شهاب حسینی، مجاز - جواد ظریف، غیرمجاز!

سال قبل عادل فردوسی‌پور اجازه پخش مصاحبه با وزیر خارجه را نیافت و گفتند میهمان باید ورزشی باشد. امسال اما اجازه یافت با شهاب حسینی مصاحبه کند. شاید شهاب، فوتبالیست است و خبر نداشتیم!

کد خبر : ۳۱۲۴۵
بازدید : ۱۱۲۴
سال قبل عادل فردوسی‌پور اجازه پخش مصاحبه با وزیر خارجه را نیافت و گفتند میهمان باید ورزشی باشد. امسال اما اجازه یافت با شهاب حسینی مصاحبه کند. شاید شهاب، فوتبالیست است و خبر نداشتیم!

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: «در آخرین برنامه نود در پاییز ۹۵ شهاب حسینی، بازیگر محبوب و دوست‌داشتنی سینمای ایران مهمان عادل فردوسی‌پور بود. در این برنامه برنده نخل طلای کن از فوتبال و البته سینما سخن گفت. او گفت مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهد و اعلام کرد که بازیکن محبوب من در تمام ادوارش زیدان است؛ چرا که خونسردی و آرامش زیزو مثال‌زدنی است.

شهاب خان حسینی در هنگامه‌ای به برنامه نود آمد که مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر خارجه دولت یازدهم، سال گذشته به دلیل این که فوتبالی نبود پخش نشد. ماجرای پخش نشدن مصاحبه ظریف به زمان ریاست «سرافراز» برمی‌گردد. انتشار یک عکس از مصاحبه ظریف و عادل در فضای مجازی باعث شد همه شهر بفهمند که قرار است در شب یلدای ۹۴ مصاحبه محمدجواد ظریف بعد از توافق هسته‌ای از برنامه نود پخش شود.

انتشار همین عکس باعث شد تا مخالفان ظریف دست به کار شوند و بگویند که برنامه فوتبالی جای آدم‌های غیر فوتبالی نیست. روزنامه «وطن امروز» علیه این مصاحبه یادداشت نوشت به مجری نود لقب «سیاسی‌پور» داد. حتی این روزنامه از رییس وقت صداوسیما خواست که این مصاحبه پخش نشود.

وقتی برنامه نود در آن دوشنبه آغاز شد همه منتظر دیدن مصاحبه ظریف بودند که ناگهان عادل فردوسی‌پور اعلام کرد این مصاحبه پخش نخواهد شد. او در ابتدای برنامه‌اش گفت: «مسوولان صداوسیما صلاح ندیدند مصاحبه ورزشی ما با وزیر خارجه پخش شود. ما برای ویژه برنامه امشب با وزیر امور خارجه گفت‌وگوی ورزشی را انجام دادیم که مسوولان صداوسیما صلاح ندیدند این مصاحبه پخش شود. ان‌شاءالله به زودی این مصاحبه پخش می‌شود و من برای این که امشب مصاحبه روی آنتن نرفت از ایشان عذرخواهی می‌کنم.»

بعد از پخش نشدن این مصاحبه این سوال در اذهان ایجاد شد که چرا این گفت‌وگو پخش نشد. شایعات مختلف در فضای مجازی حکایت از این داشت که رییس وقت صداوسیما مخالف اصلی پخش این برنامه بوده است. بعد از این که روابط عمومی صداوسیما در این مورد اطلاعیه‌ای صادر کرد مشخص شد که این شایعات چندان هم بی‌ربط نبوده است.

در مطلب روابط عمومی سازمان صداوسیما آمده بود: «پیرو موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مصاحبه مجری برنامه ورزشی «۹۰» با وزیر محترم امور خارجه، ذکر نکاتی برای اطلاع افکار عمومی ضروری است:

۱- گفت‌وگو و مصاحبه با رجل سیاسی، مذهبی و شخصیت‌های مختلف تابع میل و نظر شخصی تهیه‌ کننده یا عوامل برنامه نمی‌باشد. در صورتی که شبکه‌ای قصد انجام مصاحبه با این‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبکه از مصاحبه‌ شونده به طور رسمی دعوت به عمل می‌آورند تا مصاحبه انجام شود و این روالی است که در همه رسانه‌ها مرسوم است.

۲- در موضوع مصاحبه مجری برنامه ورزشی نود با رئیس دستگاه دیپلماسی هیچگونه درخواستی از سوی شبکه سه سیما برای انجام مصاحبه با جناب آقای دکتر ظریف ارسال نشده است و مجری برنامه شخصاً و بدون اطلاع و هماهنگی با شبکه به انجام این مصاحبه و اعلام خبر پخش آن مبادرت ورزیده است.

۳- برنامه ورزشی نود که سال‌ها از عمر آن می‌گذرد، یک برنامه صرفاً ورزشی و آن هم در حوزه فوتبال است و تمام تلاش دست‌اندرکاران شبکه سه، ساماندهی برنامه برای پاسخگویی به مطالبات ورزشی مخاطبان در حوزه تخصصی فوتبال و تحلیل و بررسی این رشته ورزشی است.

۴- درخصوص این که وزارت امور خارجه نامه رسمی از طرف مسئولان سازمان را برای انجام مصاحبه درخواست نکرده خود باید پاسخگو باشد، اما این که تهیه‌ کننده بدون اطلاع و هماهنگی مسئولان شبکه اقدام کرده است، از سوی سازمان پیگیری می‌شود.»

قسمت سوم این اطلاعیه به شدت قابل توجه است و می‌شود به واسطه این بند از مسئولان صداوسیما پرسید، مگر شهاب حسینی یک چهره ورزشی است که مهمان برنامه نود شد؟ تبعیض‌های این گونه صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی برای مردم قابل درک نیست. آنها می‌پرسند اگر شهاب می‌تواند به برنامه نود بیاید چرا ظریف نمی‌تواند؟ آیا واقعا برای تلویزیون شهاب و ظریف با هم فرق می‌کند؟

در این میان شاید عده‌ای بپرسند که تصمیمات رییس وقت صداوسیما چه ربطی به مسئولان فعلی این سازمان دارد؟ در پاسخ به این سوال هم باید گفت اگر علی‌عسگری به عنوان رییس صداوسیما مخالف این رفتار سلف خود است چرا اجازه پخش این مصاحبه را به عادل فردوسی‌پور نمی‌دهد. هنوز هم بسیاری دوست دارند ببیند فردوسی‌پور به ظریف چه گفته و چه شنیده است.

در ادامه کاش شهاب حسینی بگوید بنا بر بند اول این اطلاعیه کدام یک از مسئولان شبکه سه از او برای شرکت در این برنامه دعوت کرده است.

کاش همان طور که مصاحبه شهاب عزیز از برنامه نود پخش شد گفت‌وگوی ظریف از هم برنامه عادل خان فردوسی‌پور پخش می‌شد. آن گاه دیگر با قاطعیت نمی‌شد گفت تلویزیون نگاه خاص خود را دنبال می‌کند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید