در کدام شهرها دما به کمتر از 20- درجه رسید؟

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: از فردا سامانه بارشی از نوار شرقی کشور خارج می‌شود و به تدریج شاهد افزایش دما در کشور هستیم.

کد خبر : ۳۳۴۴۷
بازدید : ۱۴۶۲
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: از فردا سامانه بارشی از نوار شرقی کشور خارج می‌شود و به تدریج شاهد افزایش دما در کشور هستیم.

امین حسین نقشینه در گفت‌و‌گو با آنا با اشاره به دمای هوا در شهر‌های کشور اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های سازمان هواشناسی کشور صبح امروز دمای هوا در بستان‌آباد واقع در استان آذربایجان شرقی 25- درجه سانتی‌گراد گزارش شده این در حالی‌ست که بیشینه دما در این شهر روز گذشته 9- درجه اعلام شده است.

وی ادامه داد: همچنین دمای هوا در پل دشت واقع در استان آذربایجان غربی بیشنیه 6- و کمینه 24-، خیرآباد واقع در استان زنجان بیشینه 5- و کمینه 24-، فرودگاه اردبیل بیشینه 6- و کمینه 24-، خوی بیشینه 1- و کمینه 20- و فیروزکوه بیشینه 4- و کمینه 20- اعلام شده است.

به گفته نقشینه دمای هوا در شهر مقدس مشهد فردا صبح به منفی 14 درجه می‌رسد این در حالی است که طی روزهای آتی دمای هوای این شهر افزایش پیدا می‌کند. همچنین بیشینه دمای هوا امروز در تهران به 5 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و برای فردا و روز دوشنبه شاهد افزایش دمای نسبی( 6 و 8 درجه سانتی‌گراد) هستیم.

وی با اشاره به وقوع برف و کولاک در شهر سربیشه واقع در خراسان جنوبی اضافه کرد: از فردا سامانه بارشی از نوار شرقی کشور خارج می‌شود و به تدریج شاهد افزایش دما در کشور هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور عنوان کرد: وزش باد در استان سیستان و بلوچستان باعث به وجود آمدن گرد و خاک شدید در این منطقه شده و دید در چابهار به 3 کیلومتر کاهش یافته است. همچنین کولاک در جاده‌های شرقی کشور باعث کاهش دید در مسیرهای کوهستانی شده است.

نقشینه با بیان اینکه سامانه بارشی روز گذشته باعث بارش برف در برخی از مناطق کویری کشور شده است، تصریح کرد: بارش برف در ایستگاه خور بیابانک شرق اصفهان، ربات پشت بام یزد، طبس و مناطقی از استان بوشهر، زابل و زاهدان واقع در استان سیستان و بلوچستان توسط ایستگاه‌های هواشناسی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه موج بارشی از نوار شمالی وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: پس از ورود این سامانه بارشی شاهد افزایش ابر و بارش در البرز و نوار مرکزی کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌‌شنبه هستیم.

به گفته وی خلیج فارس و دریای عمان امروز مواج هستند اما طی روزهای آینده این دریاها آرام خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به آخرین وضعیت آب‌و‌هوا در استان خوزستان اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت دید در اهواز بهبود یافته است و کاهش دید در این شهر وجود ندارد. فردا آسمان اهواز ابری صاف تا کمی ابری گزارش شده است و خبری از گرد و خاک نیست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید