فرماندار جدید مشهد معرفی شد

محمد رحیم نوروزیان به عنوان معاون استاندار و فرماندار مشهد معرفی شد.

کد خبر : ۲۹۹۲۷
بازدید : ۱۳۴۷
محمد رحیم نوروزیان به عنوان معاون استاندار و فرماندار مشهد معرفی شد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در این مراسم اظهار داشت: ساختار اداری، مدیریتی و تقسیماتی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان با مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص سیاسی، اجتماعی، امنیتی و جمعیتی باید ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه فرمانداری و مسئولیت این شهر به نسبت استانداردهای شهری کشور بسیار متفاوت و از حساسیت‌های گسترده و ویژه‌ای برخوردار است، افزود: مشهد علاوه بر سه و نیم میلیون نفر جمعیت ساکن با وجود پربرکت بارگاه منور رضوی سالانه پذیرای 27 میلیون زائر و مسافر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد نیز که یک‌میلیون و 200 هزار نفر را در خود جای داده که با مجموع جمعیت چند استان کشور برابری می‌کند. جمعیتی که از نظر کار، اشتغال، درآمد و خدمات شهری شرایط معمول را ندارند.

وی میزان مهاجرپذیری مشهد را نیز بالا توصیف و بیان کرد: جمعیت موزائیکی این شهر از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن است که با وجود ترکیبی بسیار پیچیده و نامتجانس به دلیل وجود مرکزیت و عنصر قوی بارگاه منور رضوی شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز و حداقل واگرایی‌ها است.

حسینی گفت: وجود جمعیت گمنام در این شهر که عملا اجتماعی را کم و مدیریت این فضا را دشوار می‌کند از دیگر ویژگی‌های مشهد است، به انضمام 328 هزار تبعه خارجی که بخشی از آنها غیرمجاز هستند.

حسینی سه هزار هکتار بافت فرسوده، قرارگیری روی گسل زلزله و ضرورت اصلاح و بازسازی این بافت، وجود کنسولگری‌ها و دفاتر کشورهای خارجی، حوزه‌های علمیه، مراکز دانشگاهی و رفت و آمد گسترده میهمانان خارجی را از دیگر شرایط مشهد و نیازمند مدیریت و ساختار مدیریتی خاصی دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: 'استان‌شهرها ' که در جهان مرسوم است و در ساختار تقسیمات کشوری ایران دیده نشده می‌تواند گزینه مناسبی برای کلانشهر مذهبی مشهد باشد.

وی همچنین گفت: حکم سید رحیم نوروزیان فرماندار جدید مشهد 18 آبان‌ماه گذشته صادر شد و قرار بود مراسم تودیع و معارفه انجام شود که به‌دلیل سفر وی به کربلا این مراسم به امروز موکول شد.

فرماندار جدید مشهد نیز در این مراسم حواشی و مسائل این شهرستان را 'بسیار' توصیف و بیان کرد: ارتقا فرمانداری مشهد نباید فقط محدود به تغییر عنوان آن شود بلکه این تغییر و ارتقا ساختار و تغییر افراد باید در کنار تغییر رویه‌ها، نظام مدیریتی و روش‌ها باشد وگرنه در جا می‌زنیم.

سید رحیم نوروزیان افزود: وقتی تصمیمات از مجرای خود اعمال و اجرا نشوند و مراکز متعددی برای تصمیم‌گیری باشد مشکل نه تنها حل نمی‌شود بلکه مضاعف هم می‌شود.

وی کار عمده و مسئولیت اصلی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری را هماهنگی دستگاه‌ها ذکر و بیان کرد: هر کس باید در جای خود تحت این هماهنگی وظیفه‌اش را انجام دهد.

فرماندار جدید مشهد افزود: در این کلانشهر مذهبی که عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی را در سال 2017 دارد باید به عنوان مسئولان رفتار و عمل خود را در همین طراز و حد قرار دهیم اما حال مشهد از این نظر خوب نیست.

وی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مدل مدیریتی مشهد به جهان صادر شود و عملکرد مسئولان آن نمونه اخلاق و رفتار انسانی و اسلامی باشد نه آن‌که از مشهد این همه حرف و نظر و حدیث به بیرون انعکاس یابد.

نوروزیان گفت: وظیفه داریم سیاست‌های دولت را براساس اسناد بالادستی اجرا کنیم لذا نباید در واژه اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالی متوقف شویم.

شایان ذکر است، در این مراسم از تلاش‌های رضا منصوری فرماندار سابق مشهد که به حکم بازنشستگی نائل آمده تقدیر شد.

سید رحیم نوروزیان پیش از این در سمت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی انجام وظیفه می‌کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید