درخواست فرمانده آتش‌نشانان از دولت

یکی از فرماندهان عملیات اطفای حریق در ساختمان پلاسکوی تهران از دولتمردان و مسئولان ذیربط درخواست کرد تا ضوابط لازم برای ورود تجهیزات آتش‌نشانی به کشور برداشته شود و سهولت در این مسیر صورت گیرد.

کد خبر : ۳۳۰۸۶
بازدید : ۱۱۹۳
یکی از فرماندهان عملیات اطفای حریق در ساختمان پلاسکوی تهران از دولتمردان و مسئولان ذیربط درخواست کرد تا ضوابط لازم برای ورود تجهیزات آتش‌نشانی به کشور برداشته شود و سهولت در این مسیر صورت گیرد.

به گزارش تسنیم؛ امیر مهدیانی یکی از فرماندهان آتش‌نشانی که در عملیات اطفای حریق و ریزش سازمان پلاسکوی تهران حضور داشت پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران از همدردی مردم ومسئولان پس از حادثه پلاسکو قدردانی کرد.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب در روز حادثه اشاره کرد و افزود: پیام ایشان دل ما آتش‌نشانان را گرم کرد و انسجام بیشتری در محل حادثه به وجود آورد؛ ما همچنان به شغل و فعالیت خود که نوعی ایثارگری است ادامه می‌دهیم و عاشقانه به شهروندان خدمت خواهیم کرد.

این فرمانده آتش‌نشانی با یادآوری روز حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران خاطرنشان کرد:‌ آتش‌نشانان دو دقیقه پس از اعلام حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو خود را به محل حادثه رساندند و نیروهای کمکی نیز به مرور زمان منتقل شدند.

مهدیانی تصریح کرد: عملیات اطفای حریق به طور جد از ساعت‌های اولیه آتش‌سوزی آغاز شد اما نکته‌ای که حائز اهمیت است حضور تعدادی کسبه و شهروند در محل حادثه بود.

وی افزود: متأسفانه تعدادی از شهروندان و کسبه که در روز حادثه آتش‌سوزی در محل ساختمان پلاسکو حضور یافته بودند از صحنه خارج نمی‌شدند؛ نمی‌دانیم چرا مردم در چنین وقایعی در صحنه حادثه می‌مانند؛ بنده چند صد نفر را در آن روز مشاهده کردم که در ساختمان حضور داشتند و این جای تأسف دارد.

این فرمانده آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: اگر از خودگذشتگی آتش‌نشانان وجود نداشت و اطفاق حریق صورت نمی‌گرفت شاید ساختمان پلاسکو دو ساعت زودتر فرو می‌ریخت و صدها نفر در زیر آوار می‌ماندند.

مهدیانی به از خودگذشتگی آتش‌نشانان در این حادثه اشاره کرد و گفت: آتش‌نشانها ضمن اطفای حریق شهروندان را از ساختمان خارج می‌کردند و حتی زمانی که یکی از طبقات بالایی بر سر تعدادی از همکاران آتش‌نشان فرو ریخت سایر آتش‌نشانان به کمک آنها شتافتند و به راه‌پله‌های فرار و خروجی توجهی نداشتند بلکه مهم عملیات اطفای حریق، نجات مصدومان و کمک به همکاران بود.

وی با بیان اینکه شهروندان، تاجران، انبارداران و کسبه باید به ایمنی ساختمانهای خود توجه داشته باشند، عنوان کرد: متأسفانه برخی قسمت‌های ناایمن در شهر وجود دارد که باید قبل از حوادث به ایمنی آنها توجه شود و بهتر است به جای انجام هزینه بعد از حوادث کارهای ایمنی صورت گیرد.

این فرمانده آتش‌نشان همچنین به سختی و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: بسیاری از آتش‌نشانان که شروع به فعالیت می‌کنند از سن 20 سالگی کار خود را آغاز می‌کنند و تا زمانی که سنوات خدمتی آنها پایان یابد 30 سال از عمر شغلی آنها می‌گذرد بنابر این سن آنها 50 ساله خواهد شد و هیچگونه مزایایی به لحاظ سنوات خدمت و بازنشستگی کارایی نخواهد داشت؛ خواهش ما از مسئولان و نمایندگان این است که دقت عمل بیشتری نسبت به این شغل داشته باشند؛ شاید برخی افراد که به سن 50 سالگی برسند فرسوده شوند.

مهدیانی از دولتمردان و مسئولان ذیربط درخواست کرد تا ضوابط لازم برای ورود تجهیزات آتش‌نشانی به کشور برداشته شود و سهولت در واردات آنها صورت گیرد.

وی همچنین به سخت و ناممکن بودن عملیات یافتن شهدای آتش‌نشان اشاره کرد و گفت: توانستیم تمامی شهدای آتش‌نشان را با سختی‌های مختلف از زیر آوار خارج کنیم و به خانواده‌های آنها و سایر همکاران تسلیت می‌گویم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید