عکس/ حواشی و متن تشییع دنیا فنی زاده

عکس/ حواشی و متن تشییع دنیا فنی زاده
کد خبر : ۳۱۶۸۶
بازدید : ۶۹۵۵۲

جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به خانه سینما خیابان وصال آمده‌اند تا با پیکر "جان‌بخش کلاه قرمزی" وداع کنند.

صبح سرد زمستانی 9 دی ماه، خانه سینما (2 ) میزبان پیکر دنیا فنی‌زاده است که روز گذشته 8 دی ماه بر اثر ابتلا به سرطان از دنیا رفت.

مراسم در ساعت 9:30 با اجرای کامران ملکی عضو هیات مدیره خانه سینما آغاز شده است.

هنرمندانی چون حمید جبلی، ایرج طهماسب، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما،سعید پورصمیمی، فرشته طائرپور، همایون اسعدیان،حبیب رضایی، احمد حامد، علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان)،محمد حسین لطیفی،مازیار میری و ... از حاضران هستند.

در ابتدای مراسم پیام تلفنی فاطمه معتمدآریا (بازیگر سینما و تاتر) که در رامسر مشغول بازی در فیلم فرمان‌آرا است،پخش شد.

سپس پیام مشترک حمید جبلی و ایرج طهماسب توسط احسان کرمی قرائت شد،پیامی که روز گذشته رسانه‌ای شده بود.

حمید جبلی و ایرج طهماسب در مراسم حاضر بودند اما پیام‌شان قرائت شد.

دنیا فنی‌زاده، متولد ۱۳۴۶ فرزند پرویز فنی‌زاده (بازیگر) بود. از او چندی قبل در گفت‌وگویی، پرسیده بودند که "اگر کلاه‌قرمزی باشد و شما نباشید"، گفته بود: «دو جور نبودن هست. این‌ که من کلا نباشم که این را فقط خدا می‌داند یا این‌ که من دیگر عروسک‌گردانش نباشم. غم‌انگیز است. نه این‌ که تازه با این مسئله روبه‌رو شده باشم. قبلا هم به آن فکر کرده‌ام. اگر روزی گروهم که با آنها کار می‌کنم صلاح بدانند که کنار کلاه‌قرمزی نباشم، قبول می‌کنم. فقط یک خواهش از آنها دارم: این‌ که اجازه دهند در کار باقی بمانم، حتی اگر قرار نباشد عروسک‌گردانی کنم.»

دنیا فنی‌زاده که متولد ۲۰ آبان ۱۳۴۶ است، فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۶۴ با عروسک‌گردانی برنامه «چتر» آغاز کرده است و در سال ۱۳۶۹ با عروسک‌گردانی فیلم سینمایی «گربه آوازخوان» در سینما ادامه داده است.

او عروسک‌گردان فیلم‌های سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز»، «نخودی»، «کلاه قرمزی و بچه‌ننه»، مجموعه‌های تلویزیونی «زاغچه کنجکاو»، «هادی و هدی»، «بزبز قندی»، «اتل متل»، «صندوق پست»، «قصه‌های خاله عنکبوت»، «جقجقه و فرفره»، «جینگیل و فینگیل»، «قصه‌های خاله قورباغه»، «روباه و خروس»، «دارا و سارا»، «رفوزه»، «قصه‌های آتقی»، «قصه‌های هاجر»، «موش نمکی»، «خانه گلپرانیا»، «شنگول و منگول»، «عطر و گلاب بپاشید» و «کلاه قرمزی» را در کارنامه هنری‌اش دارد.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید