با این مواد غذایی سلامت خود را تضمین کنید

با این مواد غذایی سلامت خود را تضمین کنید

فشار خون بالا یک مسئله پیچیده سلامتی است که دیگر مختص افراد مسن نیست و متاسفانه امروزه به تهدیدی جدی علیه سلامت جوانان تبدیل شده است.

کد خبر : ۳۲۸۸
بازدید : ۱۸۵۶۴
فرادید | فشار خون بالا یک مسئله پیچیده سلامتی است که دیگر مختص افراد مسن نیست و متاسفانه امروزه به تهدیدی جدی علیه سلامت جوانان تبدیل شده است.

به گزارش فرادید*، گفته می‌شود که بیش از یک سوم جوانان 16 تا 34 ساله از نوعی بیماری «پرفشاری خون» یا فشار خون بالا رنج می‌برند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که اگر هیچ نوع کنترلی بر این بیماری قلبی - عروقی صورت نگیرد، باید در خوش‌بینانه‌ترین حالت شاهد سالخوردگی پیش از موعد و آسیب‌های مغزی بود.

یکی از روش‌های درمان فشار خون بالا «بلوکرهای گیرنده آنژیوتانسین» (Angiotensin-Receptor Blockers) است. اما مشکل اینجا است که این بلوکرها می‌توانند سرطان‌زا باشند و به بافت‌های دیگر آسیب بزنند. مصرف غذاهای و گیاهانی که می‌توانند به طور طبیعی فشار خون را پایین بیاورند، گزینه دوم محسوب می‌شوند. غذاها و گیاهان مانند روش اول، اثرات جانبی ندارند و می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

برای اینکه از آسیب‌های فشار خون بالا در امان باشید، بهتر است چندین نوع ماده غذایی را مرتب استفاده کنید.

زردچوبه
زردچوبه ماده‌ای است که دانشمندان را شگفت زده کرده است. یکی از خواص بی‌شمار زردچوبه، کاهش التهاب بدن است. التهاب دلیل اصلی کلسترول بالا و فشار خون بالا است. زردچوبه قادر هستند التهاب را به طور مرتب کم کند و از این طریق می‌تواند فشار خون را پایین نگه دارد.

شش ماده جهت کاهش سریع فشار خون (در حال تکمیل)

سیر
سیر نیز ماده درمانی قدرتمندی است که می‌تواند به کلسترول و فشار خون را به شکلی طبیعی پایین نگه دارد. پژوهشی که سال 2012 در استرالیا انجام شد این مطلب را اثبات کرد. سیر در طب سنتی نیز جایگاهی خاص دارد. همچنین لازم به ذکر است که قرص یا کپسول سیر، شیوه‌ای مناسب برای مصرف مداوم این ماده غذایی ارزشمند است.

کاکائو خام
کاکائو خام یکی دیگر از سلاح‌های طبیعت در برابر فشار خون بالا است. کاکائو خام سرشار از زردینه و مواد مغذی ضد التهاب است. زردینه‌ی موجود در کاکائو خام عملکردی شبیه «آداپتوژن» دارد که آداپتوژن نیز در کاهش استرس بسیار تاثیر گذار است. از آنجایی که استرس خود از عوامل اصلی فشار خون بالا است، مصرف کاکائو خام می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. زردینه‌های موجود در کاکائو خام همچنین می‌تواند به بدن در برابر سکته و بیماری‌های قلبی کمک کند.

آب نارگیل
تاثیر آب نارگیل بر کاهش فشار خون در چندین پژوهش نشان داده شده است. آب نارگیل سرشار از الکترولیت، پتاسیم و مواد مغذی حیاتی است. در پژوهشی که در ژورنال پزشکی «وست ایندیان» به چاپ رسید، مشخص شد که فشار خون سیستولیکِ 71 درصد از کسانی که آب نارگیل مصرف می‌کنند با کاهشی چشمگیر مواجه شد. علاوه بر آن مشخص شد که فشار خون دیاستولیکِ 29 درصد از آن‌ها نیز با مصرف آب نارگیل کاهش می‌یابد.

شش ماده جهت کاهش سریع فشار خون (در حال تکمیل)

بادام خام
با مصرف روزانه چند عدد بادام خام می‌توانید فشار خون خود را کنترل کنید. بادام خام سرشار از چربی‌های تک‌سیرنشده است که می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین نگه دارد. این امر موجب کاهش التهاب سرخرگ‌ها شده که در نهایت موجب کاهش فشار خون می‌شود. بادام می‌تواند وضعیت گردش خون را نیز بهتر کند.

اگر چه بادام سرشار از چربی و کالری است، اما می‌تواند همراه خوبی در کاهش وزن بدن نیز باشد. زمانی که بادام در کنار آجیل‌های پایین آورنده‌ی فشار خون مانند گردو مصرف شود، تاثیر آن نیز دو چندان می‌شود. بادام و گردو از موثرترین مواد غذایی در کاهش فشار خون هستند.

فلفل کاین
کاین پایتخت گویان (مستعمره فرانسه در آمریکای جنوبی) است و فلفل‌های آن شبیه فلفل تند است. فلفل کاین می‌تواند به سرعت فشار خون را پایین بیاورد. فلفل کاین رگ را به بهترین نحو باز می‌کند و این مسئله به جریان خون در رگ‌ها کمک شایانی می‌کند. اما برای اینکه بتوانید فلفل کاین را مصرف کنید کافی است یک یا دو قاشق چایخوری از این فلفل را داخل آب داغ یا چای بریزید و سپس عسل یا آلو ورا را به آن اضافه کنید. البته قرص فلفل کاین نیز تولید شده که می‌توان از آن هم استفاده کرد.

منبع: naturalnews
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید