دو نشریه نزدیک به جبهه پایداری توقیف شد

هیات نظارت بر مطبوعات با حضور اکثر اعضا در نشست روز جاری (دوشنبه) رای بر توقیف نشریه 9 دی به مدیر مسئولی حمید رسایی داد.

کد خبر : ۳۰۲
بازدید : ۱۲۰۰

فرادید | هیات نظارت بر مطبوعات با حضور اکثر اعضا در نشست روز جاری (دوشنبه) رای بر توقیف نشریه 9 دی به مدیر مسئولی حمید رسایی داد.

به گزارش فرادید، دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد در این جلسه گزارش های دبیرخانه درباره مطالب 12 رسانه اعم از نشریه، خبرگزاری و سایت خبری بررسی و ضمن تذکر به دو رسانه درباره نشریه 9 دی به شرح زیر تصمیم گیری شد.

براین اساس "نه دی" به خاطر انتشار دو مطلب که حاوی "شائبه اهانت به امام راحل (ره)"، "مغایر سیاست های هسته ای نظام در حوزه هسته ای" است، مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات تشخیص داده شد.

مطلب سوم نیز مصداق بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و سیاه نمایی شناخته شد و مقرر گردید به دلیل انتشار این مطالب و مطالب مشابه و همچنین بی توجهی به شش تذکر هیأت در یکسال گذشته، این نشریه، توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شود.

در این گزارش آمده است: «مطابق تبصره 2 ماده 6 قانون مطبوعات، اصرار بر تخلف به لغو پروانه منجر می شود.»

مدیر مسئول نشریه نه دی حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است. نه دی تریبون غیر رسمی جبهه پایدرای بود.

روز گذشته نیز نشریه اصولگرای "رمز عبور" با حکم دادستانی توقیف شد. این نشریه هم نزدیک به طیف پایداری و با مدیریت کاوه اشتهاردی منتشر می شد.

این نشریه در شماره آخر خود تصویری از میرحسین موسوی و با تیتر "ناگفته های حصر" بر روی جلد منتشر کرده بود.

در این نشریه ادعا شده بود که حسن روحانی رییس جمهور مخالف حصر نیست.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید