کهنسال‌ترین ایرانی سرشماری شد

کهنسال‌ترین ایرانی سرشماری شد

ایرنا نوشت: 'احمد صوفی' متولد 1260 و مسن ترین فرد سرشماری شده استان کردستان با 135 سال سن در محله میدان آهنگران سقز زندگی می کند.

کد خبر : ۲۹۹۸۶
بازدید : ۱۷۰۰
کهنسال‌ترین ایرانی سرشماری شد ایرنا نوشت: 'احمد صوفی' متولد 1260 و مسن ترین فرد سرشماری شده استان کردستان با 135 سال سن در محله میدان آهنگران سقز زندگی می کند.

علی اکبر ورمقانی فرماندار و رئیس ستاد سرشماری شهرستان سقز امروز چهارشنبه به دیدار این فرد رفت، در این دیدار فرماندار سقز از خانواده این پیر با تجربه به خاطر نگهداری مناسب از وی و تکریم پدران پیر، تقدیر و تشکر کرد.

این مرد سالمند، در بستر بیماری هم نبود و فقط به دلیل کهولت سن، نمی توانست سخنان ما را خوب بشنود که پزشکان نیز گفته بودند که سمعک جواب نمی دهد.

محمد امینی پسر ناتنی وی که 75 سال سن دارد تعریف کرد که وی فردی خیرخواه و خوش برخورد بوده که در دوران جوانی در سرمای زمستان ماهی صید و آن را در بین مردم تقسیم می کرد.

وی با بیان اینکه از سال 1357 در شهر سقز زندگی می کنند، وجود این پیر کهنسال را در خانواده اش باعث خیر و برکت برشمرد.

حاج احمد صوفی که تاکنون دوبار به حج مشرف شده است فرزندی ندارد و در دومین ازدواجش خانمی که پنج فرزند داشته را سرپرستی می کند.

با توجه به شناسنامه و کارت ملی، حاج احمد صوفی، متولد 9 اسفند سال 1260 هجری شمسی است که در روستای قشلاق از توابع دهستان مرخز بخش مرکزی به دنیا آمده است.

24 آبان ماه، مسئولان فنی و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان کامیاران با 'محمدامین یوزی' متولد 1265 به عنوان مسن ترین فرد سرشماری شده استان دیدار کرده بودند که بر این ساس اکنون احمد صوفی متولد سال 1260 سقز مسن ترین فرد سرشماری شده در استان است.

سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.

کهنسال‌ترین ایرانی سرشماری شد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید