با همکلاسی هایی که به ما استرس وارد می کنند، چگونه رفتار کنیم

چرا برخی از دانش آموزان در برابر همکلاسی های خود وانمود به مطالعه و سختکوشی زیاد می کنند؟ هدف واقعی آنها از اینکار چیست و چگونه می توان با این رفتار ناجوانمردانه مقابله کرد؟

کد خبر : ۳۱۷۲۵
بازدید : ۲۱۲۴

اغلب از دانش آموزان می شنوم که همکلاسی هایشان گفته اند در طول شبانه روز بیش از 16 ساعت یا حتی بیشتر درس خوانده اند. اگر روراست باشیم باید بگویم آنها واقعا چنین کاری نمی‌کنند و اگر هم واقعا این‌طور است روش مطالعاتی شان به شدت مشکل دارد. زیرا یک دانش آموز موفق نیازی به اینهمه زمان مطالعاتی ندارد. منظور آنها چه این باشد که بخواهند به شما استرس وارد کنند یا اینکه هدفشان این باشد که خود را باهوش و دارای اعتمادبه‌نفس جلوه دهند، به هر حال نگرانی و اضطراب در مورد میزان تلاش آنها کمکی به شما نمی‌کند و تجربه بنده نشان داده که ادعاهای آنها اغلب ترفندی زشت و ناپسند برای غلبه بر رقبای درسی یا کنکوری شان است. اینها بخشی از مطلب آموزشی ای است که سینا تهرانی بهترین مشاور تحصیلی این روزهای تهران از نگاه پایگاه خبری مشرق نیوز؛ در کانال تلگرام اختصاصی خود به آن اشاره کرده است.

به گزارش فرادید؛ سینا تهرانی در ادامه می افزاید: زمانی که من هم خود را برای کنکور آماده می کردم، همکلاسی هایی داشتم که از این کارهای ناپسند انجام می دادند. اما از مرحوم پدر و آقای خلیلی دبیر ریاضیات خود که خداوند رحمتش کند؛ زیرا انصافاً در درس دادن هیچ چیزی کم نمی گذاشت، آموختم نباید اصلاً حرفهای همکلاسی ها و حتی صمیمی ترین دوستانم را هم باور کنم. اتفاقاً برعکس کمی شیطنت هم می کردم و وقتی آنها با غرور ابراز می کردند که تا اوایل صبح در حال مطالعه و تست زنی بوده اند؛ به سبک شعر «روباه و زاغ» که در دوران ابتدایی خوانده بودیم، مدام از آنها تعریف می کردم.

من می دانستم که فشار زیادی به روی آنهاست زیرا از خانواده و معلمین مدرسه گرفته تا دانش آموزان و مدیر مدرسه همگی انتظار دارشتند تا این افراد رتبه های برتر کنکور را کسب کنند به همین دلیل در تعریف کردن از آنها بقدری اغراق می کردم و بر فشار روحی و روانی آنها می افزودم که وقتی نتایج آزمون سراسری اعلام شد بجز یک نفر که آنهم رتبه اش حدود نهصد شد، مابقی رتبه ای بهتر از دوهزار کسب نکردند. البته اکنون می دانم که نباید با آنها به این شیوه رفتار می کردم اما به نظرم در آن مقطع زمانی بهترین درسی بود که می شد به بچه هایی داد که تلاش می کردند با تکیه بر روشهایی ناجوانمردانه دوستان خود را از دور رقابت خارج کنند. البته اینرا هم بگویم که من و دوستانی که این گروه از بچه های دروغگو را سرکار می گذاشتیم هفت نفر بودیم که در رشته های تجربی و ریاضی تحصیل می کردند و همگی آنها موفق به کسب رتبه های زیر صد کنکور سراسری شدند. این عزیزان بجز بنده اکنون نیز جزو بهترین های رشته تخصصی خود در ایران، ترکیه، آمریکا و کانادا هستند.



۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید