هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

دانشمندان فهمیده‌اند هر یک از هفت میلیارد انسان در این دنیا، مشخصه‌های کاملاً منحصربه‌فردی دارد؛ از نحوه راه رفتن و بوی بدن گرفته تا شکل گوش‌ها و کمر. برخی از این ویژگی‌ها غیرمعمول، اما کاملاً منحصربه‌فرد بدن خود را بشناسید.

کد خبر : ۳۲۵۰۹
بازدید : ۱۴۶۲۷
هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

فرادید | دانشمندان فهمیده‌اند هر یک از هفت میلیارد انسان در این دنیا، مشخصه‌های کاملاً منحصربه‌فردی دارد؛ از نحوه راه رفتن و بوی بدن گرفته تا شکل گوش‌ها و کمر.

"اودری" و ارین نلسون" در نگاه اول کاملاً شبیه هستند. رنگ موها، رنگ و مدل چشم‌ها و حتی لبخند شیطنت‌آمیزشان کاملاً شبیه هم است. از زمان تولد، خانواده دوستان و معلمانشان آن‌ها را باهم اشتباه می‌گرفتند.

اما با وجود تمام شباهت‌ها، ویژگی‌های خاصی آن‌ها را متمایز می‌کند. ارین دراین‌باره می‌گوید: "بیشتر از آنچه دیگران فکر می‌کنند باهم تفاوت داریم. تفاوت‌های ریزی در صورتمان وجود دارد."

این تفاوت‌های کوچک توسط نرم‌افزارهای شناسایی چهره قابل‌تشخیص نیستند. به همین دلیل ارین و اودری به دانشمندان کامپیوتر در "شناسایی بیومتریک" کمک می‌کنند. یکی از این دانشمندان "کوین بویر" در دانشگاه نوتردام در ایندیانا است. بویر می‌گوید: "تعداد دوقلوهای همسان به‌آرامی رو به افزایش است. بنابراین در آینده برای شناسایی آن‌ها به مشکل خواهیم خورد."

"اثرانگشت راه بسیار خوبی برای شناسایی دوقلوهای همسان است. اما این روش در میان مردم عادی بهتر جواب می‌دهد."با این نوع تحقیقات، دانشمندان فهمیده‌اند که هر فرد با فرد دیگر تفاوت‌های جالب و منحصربه‌فردی دارد.

برخی از این ویژگی‌ها غیرمعمول، اما کاملاً منحصربه‌فرد بدن خود را بشناسید.

گوش‌ها
برای اکثر ما، گوش‌ها صرفاً زائده‌های غضروفی هستند که به دو طرف سرمان چسبیده‌اند. معمولاً به آن‌ها ایراد می‌گیریم که زیادی بزرگ، کوچک، برجسته یا عجیب‌وغریب هستند.

اما وقت آن رسیده احترام بیشتری برایشان قائل باشیم. الگوی پیچیده شیارهای گوش هر شخص منحصربه‌فرد است. حتی با تصویری تیره‌وتار از گوش‌ها، بازهم می‌توان افراد را با دقت 99.6 % شناسایی کرد.

اما تفاوت به اینجا ختم نمی‌شود. گوش‌ها صداهای متفاوتی ایجاد می‌کنند. سلول‌های مویی کوچک در حلزونِ گوش داخلی ما، امواج صوتی را دریافت و آن‌ها را به سیگنال‌های الکتریکی مناسب برای مغز تبدیل می‌کنند. این سلول‌ها صدای مخصوص به خود ایجاد می‌کنند. پزشکان از این روش برای بررسی شنوایی کودکان استفاده می‌کنند. با این یافته‌ها، در آینده این احتمال وجود دارد که بتوانید با نزدیک کردن موبایل به گوشتان قفل آن را بازکنید.

هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

بوی بدن
خوشتان بیاید یا نه، بدنتان بو می‌دهد. تحقیقاتی در آمریکا نشان داد می‌توان افراد را از مواد شیمیایی که هنگام بیداری از بدنشان خارج‌شده و بویی که در فضا از خود برجای می‌گذارند، شناسایی کرد. محققان دانشگاه "بریستول" نشان دادند که می‌توانند افراد را با آنالیز ترکیب 44 ماده ترشح‌شده توسط بدن، شناسایی کنند. این ترکیبات به شکل "توده‌های حرارتی" بخار شده و در فضا پخش می‌شوند. دانشمندان سعی کرده‌اند با استفاده از "بینی‌های الکتریکی" که ترکیبات شیمیایی عطرهای متفاوت را مشخص می‌کنند، کار مشابهی با بوی بدن افراد انجام دهند. سازمان پزشک قانونی انگلستان در تلاش است از آثار عرق به‌جامانده در صحنه‌های جرم برای شناسایی مجرمان استفاده کند. در این راستا، روشی ابداع‌شده که می‌تواند اعضای یک گروه را با دقت 85 درصد از بوی بدنشان تشخیص دهد.

هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

نحوه راه رفتن
ایده شناسایی افراد از نحوه‌ی راه رفتنشان سال‌هاست که در میان سرویس‌های امنیتی وجود دارد. قدم برداشتن کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما هر یک از ما شیوه خاصی برای تاب دادن پاهایمان داریم. این تفاوت‌ها به دلیل ساختارهای استخوانی، عضلانی و نحوه حفظ تعادل در افراد است. چشم انسان از تشخیص این تفاوت‌ها عاجز است، اما برای ماشین‌ها این‌ها نشانه‌هایی منحصربه‌فرد هستند.

"مارک نیکسون" محققی در دانشگاه "ساوت همپتون" متوجه شد این تفاوت در افراد هنگام دویدن بیشتر می‌شود. تولیدکنندگان تلفن همراه به دنبال توسعه فناوری‌ای هستند که کاربران را از حرکات آن‌ها تشخیص دهد. اما مشکلاتی هم وجود دارد. یکی از محققان می‌گوید: "اگر کفش‌هایتان را عوض کرده یا شلوار تنگ‌تری پوشیده باشید، یا زیر باران و یا روی علف راه بروید، نحوه حرکات نیز تغییر خواهند کرد."

هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

کمر و پشت بدن
طبق گفته محققان ژاپنی، آن‌ها می‌توانند افراد را تنها با تصویری از پشتشان شناسایی کنند. این دانشمندان بالشتکی حساس به فشار ساختند که در صندلی قرار می‌گیرد. در مجموع 360 سنسور خطوط پشت فرد را هنگام نشستن مشخص می‌کنند و تفاوت در مکان‌های اعمال فشار توسط هر فرد مشخص می‌شود. سپس اطلاعات به‌دست‌آمده از سنسورها توسط نرم‌افزاری در کامپیوتر شبیه‌سازی می‌شود. دانشمندان موسسه تکنولوژی صنعتی در توکیو اعتقاددارند از این سیستم می‌توان به‌عنوان یک دستگاه ضد سرقت در ماشین‌ها استفاده کرد یا قفل کامپیوترها را تنها با نشستن در برابر آن‌ها باز کرد.

هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

جمجمه
انگشتانتان را در گوش‌هایتان بگذارید و سپس آرنج‌های خود را روی میز یا دسته صندلی قرار دهید. احتمالاً صدای آرامی می‌شنوید که با برداشتن آرنج‌ها از روی میز قطع می‌شود. آنچه تجربه کردید جمجمه شما بود که صدای ارتعاشات اطراف را دریافت کرده و مستقیماً به گوش داخلی شما می‌فرستد.

اندازه جمجمه، میزان بافت نرم اطراف آن و حفره‌های توخالی‌اش، سبب می‌شود این ارتعاشات در هر فرد متفاوت باشد. محققان دریافته‌اند که با پخش چند دقیقه "نیز سفید" و سپس بررسی تغییراتی که در جمجمه فرد ایجاد کرده، می‌توان با دقتی 97 درصدی هویت افراد را مشخص کرد. مهندسی در موسسه ماکس پلانک انفورماتیک در آلمان می‌گوید: "سیگنال مشخصی را به داخل مغز می‌فرستیم و آنچه بیرون می‌آید را آنالیز می‌کنیم. ممکن است بتوان این روش را در سایر بخش‌های جمجمه نیز به کار برد."

هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

ناخن‌ها
علاوه بر حلقه‌های ریز و پیچیده روی پوست انگشتان، مجموعه دیگری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد یافت شده که در تعیین هویت افراد کمک می‌کند.

زیر سطح براق ناخن‌ها، برآمدگی‌هایی وجود دارد که پس از بررسی هزاران نمونه، مشخص شد در هر فرد متفاوت‌اند. محققان موسسه فناوری هند در نیو دهلی با اسکن انگشت اشاره، حلقه و وسط افراد، می‌توانند آنها را شناسایی کنند. اما ناخن‌ها رشد می‌کنند. یعنی ممکن است این الگوها هر شش ماه یک‌بار تغییر کنند. در عوض، برخی دانشمندان تصمیم گرفتند بر روی لایه‌های پوست که در زیر ناخن قرار دارد تمرکز کنند.

هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

منافذ روی بینی
منافذ کوچکی بر روی بینی هر فردی وجود دارد که در تمام سطح بینی پخش‌شده‌اند. این منافذ دشمن زیبایی هستند زیرا چربی و چرک را در خود جمع می‌کنند. اما حتی اگر پوست بی‌نقص سوپرمدلها را هم داشته باشید، بازهم این منافذ شما را از دیگران متمایز می‌کنند. محققان دانشگاه کینکی در ژاپن تأکید دارند این منافذ در طول زندگی افراد ثابت می‌مانند.

این محققان روشی ابداع کردند که از این منافذ عکس می‌گیرد و آن‌ها را در یک پایگاه داده تطبیق می‌دهد. این سیستم با دقت 88 درصدی توانست افراد را تعیین هویت کند.

هفت موردی که در آنها کاملاً با دیگران فرق دارید

منبع: BBC
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    12عادت بد اتفاقا ناهار نخوریم بهتر میتوتیم کار کنیم ما کوردها وقتی میخاهیم کاری را بخوبی انجام دهیم فکر کارهستیم ونهار برایناا مهم نیس ولی امروز سوپ رقیق

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید