درمان سریع سرماخوردگی

درمان سریع سرماخوردگی

به‌طور میانگین بزرگ‌سالان هرسال سه بار سرما می‌خوردند که هر بار به‌طور متوسط 9 روز طول می‌کشد. اما تسلیم سرما نشوید. در اینجا چند روش برای جلوگیری از شدت گرفتن سرماخوردگی پیشنهادشده است که با انجام آن‌ها روز بعد احساس بهتری خواهید داشت.

کد خبر : ۳۰۰۶۹
بازدید : ۹۱۶۴۵
فرادید | خارش گلو، سردرد و بدن‌درد. بله، دارید سرما می‌خورید. به‌طور میانگین بزرگسالان هرسال سه بار سرما می‌خوردند که هر بار به‌طور متوسط 9 روز طول می‌کشد. اما تسلیم سرما نشوید. در اینجا چند روش برای جلوگیری از شدت گرفتن سرماخوردگی پیشنهادشده است که با انجام آن‌ها روز بعد احساس بهتری خواهید داشت.

به‌محض بروز علائم سرماخوردگی:
نوشیدن آب، آبمیوه و مایعات
مصرف مایعات شدت علائم سرماخوردگی مانند گلودرد و گرفتگی بینی را کم می‌کند.

قرقره با آب‌نمک
برای مبارزه با خارش گلو، نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید. نمک، آب اضافی در بافت‌های گلوی شما را به خود جذب کرده و التهاب را کاهش داده و مواد مخاطی و محرک را از ته گلو پاک می‌کند. این شستشو باکتری‌ها و ویروس‌ها را نیز پاک می‌کند که برای جلوگیری از تشدید گلودرد بسیار مفید است.

بینی خود را تمیز نگاه‌دارید
بلافاصله بعد از بروز علائم سرماخوردگی، بینی خود را با یک اسپری بینی‌شور بشورید و یک دوش آب گرم بگیرید. رطوبت گرم به باز شدن مجاری بینی کمک می‌کند.

جلوگیری از تشدید سرماخوردگی

دو ساعت بعد از بروز علائم سرما خوردگی:
به داروخانه بروید
برای مبارزه با درد از مسکنی مانند استامینوفن استفاده کنید. داروهای ضد آلرژی مانند ستیریزین آبریزش بینی و چشم را متوقف می‌کنند. داروهای حاوی ضد احتقان، از چرکی شدن سینوس‌ها جلوگیری کرده و اگر می‌خواهید هوشیار بمانید، شما را سرحال نگه می‌دارد.

برای درمان سرفه از داروهای بدون نسخه استفاده نکنید
عسل خوب هم همان تأثیر را دارد و بعلاوه طعمش هم بهتر است! یک یا دو قاشق غذاخوری عسل را مستقیم یا با حل کردن در چای بخورید.

شش ساعت بعد سرماخوردگی:
مرخصی بگیرید
اگر بدن شما استراحت کند، بهتر با ویروس‌ها مبارزه می‌کند. اما اگر مجبورید سر کار بروید و نمی‌توانید مرخصی بگیرید، دنیا به آخر نرسیده. فقط تا جایی که می‌توانید از همکارانتان فاصله بگیرید. چند روز اولِ سرماخوردگی، مسری‌ترین دوران آن است. مرتب دست‌هایتان را بشورید و از ژل ضدعفونی‌کننده الکل دار استفاده کنید.

جلوگیری از تشدید سرماخوردگی

سوپ مرغ
نوشیدن مایعات مانند آب، آبمیوه یا چای را فراموش نکنید و سوپ مرغ بخورید.

جلوگیری از تشدید سرماخوردگی

فعالیت و ورزش سبک
ورزش سبک سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. البته ورزش سبک نه سنگین؛ ضربان قلبتان از 100 بالاتر نرود.

پایان روز
آخرین فرصت برای کشتن باکتری‌های
یک رژیم غذایی سالم سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. پس شامی میل کنید که حاوی پروتئین باشد: مانند گوشت بدون چربی، ماهی یا لوبیا با غلاتی مانند برنج قهوه‌ای و مقداری زیادی سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان. قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید.

روز بعد
حالتان بهتر است؟
اگر حالتان بدتر شد و دچار تب، استفراغ و یا سردرد شدید؛ نشانه آن است که به چیزی غیر از سرماخوردگی عادی مبتلا شده‌اید (آنفولانزا یا عفونت) و نیاز به آنتی‌بیوتیک یا درمان‌های دیگر دارید.

منبع: health
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    با حجاب ها سوپ نمی خورن؟!

  • ناشناس ارسالی در

    داروهای حاوی ضد احتقان مانند لوراتادین، از چرکی شدن سینوس‌ها جلوگیری کرده و اگر می‌خواهید هوشیار بمانید?????????/

    لوراتادین از کی رفته جزو ضد احتقان ها؟

    متن خوبی بود به جز این قسمتش. لطفا اصلاح بفرمایید

  • ناشناس ارسالی در

    خوب نبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید