نامزدهای بهترین بازیگر زنِ اسکار 2015

نامزدهای بهترین بازیگر زنِ اسکار 2015
کد خبر : ۳۰۳
بازدید : ۴۴۷۳

فرادید | مروری کوتاه بر پیشینه پنج بازیگر زنی که برای اسکار ۲۰۱۵ نامزد شده اند.

ماریون کوتیار -دو روز، یک شب

معرفی نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن
۳۹ ساله، فرانسوی

شخصیت در فیلم: او نقش ساندرا یک زن متاهل و مادر را بازی می کند که قرار است به زودی بیکار شود. او که در یک کارخانه تولید صفحات انرژی خورشیدی کار می کند، باید همکاران خود را قانع کند که از مزایای دستمزد خود صرفنظر کنند تا این کارخانه بتواند حقوق او را پرداخت کرده و در نتیجه بیکارش نکنند.

پیشینه در اسکار: ماریون کوتیار در سال ۲۰۰۸ به خاطر ایفای نقش ادیت پیاف خواننده اسطوره ای فرانسوی در فیلم زندگی به رنگ گل سرخ جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

نظر منتقدان: پیتر براد شاو، منتقد فیلم روزنامه بریتانیایی گاردین نوشت: "بازی ماریون کوتیار در این فیلم کاملا طبیعی به نظر می رسد و به هنرپیشه های معروفی که در فیلم های ساده سرگردان می شوند، هیچ شباهتی ندارد. او نشان می دهد که بازیگر توانایی است و تک تک مکث ها و حرکات کوچک و ساده چهره او تاثیر گذار و قابل درک و بازی او در مجموع بسیار گیرا و نافذ است."

فلیسیتی جونز، تئوری همه چیز
معرفی نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن
۳۱ ساله، بریتانیایی
شخصیت در فیلم: او نقش جین وایلد دانشجوی جوانی را بازی می کند که استیون هاوکینگ فیزیکدان برجسته بریتانیایی در دهه شصت میلادی و دوران تحصیل در دانشگاه کمبریج عاشق او شد. جین وایلد پس از تشخیص ابتلا استیون هاوکینگ به بیماری نورون حرکتی با او ازدواج کرد.

پیشینه در اسکار: این اولین باری است که فلیسیتی جونز برای جوایز اسکار نامزد می شود.

نظر منتقدان: ریچارد کورلیس در مجله تایم نوشت:"تئوری همه چیز برای فلیسیتی جونز این امکان را فراهم کرده تا محور عاطفی این فیلم را تحت کنترل خود بگیرد. او با ظرافت و هوشمندی تمام این کار را می کند و کمک می کند تا شخصیت جین والد تمام جنبه های انسانی و عاطفی خود را نشان دهد. فلیسیتی جونز ثابت می کند که در پس این فیلم که داستان زندگی یک مرد خارق العاده است، زن و یا بهتر است بگوئیم یک بازیگر زنی وجود دارد که درست به اندازه شخصیت مرد داستان بزرگ و ستودنی است."

جولیان مور- هنوز آلیس
معرفی نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن
۵۴ ساله، آمریکایی - بریتانیایی

شخصیت در فیلم: جولیان مور نقش یک استاد ۵۰ ساله رشته زبانشناسی به نام آلیس هاولند را بازی می کند که به مراحل اولیه بیماری آلزایمر مبتلا شده است.

پیشینه در اسکار: جولیان مورد چهار بار برای جوایز اسکار نامزد شده ولی هیچگاه این جایزه را نبرده است.

اولین مورد نامزدی او در سال ۱۹۹۸ در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای فیلم شب های بوگی بود. در سال ۲۰۰۰ برای بازی در فیلم پایان رابطه در بخش بهترین بازیگر زن نامزد شد. در سال ۲۰۰۳ نیز برای فیلم دور از بهشت در بخش بهترین بازیگر زن و برای فیلم ساعت ها برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد شد.

نظر منتقدان: دبرا یانگ در مجله هالیوود رپورتر نوشت:"جولیان مور در یکی از بهترین بازیهای دوران طولانی بازیگری خود تاثیرات ابتلا به بیماری آلزایمر روی زندگی این استاد دانشگاه را به خوبی به تصویر می کشد. او بدون هیچ ملاحظه و تردیدی سر اصل مطلب می رود و عوارض وحشتناک این بیماری و قدرت آن برای پاک کردن هویت و حافظه فرد مبتلا را نشان می دهد."

رزاموند پایک- دختر گمشده
معرفی نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن
۳۵ ساله، بریتانیایی
شخصیت در فیلم: او نقش زن جوان و متاهلی به نام ایمی دون را بازی می کند که به شکل اسرار آمیزی ناپدید شده و همسرش (با بازی بن افلک) مورد سوء ظن قرار می گیرد.

پیشینه در اسکار: این اولین بار است که رزاموند پایک برای جوایز اسکار نامزد می شود.

نظر منتقدان: جفری مک ناب منتقد فیلم روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت نوشت: "رزاموند پایک در این فیلم بهترین بازی خود تاکنون را ارائه داده است. با گذشت بیش از ده سال از اولین نقش سینمایی او در فیلم روزی دیگر بمیر از مجموعه جیمز باند محصول ۲۰۰۲، به نظر می رسد رزاموند پایک به عنوان یک ستاره بین المللی تثبیت می شود. او جنبه های گوناگون شخصیت مارتا استوارت قهرمان این داستان، از جمله کمال گرایی و درک رمانتیک از رابطه عاشقانه و در عین حال عزم و اراده قوی این شخصیت را به خوبی به تصویر می کشد."

ریس ویترسپون - وحشی
معرفی نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن
۳۸ ساله، آمریکایی
شخصیت در فیلم: او نقش زنی به نام شریل استرید را بازی می کند که همزمان با مرگ مادرش و شکست ازدواج خود روبرو می شود. او تصمیم می گیرد به تنهایی سفری را برای پایان دادن به تمام سفرهای دیگر آغاز کند و مسیر تقریبا دو هزار کیلومتری راهپیمایی در سواحل غربی آمریکا به نام مسیر پاسیفیک کرست را طی کند.

پیشینه در اسکار: ریس ویترسپون در سال ۲۰۰۶ به خاطر بازی در فیلم روی خط را برو که داستان زندگی جانی کش خواننده قدیمی آمریکایی بود، اسکار بهترین بازیگر زن را گرفت.

نظر منتقدان: "کلودیا پویگ در روزنامه یو اس ای تودی نوشت:"ریس ویدرسپون در این فیلم عالی است. او به خوبی و بدون هیچ اغراقی نقش یک زن معمولی اما شجاع را بازی می کند که تصمیم گرفته معنا و آینده زندگی خود را به تنهایی کشف کند. صدای او به هنگام حکایت داستان بسیار برانگیزاننده و گاه به شدت اندوهبار است."

منبع: بی بی سی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید