هفت سال به عمر خود اضافه کنید!

هفت سال به عمر خود اضافه کنید!

متخصصان سلامت و درمان می‌گویند که تنها با 25 دقیقه پیاده‌روی روزانه می‌توانیم هفت سال به عمر خود اضافه کنید. این پژوهشگران همچنین اضافه کردند که با ورزش معمولی می‌‎توان احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی در دهه پنجم و ششم زندگی را نصف کرد.

کد خبر : ۳۲۴۹
بازدید : ۷۶۴۳
فرادید | متخصصان سلامت و درمان می‌گویند که تنها با 25 دقیقه پیاده‌روی روزانه می‌توانیم هفت سال به عمر خود اضافه کنید. این پژوهشگران همچنین اضافه کردند که با ورزش معمولی می‌‎توان احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی در دهه پنجم و ششم زندگی را نصف کرد.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، بیماری سرخرگ‌های قلبی قاتل شماره یک بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا است. هر هفت ثانیه یک نفر در بریتانیا، به علت بیماری قلبی می‌میرد. مدت‌ها هست که تمرین و ورزش به عنوان یکی از روش‌های کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی پیشنهاد شده است، چرا که می‌توان با ورزش اضافه وزن و دیابت را ریشه‌کن کرد.

هفت سال به عمر خود اضافه کنید
هر شخص باید روزانه حداقل بین 20 تا 25 دقیقه پیاده‌روی کنید

مطالعه‌ای جدید که در کنگره انجمن قلب‌شناسی اروپا (ESC) مطرح شد، نشان می‌دهد که می‌توان با انجام تمرین‌های فیزیکی طول عمر را افزایش داد. در این پژوهش، 69 فرد 30 تا 60 ساله‌ی سالم و غیر سیگاری شرکت کردند. گفتنی است این پژوهش در دانشگاه زارلند آلمان انجام شد.

شرکت کنندگان در طول یک بازه شش ماهه تمرینات هوازی، فشرده و قدرتی انجام دادند و نمونه‌ی خونی آن‌ها به طور مرتب آزمایش می‌شد. نتایج نشان داد که یک «فرآیند ضد پیری» در بدن آغاز شده که دی.ان.اِی‌های قدیمی افراد را نیز ترمیم می‌کند.

سانجای شارما، پروفسور بیماری‌های قلبی ژنتیکی در مرکز قلب‌شناسی ورزشی در بیمارستانِ دانشگاه سن جرج لندن می‌گوید: «این به این معنا است که مردم باید به طور منظم ورزش کنند و ممکن است از این طریق فرآیند سالخوردگی را به تعویق بیندازند. ما هرگز نمی‌توانیم مانع فرآیند سالخوردگی شویم، اما شاید بتوانیم آن را به سنین بالاتر موکول کنیم. شاید در سن هفتاد سالگی جوان‌تر به نظر برسیم و بتوانیم تا 90 سال هم عمر کنیم. تمرین بدنی می‌توان سه تا هفت سال به عمر شما اضافه کند. ورزش مانند داروی ضد افسردگی عمل می‌کند، به شکلی که عملکرد ادراکی را تقویت می‌کند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش می‌تواند سدی بر زوال عقل باشد.»

متخصصین بخش سلامت جسم و روان بر این باورند که حداقل 20 دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند به ما کمک شایانی کند. آن‌ها می‌گویند که تحرک در سبک زندگی کنونی انسان‌ها بسیار کمتر شده و رژیم غذایی نیز تغییر یافته، تا جایی که نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. از این رو، فعالیت بدنی می‌تواند راه‌حلی بسیار مناسب باشد، چرا که ورزش بر عملکرد مغز نیز تاثیر مثبت دارد.

هفت سال به عمر خود اضافه کنید
تمرین بدنی احتمال مرگ ناشی از سکته قلبی را نصف می‌کند

تمرین بدنی را در هر سنی که شروع کنید تاثیرات درخشان آن را خواهید دید. کریستی دیتون، استاد موسسه سلامت عمومی کمبریج می‌گوید: «این پژوهش دید ما را نسبت به فعالیت‌های فیزیکی بهتر می‌کند، زیرا ما می‌توانیم فرآیند سالخوردگی سلولی را بهتر بفهمیم. همین فرآیند سالخوردگی سلولی است که اندام‌ها و بدن ما را پیر می‌کند و تمرینات بدنی تاثیر مثبتی بر فرآیند سالخوردگی سلولی دارد. هر چه بیشتر فعال باشید، می‌توانید تاثیرات درخشان آن را ببینید و در واقع مهم نیست از چه سنی شروع می‌کند.»

عامل اصلی سکته قلبی «بیماری سرخرگ‌های قلبی» است که عامل مرگ سالانه 73 هزار نفر را در بریتانیا است. بیماری‌های قلبی به طور کلی بیشتر بین مردان شایع است، اما احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در سن 50 سالگی به بالا بین زنان و مردان یکسان است.

در ایران نیز ایست قلبی و مغزی به یکی از دلایل اصلی مرگ و میر، حتی بین جوانان، تبدیل شده است. دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مصاحبه با رادیو گفتگو اعلام کرد: «51 درصد علل مرگ و میر در ایران سکته‌های قلبی و مغزی است که تا 80 درصد قابل پیشگیری است.»


۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    چگونه هفت سال از عمر خود کم کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    که چی بشه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید