تصاویر/ عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف آمریکا

تصاویر/ عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف آمریکا

در بسیاری از مراسم ادای سوگند روسای جمهور آمریکا، اتفاق‌های جالب و عجیبی رخ‌داده است. از حضور یک کابوی در مراسم "دوایت آیزنهاور" گرفته، تا پرندگان مرده در مراسم "نیکسون".

کد خبر : ۳۲۹۴۲
بازدید : ۱۸۹۸۰
عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

فرادید | در بسیاری از مراسم ادای سوگند روسای جمهور آمریکا، اتفاق‌های جالب و عجیبی رخ‌داده است. از حضور یک کابوی در مراسم "دوایت آیزنهاور" گرفته، تا پرندگان مرده در مراسم "نیکسون".

1. خنده گاوچران
در سال 1953 آمریکایی‌ها آن‌قدر شیفته گاوچران‌ها بودند که "مونتی مونتانا" سوارکار و بازیگر معروف در مراسم تحلیف "دوایت آیزنهاور" حضور یافت. در ابتدا مونتانا پیشنهاد داد یک کلاه گاوچرانی بزرگ به رئیس‌جمهور هدیه دهد. اما این ایده با چیز دیگری جایگزین شد. مونتانا سوار بر اسب از محل مراسم تحلیف بالا رفت و حلقه‌ی طناب گاوچرانی‌اش را بر گردن رئیس‌جمهور جدید انداخت.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

2. 135 کلمه
جورج واشنگتن اولین رئیس‌جمهور آمریکا در طول دومین مراسم تحلیف خود، کوتاه‌ترین سخنرانی را ایراد کرد. او در 135 کلمه، برای این افتخار برجسته از مردم آمریکا تشکر کرد و سوگندی که یادکرده بود را یادآوری کرد. مختصر و مفید.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

3. رژه غیر سنتی
بیل کلینتون تنوع و گوناگونی را اولویت مراسم تحلیفش قرارداد. به‌جای رژه‌ی سنتیِ گردان‌های ارتش و گروه‌های اسب‌سواری، از گروه‌های موسیقی راگا و افرادی که صندلی‌های مخصوص نشستن در چمن به دست داشتند استفاده کرد. در صفوف رژه افرادی با ظاهر الویس پریسلی حضور داشتند که فلوت می‌زدند و اعضای اصلیِ گروه موسیقی الویسی نیز در رژه بودند.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

4. حلقه‌ای با تارِ مو
"تئودور روزولت" عمیقاً تحت تأثیر آبراهام لینکلن بود. آن‌قدر که در جریان دومین مراسم تحلیفش در سال 1905، حلقه‌ای به دست کرد که تار موی لینکن به آن وصل بود. این حلقه را "جان هی" وزیر امور خارجه سابق به او هدیه داده بود. گویا پس از ترور لینکلن، هی مبلغ 100 دلار پرداخت کرد تا در طول کالبدشکافی، شش‌تار مو از سر لینکلن جدا شود. او بعدها حلقه‌ای ساخت و یک تار موی لینکلن را درون آن قرار داد.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

5. خرابکاری در سوگند
اولین مراسم تحلیف باراک اوباما دو بار انجام شد. در طول مراسم ادای سوگند، قاضی ارشدِ دیوان عالی کشور "جان رابرتز" در بیان جمله‌ها دچار لکنت شد و به همین دلیل باراک اوباما هم کلمات را پس‌وپیش ادا کرد. برای از بین رفتن هرگونه شک و تردیدی درباره قانونی بودن ریاست جمهوری اوباما، این دو نفر روز بعد سوگند قانون اساسی را دوباره کلمه به کلمه تکرار کردند.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

6. سخنرانیِ در حالت مستی
در سال 1865، "اندرو جانسون" خرابکاری بزرگی در سخنرانی روز تحلیف کرد. معمولاً قبل از رئیس‌جمهور، معاونش سخنرانی کوتاهی ایراد می‌کند. اما شانزدهمیم نخست‌وزیر که پس از ترور آبراهام لینکلن به هفدهمیم رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد، به حصبه مبتلا شده بود و در تب می سوخت. در آن زمان داروی این بیماری ویسکی بود. جانسون با مستی ناشی از ویسکی در مراسم حاضر شد: در طول سخنرانی، از ریشه خانوادگی خود و پیروزی‌اش بر شورشیان کنفدراسیون گفت و بر خود بالید. گفته‌شده لینکلن با تعجب و استرس سخنرانی را نگاه می‌کرد و نخست‌وزیر سابق "هانیبال هملین" سعی داشت سخنانش را متوقف کند.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

7. پرندگان مرده
"اولیس گرانت" فکر می‌کرد قناری‌ها مراسم تحلیفش در سال 1873(دومین دوره ریاست جمهوری) را بسیار زیبا می‌کنند. متأسفانه، هجدهمین رئیس‌جمهور آمریکا هوای سرد را پیش‌بینی نکرده بود. دمای هوا در صبح مرایم 4 درجه فارنهایت ( حدود 15 درجه سانتی‌گراد) بود و باد سردی می‌وزید. حدود 100 پرنده در طول مراسم تحلیف گرانت، از سرما یخ‌زده و مردند.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

8. بازهم پرندگان مرده
انگار حالِ پرنده‌ها در روز مراسم‌های تحلیف مساعد نیست. در طول رژه مراسم تحلیفِ "ریچارد نیکسون"، می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که کبوترها در این روز بزرگ اختلال ایجاد نمی‌کنند. سی و هفتمین رئیس‌جمهور دستور داد تمام طول مسیر رژه را سم‌پاشی کنند. اما در طول رژه ده‌ها کبوتر مرده خیابان را فراگرفته بود.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

9. اشتباه در تحویل کُت
مراسم تحلیف "گرانت" شاهد اشتباهات زیادی بود. نه‌تنها در دومین مراسم تحلیفش باعث مرگِ پرنده‌های زیادی شد، در اولین مراسم تحلیفش در سال 1869، نزاع‌های آشکاری رخ داد. افرادی مسئول برای تحویل کت، نمی‌توانستند اعداد روی رسیدها را بخوانند. صف بسیار طولانی شد و بعضی از مهمان‌های خشمگین بدون گرفتن کت و لباس‌هایشان آنجا را ترک کردند. کارگرهای بی‌سواد کت‌های مردم را باهم قاطی کردند که سبب شد مردها باهم دعوا کنند و اشک زن‌ها در بیاید.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

10. مراسم ساکت و آرام
"کالوین کولیج" ملقب به "کالِ آرام"، به کم‌حرفی و عدم ایجاد هیاهو در انجام کارها معروف بود. این خصوصیت شامل آغاز ریاست جمهوری‌اش نیز بود. زمانی که خبر فوت رئیس‌جمهور "وارن جی هاردینگ" به او رسید، در مناطق روستایی ورمونت نزد پدرش بود. پدرش قاضی بود و همان‌جا بدون حضور مخاطبان، مراسم سوگند را اجرا کردند.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

11. سخنرانی کشنده
سخنرانی "ویلیام هنری هریسون" مرگبار بود. نهمین رئیس‌جمهور آمریکا یا 8500 کلمه، رکورددار طولانی‌ترین سخنرانی مراسم تحلیف است. هریسون برای ایراد سخنرانی‌اش آن‌قدر در هوای سرد و بارانی ایستاد که سرما خورد. سرمایش به ذات‌الریه تبدیل شد و یک ماه بعد از مراسم سوگند از دنیا رفت. البته افراد زیادی عقیده دارند دلیل مرگش هوای بارانیِ روز مراسم نبوده است.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

12. مهمانیِ دردسرساز
"اندرو جکسون" هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا، پس از مراسم تحلیف جشن بسیار مفصلی در کاخ سفید راه انداخت. او به "مردی از جنس مردم" معروف بود و جمعیت زیادی در مهمانی‌اش حضور پیدا کردند. مهمان‌های بی‌فرهنگ وارد مهمانی شدند، کل کاخ را با کفش‌های گِلی کثیف کردند، ظروف چینی را شکستند و پرده‌ها را پاره کردند. کارکنان کاخ سفید برای بیرون کردن آن‌ها، یک بشکه شراب خارج از کاخ قراردادند و مردم را به سمت آن هدایت کردند.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

13. بیماریِ نابهنگام
"جیمز بوکانان" در مراسم تحلیفش در سال 1857، دچار اسهال شدید شده بود. پانزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا برای قراردادِ طرح "هتل ملی بیماری"، مدتی را در ساختمان نامناسبی سپری کرده بود. بنابراین دچار اسهال خونی شد و در طول مراسم، پزشک‌ها نزدیکش بودند.

عجیب‌ترین مراسم‌های تحلیف در تاریخ آمریکا

منبع: Livescience
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید