فوتبال با مشت!

قبل از بازی هم تصور می‌شد که ممکن است تنش‌های بازی جنجالی حذفی که به شکست و حذف پرسروصدای صبا انجامید به این بازی در لیگ هم کشیده شود.

کد خبر : ۳۰۳۶۴
بازدید : ۱۱۳۰
قبل از بازی هم تصور می‌شد که ممکن است تنش‌های بازی جنجالی حذفی که به شکست و حذف پرسروصدای صبا انجامید به این بازی در لیگ هم کشیده شود.

جریان بازی تا لحظات پایانی روند معمول خود را داشت و حتی با وجود اخراج رضا عنایتی و گل‌هایی که استقلال توسط کاوه رضایی و علی قربانی به ثمر رساند هم اتفاق خاصی رخ نداد تا یک برخورد فوتبالی بین دو بازیکن از دوتیم باعث شود مربیان دو تیم از نیمکت‌ها کنده شده و به جان هم بیفتند.

درگیری‌های لفظی دو هفته اخیر ساکت الهامی و محمد خرمگاه دستیاران دو مربی به درگیری فیزیکی انجامید. جنجال به اوج رسید و حتی طرفین مشت‌هایی را هم به سمت یکدیگر حواله کردند. بلافاصله بعد از پایان بازی هم موج مصاحبه‌های تند آغاز شد. جالب اینکه پس از درگیری الهامی با خرمگاه، هواداران استقلال به شدت علیه مربی صبا شعار دادند که خرمگاه به سمت آنها رفت و خواستار توقف این شعارها شد و به نوعی از او حمایت کرد.

ادامه جنگ با مصاحبه‌ها
اما مصاحبه‌ها روز بعد از بازی هم رنگ و بویی از آشتی نداشت. محمد خرمگاه درگفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه، الهامی را به فحاشی به سرمربی استقلال متهم کرد: «ساکت الهامی از همان ابتدای بازی مرتب به تصمیمات داور اعتراض می‌کرد که به نظر در فرهنگ مربیگری ایشان اعتراضات پی در پی و داد و فریاد یک موضوع عادی است اما جرقه درگیری‌ها از جایی زده شد که الهامی در کمال بی‌ادبی و وقاحت الفاظ بسیار زشت و ناشایستی که نمی‌توانم به زبان بیاورم علیه علیرضا منصوریان سرمربی استقلال و من به کار برد. متاسفانه این آقا که گویا داد و فریاد و اخراج شدن از روی نیمکت برایش به یک مساله عادی تبدیل شده، این را نمی‌فهمد که توهین به عضوی از خانواده استقلال به منزله توهین به چند ده میلیون هوادار استقلال و خانواده‌هایشان است.

من پیش از این شنیده بودم که الهامی در کنار خط، شأن یک مربی را به درستی حفظ نمی‌کند اما در این بازی برای من یقین حاصل شد که او نمی‌داند چه لباسی بر تن کرده و در چه حرفه‌ای مشغول به کار است. ادبیات او و کلماتی که از دهانش خارج شد، بسیار شرم‌آور بود. توهین به هر عضوی از خانواده استقلال، توهین به همه خانواده استقلال است و ایشان مطمئن باشد هرکس مقابل استقلال و هواداران آن بایستد، زیر موج خشم هواداران استقلال غرق خواهد شد. ضمن اینکه او سابقه خاصی در فوتبال و به خصوص استقلال ندارد که این گونه به خود اجازه بی‌حرمتی به خانواده استقلال را می‌دهد. فکر می‌کنم این رفتار او باعث خوشحالی آنهایی است که ادعای استقلالی بودن دارند اما دنبال نتیجه نگرفتن منصوریان هستند.»

اما ساکت الهامی هم سرمربی استقلال را هدف می‌گیرد و مدعی است این منصوریان بوده که جنجال را کلید زده است.خبرگزاری تسنیم ازقول او می‌نویسد: «منصوریان از کلمه‌ای استفاده کرد که نمی‌توانم اکنون آن را تکرار کنم. گزارشگر قمی نیز این جملات را شنید. او این کلمات را گفت و به سینه من زد و رفت که آن کلمه «خود» منصوریان است و اگر وجود داشت می‌ایستاد تا جوابش را بدهم.

منصوریان به خرمگاه گفت که جلو بیاید زیرا او خودش وجود نداشت که بماند. باخت به استقلال اولین و آخرین باخت صبا نیست اما منصوریان خودش بچه پایین شهر است و باید می‌ماند تا جوابش را می‌دادم. البته ناسزاگویی نکرد اما حرفی که او زد را گزارشگر نیز شنید. منصوریان چیزی که لایق خودش بود را به من گفت اما فحاشی نکرد.» الهامی در ادامه با انتقاد از رفتارهای سرمربی استقلال گفت: «منصوریان با «شومن» بازی به سرمربیگری استقلال رسید اما باید بداند که با این کارها موفق نمی‌شود. هرچند عده‌ای می‌گویند من استقلال نبودم و ابایی ندارم که آن را بگویم. از این به بعد هم من را استقلالی ندانید. دوره «شومن» بازی تمام شده است.آقای منصوریان! چرا حرف می‌زنی و فرار می‌کنی؟ کاری ندارم که بعد از این اتفاقات من را محروم خواهند کرد یا نه، اما من پایین شهری هستم و ادعای بالا شهری بودن ندارم. منصوریان مطمئن باشد که پاسخ او را می‌دهم.»

ورود کمیته انضباطی
اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی درگفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون از ورود این کمیته به اتفاقات بازی تیم‌های صبا و استقلال خبر داد: «هرچند گزارش ناظران مسابقه صبا و استقلال را دریافت نکرده‌ایم اما متاسفانه از پخش مستقیم تلویزیون و رسانه‌های گروهی و شبکه‌های مجازی اتفاقات ناپسند این دیدار را دیدیم.در اسرع وقت و به‌صورت کامل حوادث و حواشی این دیدار را در مورد درگیری بازیکنان و به‌خصوص مربیان که باید الگوی جوان‌ترها باشند مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

حسن‌زاده می‌خواهد آنها را نقره داغ کند تا بقیه هم حساب کار دستشان بیاید: «به هیچ وجه در سطح اول فوتبال کشور نباید شاهد این‌گونه اتفاقات باشیم و قطعا رایی صادر خواهیم کرد تا ضمن بازدارندگی از سرایت این حوادث به سایر لیگ‌ها نیز جلوگیری شود.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید