بایدها و نبایدهای افسردگی

بایدها و نبایدهای افسردگی

اقدامات ساده‌ای وجود دارد که هرکسی می‌تواند برای بهتر شدن روحیه‌اش انجام دهد. لازم نیست تمام این کارها را انجام دهید، فقط مواردی که احساس می‌کنید حالتان را بهتر می‌کند. به‌مرورزمان که روحیه‌تان بهتر شد، می‌توانید تغییرات بزرگ‌تری در روال زندگی روزمره خود ایجاد کنید.

کد خبر : ۳۲۶۶۱
بازدید : ۳۷۴۵
بایدها و نبایدهای افسردگی

فرادید | اقدامات ساده‌ای وجود دارد که هرکسی می‌تواند برای بهتر شدن روحیه‌اش آن‌ها را انجام دهد.

به گزارش فرادید، اقدامات ساده‌ای وجود دارد که هرکسی می‌تواند برای بهتر شدن روحیه‌اش انجام دهد. لازم نیست تمام این کارها را انجام دهید، فقط مواردی که احساس می‌کنید حالتان را بهتر می‌کند. به‌مرور زمان که روحیه‌تان بهتر شد، می‌توانید تغییرات بزرگ‌تری در روال زندگی روزمره خود ایجاد کنید.

1. وقت بیشتری با دوستان و بستگان دلسوز سپری کنید.
صحبت با دیگران درباره احساسات کمک می‌کند آن‌ها را راحت‌تر پردازش کنید و از حمایت و پشتیبانی دیگران برخوردار شوید. از درخواست کمک نترسید یا به خاطر کمک گرفتن از دیگران احساس گناه نکنید. اگر با دوستان و بستگانتان راحت نیستید و نمی‌توانید با آن‌ها صحبت کنید، با مراکز مشاوره و کمک‌رسانی تماس بگیرید. شاید اصلاً علاقه‌ای به صحبت درباره احساساتتان ندارید. حتی در این صورت، وقتتان را با افراد دلسوز و مهربان سپری کنید.

2. لقمه بزرگ‌تر از دهانتان برندارید.
کارهای دشوار و بزرگ را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و برای انجام کارها زمان و مهلت معقولانه تعیین کنید. سعی کنید سطح استرس خود را پایین آورید. خود را برای "دست روی دست گذاشتن" سرزنش نکنید: دارید به خودتان فرصت و زمان می‌دهید تا حالتان بهتر شود. فکر کنید دارید یک گام به عقب برمی‌دارید تا بتوانید بلندتر بپرید.

3. زمان بیشتری را صرف انجام کارهای موردعلاقه‌تان کنید.
کتاب موردعلاقه دوران کودکی خود را بخوانید، به خرید و سینما بروید، غذای موردعلاقه خود را تهیه و از دوستان قدیمی‌تان دیدن کنید. هر کاری که شمارا از ذهن و افکار منفی‌تان دور کند، برای روحیه‌تان مفید خواهد بود.

بایدها و نبایدهای افسردگی

4. از خانه بیرون بروید.
حتی به بهانه خرید یک پاکت شیر، از خانه بیرون بروید. روز روشن، هوای تازه و شلوغیِ زندگی روزمره بسیار مفید است. سعی کنید روزانه 20 دقیقه ورزش ملایم مانند پیاده‌روی سریع انجام دهید.

5. با افکار منفی مبارزه کنید.
لیستی از تمام نکات مثبت درباره خود وزندگی‌تان تهیه کنید. این لیست را همیشه همراه خود داشته باشید و روزی چند بار بخوانید. هرچقدر هم حس بدی داشته باشید، یادتان باشد که ین حس همیشگی نیست و تداوم نخواهد داشت.

بایدها و نبایدهای افسردگی

6. درباره پیشرفت خود واقع‌بین باشید.
بهبود وضعیت روحی معمولاً تدریجی رخ می‌دهد و تغییری ناگهانی نیست. حتی ممکن است قبل از بهبود روحیه، ابتدا اندکی حالتان بدتر شود. زمانی که در مسیر درست قرار می‌گیرید، علاوه بر روزهای خوب، روزهای بد را هم تجربه خواهید کرد. اما بعدها می‌فهمید تحمل این روزهای بد ارزشش را داشت. خود را برای روزهای بد سرزنش نکنید و ناامید نشوید.

7. از تصمیم‌های تکانه‌ای مانند ترک شغل، طلاق یا خرج کردن میزان زیاد پول خودداری کنید.
در دوران درگیری با افسردگی، خطاهای فکری بر قدرت تصمیم‌گیری درستِ شما تأثیر می‌گذارند.

8. تا می‌توانید بخوابید.
خواب شبِ خوب و حتی یک چرت زدن خوب، در خلق‌وخوی شما یک دنیا تفاوت ایجاد می‌کند. برای خواب بهتر و طولانی‌تر با پزشک خود مشورت و دراین‌باره مطالعه و تحقیق کنید.

بایدها و نبایدهای افسردگی

9. با پزشک خانوادگی یا روان‌پزشک ملاقات کنید.
برای مشاوره و دریافت کمک به پزشک مراجعه کنید.

10. مشخص کنید که در مواقع اضطراری با چه کسی تماس بگیرید.
زمانی که غرق افکار منفی می‌شوید یا افکار خودکشی به سرتان می‌زند، بهتر است باکسی تماس بگیرید. ممکن است مراکز پشتیبانی در دسترس نباشند. در این صورت بهتر است از قبل پشتیبانی برای خود تعیین کنید. این فرد می‌تواند دوست یا یکی از بستگان نزدیک باشد. همیشه شماره تلفن افراد موردنظر را موبایل یا کیف پولتان داشته باشید.

منبع: psychologytoday
ترجمه: وب‌سایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید