سقوط یک نابینا از پل عابر نصفه شده در ورامین

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از سقوط یک فرد نابینا از پل عابرپیاده نصفه شده در ورامین خبر داد.

کد خبر : ۳۳۲۴۸
بازدید : ۱۱۱۳
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از سقوط یک فرد نابینا از پل عابرپیاده نصفه شده در ورامین خبر داد.

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این حادثه ضمن انتقاد شدید از عملکرد شهرداری در حوزه مناسب سازی گفت: ساعت 9 صبح روز شنبه ( 9 بهمن ماه)یک معلول نابینا به علت عدم مناسب سازی‌ها دچار حادثه شده است و سریعا طی ارتباط با شهرداری خواهان ارائه گزارش شدیم و اولویت را بر پیگیری مسائل درمانی فرد مذکور قرار دادیم اما پس از دریافت گزارش کامل تا ظهر دیروز متوجه کوتاهی بارز و فوق العاده شهرداری در خصوص حادثه رخ داده شدیم.

وی ادامه داد: شهرداری ورامین قصد تعمیرات و عملیات اجرایی در میدان رازی شهرستان ورامین را در دست داشته و بدون توجه به ایمن سازی و ممنوع کردن ورود به پل عابر پیاده، نیمی از پل را به عرض طرف دیگر بلوار برداشته و همین امر باعث شد تا این نابینا که قاری قرآن و مداح اهل بیت نیز هست از همان نیمه پل به پایین سقوط کند.

معاون بهزیستی تهران ادامه داد: این فرد به سرعت به بیمارستان شهید مفتح شهرستان ورامین منتقل و از آنجا که از ناحیه دنده‌ها دچار شکستگی، از لحاظ مغزی آسیب دیده و همچنین دچار خونریزی از ناحیه سر و گوش نیز شده بود، به علت شدت جراحات به بیمارستان لقمان در تهران منتقل می‌شود و در حال حاضر نیز قرار است به بیمارستان خاتم الانبیاء و بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان منتقل شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه گفت: شهرداری ورامین برای اجرای این عملیات در حالیکه پل عابر پیاده را نصفه برش داده بود،تنها به نصب علائم هشدار دهنده نوارهای زرد رنگ که افراد بینا قادر به تشخیص آنها هستند بسنده کرده و از آنجایی که معلولان نابینا همواره با استفاده از جهت یابی، مسیر هر روزه خود را طی می‌کنند قاعدتا طبق حرکت روزمره شان متوجه این نوارهای زردرنگ نخواهند شد و با مانع روبرو نمی‌شوند به این ترتیب وقوع چنین واقعه‌ای برای آنها کاملا طبیعی است.

اسدی ادامه داد: جای سوال است که چرا هیچ اقدامی به لحاظ ایمنی از سوی شهرداری صورت نگرفته و با برخی از سهل انگاری‌ها برخی از اقشار جامعه تبدیل به شهروندان درجه 2 یا درجه چند می‌شوند.

وی با انتقاد از عدم حضور مسولان بالادستی شهرداری در جلسات ستاد مناسب سازی گفت: در این جلسات مقام بالادستی از شهرداری حضور پیدا نکرده و تنها به حضور کارشناس در این جلسات بسنده می‌کنند. کوتاهی‌های شهرداری‌ها در شهرستان‌ها به مراتب مشهودتر از کلانشهرهاست. شهرداری‌های برخی از استان‌ها اصلا توجهی به موضوع مناسب سازی و حفظ ایمنی معلولان ندارند این در حالیست که همواره تاکید می‌کنیم تمامی آحاد باید شهروند درجه 1 محسوب شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران معلولان را جزو اقشار بی‌صدا خواند که صدای دردشان با بروز چنین فجایعی به گوش دیگران می‌رسد.

اسدی همچنین اعلام کرد: سازمان بهزیستی شکایتی را از سوی بهزیستی شهرستان ورامین علیه شهرداری ورامین تنظیم کرده که حتما به طور جدی پیگیری خواهد شد تا دیگر شاهد چنین مسائل و مشکلاتی برای معلولان نباشیم. همچنین مسئولان بهزیستی پیگیر این مسئله هستند و تا بازگشت سلامتی این فرد روشندل در کنار وی خواهند بود.
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید