کشف موبایل و سکه‌ طلا از مهدی‌ هاشمی

سخنگوی قوه قضاییه گفت که دو نفری که به اتهام جاسوسی در دادگاه انقلاب محاکمه شده بودند، هر کدام به 10 سال حبس محکوم شدند.

کد خبر : ۳۲۱۵
بازدید : ۱۹۱۰
فرادید | سخنگوی قوه قضاییه گفت که دو نفری که به اتهام جاسوسی در دادگاه انقلاب محاکمه شده بودند، هر کدام به 10 سال حبس محکوم شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در هشتاد و چهارمین نشست خبری خود با اهالی رسانه با اعلام این خبر گفت: دو متهمی که به اتهام جاسوسی برای آمریکا و اسراییل بازداشت شده بودند و محاکمه آنها در دادگاه انقلاب صورت گرفت، هر کدام به ده سال حبس محکوم شدند. گزیده اظهارات محسنی اژه‌ای را در ادامه می‌خوانیم:
  • یکی از مجرمین فتنه سال 88 که به صورت غیابی محکوم شده و فراری بود در داخل کشور شناسایی و بازداشت شد. به دلیل این که این فرد حکم غیابی داشت در حال حاضر ادامه رسیدگی به پرونده وی دنبال می‌شود.
  • وکیلی که در شهریور ماه سال گذشته به ضرب گلوله کشته شده بود بعد از کشته شدن این وکیل ضاربان فرار کردند وکه خدا را شکر همه آنها دستگیر شدند. آخرین فرد در تاریخ 1/ 6/ 94 دستگیر شد و اکنون همه‌ آنها در بازداشت هستند و پرونده در حال آماده شدن برای ارسال به دادگاه است.
  • امیدواریم دولتمردان ما در انجام وظیفه و خدمت رسانی به مردم موفق باشند. قوه قضاییه بارها آمادگی کامل خود را اعلام کرده که هر نوع کمکی را به دولت خواهد داشت تا بتوانند در راه اهداف خود به‌خصوص هدف اقتصاد مقاومتی موفق باشند.
مسئولان در طول 12 سالی که در منطقه حیران ساخت‌وساز می‌شد، کجا بودید؟
  • منطقه‌ حیران محل مناسبی برای گردشگری است و حیف است فضای این منطقه برای منافع عده‌ای خاص به هم بخورد. این منطقه بیش از دو هزار هکتار است.
  • ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه حیران از سال 82 آغاز شده و الان در سال 94 قرار داریم. در واقع عرض ما به مسئولان این است که شما در طول این 12 سال کجا بوده‌اید و چه پیشگیری‌هایی را انجام داده‌اید؟
  • قریب به اتفاق این ساخت و سازها با مجوز صورت گرفته است، اما صلاحیت افرادی که این مجوزها را صادر کردند نیز جای بحث دارد.
  • در این رابطه عده‌ای ادعا کرده‌اند که کسانی که این مجوزها را صادر کردند حق صدور را نداشتند، حال سئوال مطرح می‌شود که آیا با این افراد برخورد شده است و آن فردی که مجوزها را صادر کرده در حال حاضر کجا مشغول به کار است. در واقع ما نباید بگذاریم این گونه اتفاقات تکرار شود و باید برخورد قضایی آخرین برخورد باشد.
  • در بخش‌هایی که دارای طرح هادی بوده است مجوزهایی صادر شده که این مجوزها درست نبوده و الان ساخت و ساز صورت گرفته و در حال حاضر می‌گویند که نباید مجوز صادر می‌شده است.
  • منطقه حیران یکی از مناطق زیبای کشور محسوب می‌شود که از سال 82 این ساخت و سازها صورت گرفته و غیر از یک تعداد محدودی، مواردی وجود دارد که دارای جواز است، اما این جوازها قابل خدشه است.
از اینکه حکم پرونده جیسون رضاییان صادره شده یا نه اطلاع ندارم
  • از این که حکم پرونده جیسون رضائیان صادر شده یا خیر، اطلاعی ندارم. دو هفته قبل بود که آخرین دفاع از متهم اخذ و دادگاه تمام شد، اکنون بنده اطلاع ندارم که حکم صادر شده یا خیر.
کشف تلفن همراه و سکه طلا در زندان از مهدی هاشمی
  • طبق ضوابط زندان بازرسی‌های سرزده یا طبق تمهیدات قبلی از بندها به عمل می‌آید که گاه و بیگاه در این بازرسی‌ها وسایل غیرمجازی کشف و ضبط می‌شود.
  • هفته گذشته در بازرسی که از بندهای 7 و 8 زندان اوین به عمل آمد از آقای هاشمی یک تلفن همراه با سیم‌کارت و تعدادی سکه اعم از ربع، نیم و گرمی حدود 30 عدد کشف شده است، البته بردن سکه غیرمجاز نیست ولی داشتن تلفن همراه غیرمجاز است. البته ناگفته نماند از بعضی از زندانیان دیگر نیز گوشی تلفن و فلش مموری کشف شده است.
محاکمه 4 متخلف در فضای مجازی
  • سخنگوی قوه قضائیه از شناسایی، بازداشت و محاکمه 4 نفر از کسانی که در فضای مجازی با اسم مستعار اقدامات امنیتی انجام داده و به اشاعه فحشاء و توهین به مقدسات می‌پرداختند، خبر داد.
  • این افراد محکوم به حبس از 18 ماه تا 12 سال شده‌اند. یک نفر از آنها محکوم به 12 سال حبس به دلیل ارتکاب چندین جرم شده و بقیه آنها محکوم به حبس‌های کمتر اعم از 4 سال و ... شده‌اند.
  • همچنین مأمور متخلفی که مسئول امور آب و فاضلاب ساوجبلاغ بود و از بسیاری از مشتریان به دلیل عدم آشنایی آنها به مقررات توانسته بود پول‌های گزافی بگیرد، شناسایی و بازداشت شد که پرونده در حال رسیدگی است.
دستگیری معاون حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صحت ندارد
  • دستگیری احمدی معاون حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، صحت ندارد، البته در استان‌های غرب کشور فردی خود را منتسب به حفاظت قوه قضائیه اعلام کرده بود و می‌خواست که از خانواده‌ها اخاذی کند که بازداشت شد. ناگفته نماند که وی هیچ ارتباطی به حفاظت قوه قضائیه ندارد
  • نهایت تلاش دستگاه قضایی این است که اگر فسادی در داخل قوه قضائیه انجام می‌شود با شدت با آن برخورد کند، البته دستگاه قضایی چندین دستگاه نظارتی اعم از حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، دادسرا و دادگاه انتظامی قضات، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عالی کشور و ... را دارد. اما این موضوع به این معنا نیست که ما خلافی نداشته باشیم. طبعاً اگر در داخل دستگاه قضایی فسادی صورت گیرد ما به شدت با آن برخورد می‌کنیم و حکم که قطعی شود با اسم و رسم آن را اعلام می‌کنم.
  • اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره استفاده از نام "سید محمد خاتمی" رییس جمهوری دولت اصلاحات در برخی رسانه ها و میزان محدودیت رسانه ها در پوشش اخبار گفت: در استفاده از نام خاتمی، رییس جمهوری دولت اصلاحات در حد اخبار و تصاویر است و استفاده از نام ایشان منع قانونی ندارد.
۰
نظرات بینندگان
  • موسوی ارسالی در

    حاجی آقا! بعد از سه سال یهو یادتون اومد که باید بند مهدی هاشمی رو بگردین؟ خوب خدارو شکر که نتونستین چیزی توی وسایلش بذارین وبعد سر وصدا راه بندازین! هر چند سال یه بار میگردین بندها رو ، اونوقت میاین گزارش میدین به رسانه ها که چی از کی پیدا کردین؟ حاجی بخدا تابلوه کارهاتون! هاشمی وخاندان بزرگوارش باید خوشحال باشند که دشمنانشون تا این حد حواس پرت! و ... هستند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید