اولین زن کابینه ترامپ مشخص شد

امروز دونالد ترامپ «نیکی هالی» فرماندار ایالت کارولینای جنوبی را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد انتخاب کرده است. نیکی هالی، اولین زنی است که قرار است از سوی تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ به یک مقام و منصب بلند پایه در دولت ترامپ برسد.

کد خبر : ۲۹۹۸۲
بازدید : ۱۳۲۶
امروز دونالد ترامپ «نیکی هالی» فرماندار ایالت کارولینای جنوبی را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد انتخاب کرده است. نیکی هالی، اولین زنی است که قرار است از سوی تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ به یک مقام و منصب بلند پایه در دولت ترامپ برسد.

به گزارش تابناک دو تن از منابع آگاه در مورد این تصمیم اعلام کرده اند که نیکی هالی فرماندار ایالت کارولینای جنوب، قرار است به عنوان اولین زن کابینه دونالد ترامپ و همچنین نخستین فرد غیر سفید پوست این کابینه و در پست سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد انتخاب شود.

نکته جالب آنکه نیکی هالی در رقابت های انتخاباتی ایالات متحده، یکی از منتقدان صریح و بی پروای دونالد ترامپ بود و چنانچه این مقام را قبول کند و از سوی سنای آمریکا نیز تأیید شود، تبدیل به اولین زن کابینه ترامپ خواهد شد. وی همچنین دومین زن آسیایی ـ آمریکایی است که در ایالات متحده به مقام فرمانداری یک ایالت رسیده است.

نکته دیگر در این انتصاب آنکه قرار است پست و مقام نیکی هالی به عنوان یک مقام در سطح هیأت دولت باشد و این در حالی است که پیش از این، بسیاری از رؤسای جمهور آمریکا، مقام سفارت آمریکا در سازمان ملل متحد را به عنوان یک مقام در سطح هیأت دولت و کابینه معرفی نکرده اند و از جمله جمهوری خواهان نیز چندان تمایلی به این موضوع نداشته اند.

خانم هالی همان ونه که گفته شد، پیش از این، از منتقدان دونالد ترامپ بوده و در رقابت های انتخاباتی در ابتدا از مارکو روبیو و بعد از آن از تد کروز حمایت کرده بود. وی در دوره رقابت های انتخاباتی آمریکا انتقاداتی به طرح های ترامپ به ویژه در مورد مسلمانان داشته است؛ اما در هفته گذشته، وی دیداری با رئیس جمهور جدید آمریکا داشت که بعد از آن به رسانه ها گفت، این دیدار، دیداری خوب بوده است.

البته پیش از این نام هالی برای پست وزارت خارجه در دولت ترامپ نیز مطرح شده بود، ولی اکنون گفته می شود که وی در سازمان ملل متحد نماینده آرا و نظارت ایالات متحده خواهد بود.

دیدگاه های هالی در مورد ایران، تقریبا در راستای سایر جمهوری خواهانی است که اکنون در کابینه ترامپ حضور دارند. وی جزو چهارده فرماندار جمهوری خواهی است که در سپتامبر 2015 مخالفت جدی خود را با توافق هسته ای بیان کرده و قول دادند که تحریم های ایران را در سطح ایالتی حفظ کنند.

همچنین وی جزو سیاستمدارانی است که طرفدار سیاست های سخت گیرانه در حوزه مهاجرت به آمریکاست و از جمله کسانی است که در سال 2011 به قانونی اخراج فوری مهاجران غیر قانونی در آمریکا رأی داد. وی به همین منظور یک شاخه منسجم اجرایی در ایالت کارولینای جنوبی ایجاد کرده که سالیانه بالغ بر 1.3 میلیارد دلار هزینه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید