بغض ایران ترکید!

بغض ایران ترکید!
کد خبر : ۳۰۱۰۸
بازدید : ۳۸۴۷
کشته‌شدن ٤٥نفر و جراحت بیش از ١٠٠نفر از هموطنانمان درحادثه مرگبار برخورد دو قطار مسافربری درمسیر راه‌آهن سمنان به مشهد، بازتاب‌ها و واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی داشته است و علاوه بر کاربران شبکه‌های اجتماعی، هنرمندان، ورزشکاران و بسیاری از چهره‌های شاخص به این حادثه واکنش نشان دادند؛ کمپینی هم درفضای مجازی تشکیل شد به نام # تصادف- قطار. هنرمندان و ورزشکاران شناخته‌شده کشورمان ساعتی پس از وقوع این حادثه دلخراش به سراغ صفحه‌های شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی رفتند و نسبت به این اتفاق غم‌انگیز واکنش نشان دادند.

بهنوش بختیاری دراین‌باره نوشت: «تسلیت به مردم عزیز وطنم ایران و بازماندگان فاجعه کربلا و قطار زائرین. ما رو درغم خودتون شریک بدونید. روحشان شاد و یاد هموطنانم گرامی. خدا به همه بازماندگان صبر و قرار و آرامش عطا کند. تسلیت. واقعا واژه کوچکی است. امیدوارم هرکسی در هر پستی که هست، کارش‌رو به دقت انجام بده. همه ما درمقابل تک‌تک مردم مسئولیم و همه این رفتگان قطعا عزیز دل خانواده‌ای بودند. عاجزانه. خالصانه. التماس می‌کنیم که مواظب جان، مال، آبروی آدم‌ها باشید. ما همگی عزاداریم. تسلیت.»
مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما هم در واکنش به حادثه برخورد دو قطار مسافربری در اینستاگرام خیلی کوتاه نوشت: «سفر آخر آخر صفر»

کامبیز دیرباز هم به حادثه مرگبار برخورد دو قطار مسافربری در حوالی دامغان واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خدایا به هموطنانم صبر بده، تسلیت میگم این فاجعه دردناک رو به بازماندگان به‌ویژه هموطنان آذرى عزادارم.»

الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون کشور هم ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با مجروحان و خانواده‌های حادثه برخورد دو قطار مسافربری در ایستگاه «هفت‌خوان»، درصفحه خود نوشت: «تسلیت برای آنهایی که در خوان هفتم مسیر هفت‌خوان ماندند. حادثه دلخراش برخورد قطار‌های مسافربری آن هم مسافران و زواران امام رضا(ع) خیلی دردناک و متأثر‌کننده است و همین‌طور انفجار حله درعراق و شهادت هموطنانمان، ضمن تسلیت به مردم خوب و صبور کشورم به‌ویژه خانواده‌های این عزیزان و ابراز همدردی با مردم غیور آذربایجان، باید بگویم خوشا به حالشان که تقدیرشان اینچنین بود که زائر ثامن‌الحجج بودند و چون کبوترانی سبکبال به سوی حق شتافتند تا کمی تحمل فراقشان توانفرساتر شود، ماه صفر ماه سنگینی است و همیشه خاطرات تلخی به همراه دارد. از صدقه تا پایان این ماه غافل نشوید، با بودن داعش‌ها قدر امنیت درکشور را بیشتر و بیشتر بدانید.»

شهره سلطانی از دیگر هنرمندانی بود که به حادثه صبح جمعه که در مسیر راه‌آهن سمنان به مشهد به وقوع پیوست، واکنش نشان داد: «به جز آرزوی صبر برای خانواده‌های این عزیزان چه می‌توان گفت؟ تسلیت.»

بهار ارجمند هم در واکنش به حادثه مرگبار برخورد دو قطار مسافربری و حله عراق که باعث جان باختن حدود ١٠٠نفر از هموطنانمان شد، خیلی کوتاه نوشت: «از حله تا سمنان، ‌ای وای، ‌ای وای، ‌ای وای»

علی دایی از دیگر چهره‌های مطرح کشور هم ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه برخورد دو قطار مسافربری درمسیر سمنان به مشهد، درصفحه اینستاگرامش نوشت: «درگذشت عده‌ای از هموطنان گرامی و مسافران زیارت امام رضا(ع) که صبح جمعه درسانحه برخورد قطارها به دیدار حضرت حق شتافتند را به مردم ایران و خانواده‌های داغدارشان تسلیت عرض می‌نمایم. من را در این مصیبت بزرگ شریک غم خود بدانید. همچنین برای مصدومان و مجروحان این سانحه دلخراش آرزوی بهبودی دارم.»

او همچنین نسبت به بی‌مبالاتی مسئولان دربروز این حادثه دلخراش انتقاد کرد: «در‌ سال ٢٠١٦ و درشرایطی که فضای لایتناهی به تسخیر انسان درآمده، این فاجعه روی زمین باورکردنی نیست. مگر سیستم حمل‌ونقل ریلی جی‌پی‌اس مجهز نیست؟ مگر ساعت حرکت قطارها از هر مبدأ برنامه‌ریزی نمی‌شود؟ به راستی چه کسی پاسخگوی این بی‌مبالاتی و خانواده‌های داغدار خواهد بود. عرض خواستن این داغ فراموش نمی‌شود. کجایی ریزعلی خواجوی که به داد مسافران قطارهای ما برسی؟»

اما حادثه مرگبار جمعه صبح درحوالی ایستگاه «هفت‌خوان» علاوه بر واکنش چهره‌های هنری و ورزشی درمیان مردم هم بازتاب گسترده‌ای داشت. به‌طوری که بعد از گذشت ساعتی از وقوع این حادثه دلخراش # تصادف- قطار- تبریز- مشهد و # تصادف- قطار به سرعت در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و درصدر مطالب پربازدید قرار گرفت. کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوت و قابل تأملی نسبت به این حادثه غم‌انگیز به اشتراک گذاشتند که در ادامه گزیده‌ای از این نظرات را می‌خوانید:
علی از خرم‌آباد در واکنش به این حادثه در صفحه اینستاگرامش نوشت: «احساس خلأ می‌کنم، واقعا بیچاره خانواده کسایی که توی حادثه # قطار سمنان فوت کردند. چطوری با این حس خلأ کنار بیایند؟»

حسام- ٦٣ از همدان هم گفت: «این که حتی یه جسد نداشته باشی واسه آخرین‌بار بتونی طرف‌رو ببینی خیلی وحشتناکه»

مهرداد از یزد هم با پیوستن به # تصادف- قطار- تبریز- مشهد # این سوال را مطرح کرد که چرا فقط عزاي عمومي #آذربايجان-شرقي؟ حادثه #قطارسمنان براي كل ايران دردآور و جانكاه است!

امیرحسین بی‌نشان هم از دیگر کاربرانی بود که به حادثه برخورد دو قطار مسافربری واکنش نشان داد. او درصفحه شخصی‌اش نوشت: «به جای این‌که بیایند قطار سریع‌السیر راه بندازن، همینایی که دارند را نو کنند؛ اکثر زیرساخت‌های ریلی برای جنگ جهانی دوم است».

۰
نظرات بینندگان
  • حسن ارسالی در

    بنده خداها ، مادر و پدر این جوانها که کشته شدند . اگر هم مقصر را سوزن بان در نظر بگیریم ولی کلا سیستم ریلی ایران بسیار ضعیف و قدیمی است از زمان شاه مانده بنده خودم پرسیدم قطارها جدیدترینشان بجز قطار مثلا سریع السیر مشهد - تهران! که اون هم سریع السیر نیست بقیه قطارها قدمتشان به سی سال قبل برمیگردد و عموما ساخت آلمان غربی هست.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید