تصاویر/ ادامه اعتراضات به سیاست مهاجرتی ترامپ

تصاویر/ ادامه اعتراضات به سیاست مهاجرتی ترامپ

اعتراضات به طرح جدید دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا، در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

کد خبر : ۳۳۲۶۰
بازدید : ۱۲۰۴
اعتراضات به طرح جدید دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا، در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از رویترز، دهها هزار نفر از مردم در سراسر شهرهای آمریکا و فرودگاه های این کشور برای نشان دادن خشم خود درباره سیاست مهاجرتی جدید دونالد ترامپ، که مانع از سفر اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا می شود، تظاهرات کردند.

نیویورک، واشنگتن و بوستون روز یکشنبه (روز گذشته) شاهد موج دوم تظاهرات بود. تظاهرات مردمی در طول روز به سمت غرب کشور هم گسترش یافت.

طرح مهاجرتی جدید ترامپ علیه مهاجران سوری و ممنوعیت ورود افرادی که از کشورهای سوریه، عراق، ایران و 4 کشور مسلمان دیگر به آمریکا می آیند، باعث شد صدها نفر از مردم در فرودگاه های آمریکا بازداشت شوند و یا به کشور خود بازگردند.

یکی از بزرگترین تظاهرات در "باتری پارک" در منهتن نیویورک به وقوع پیوست. چاک شومر، سناتور دموکرات ایالت نیویورک با حضور در این تظاهرات، به جمعیت حاضر گفت: "این دستور ترامپ ضدآمریکایی و در تضاد با ارزش‌های اصلی آمریکا است. من تا زمانی که این دستورات وحشتناک لغو نشوند، آرام نخواهم نشست."

گفته می شود جمعیت افراد تظاهرکننده در طول روز به 10000 نفر رسید و تظاهرکنندگان به سمت اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا حرکت کردند.

در واشنگتن نیز هزاران نفر در میدان لافایت تظاهرات کردند و شعار "نه نفرت، نه ترس، پناهجویان به اینجا خوش آمدند" سر می دادند. این دومین آخر هفته ای بود که واشنگتن شاهد تظاهرات مردمی بود. روز یکشنبه نیز بسیاری از تظاهرکنندگان منطقه کاخ سفید را ترک کردند و در امتداد خیابان پنسیلوانیا به راه خود ادامه دادند. به گفته پلیس تعداد تظاهرکنندگان به 8000 نفر می رسید و آنها به سمت کاخ کنگره آمریکا حرکت کردند. تظاهرکنندگان شعار "هِی هِی، هو هو، ای کاش رئیس جمهور ما بود ترودو" سر می دادند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز گذشته در حساب توییتر خود اعلام کرد درب های کانادا به روی مهاجران باز است. این شعار نیز در اشاره به این مسئله گفته شد.

همچنین حدود 200 تظاهرکننده روز گذشته در فرودگاه بین المللی دالس واشنگتن در ایالت ویرجینیا علیه سیاست جدید ترامپ شعار سر دادند. همین تعداد معترض نیز در فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک تظاهرات کردند؛ زیرا مأموران مرزی تعدادی از خانواده های آنها را بازداشت کرده بودند. در فرودگاه بین المللی لس آنجلس، صدها نفر از مردم در اعتراض به سیاست مهاجرتی ترامپ تظاهرات کردند و شعار "مهاجران به این کشور خوش آمدند" سر می دادند.

گزارشها حاکی از آن است که بیش از 10000 نفر از مردم معترض هم در میدان کوپلی در بوستون تظاهرات کردند. در شهر هیوستون در ایالت تگزاس هم حدود 500 نفر از مردم تظاهرات کردند. در فرودگاه "متروپولیتن وین کانتی دیترویت" در ایالت میشیگان حدود 3000 تظاهر کننده علیه سیاست مهاجرتی ترامپ شعار سر دادند.

"دونالد ترامپ"،رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه با امضای طرحی، ورود پناهجویان به آمریکا را برای 120 روز معلق کرد و برای 90 روز بازدید شهروندان 7 کشور مسلمان از جمله عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به این کشور ممنوع کرد.



۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید