هزینه اینترنت در ایران 3500 برابر ژاپن!

«روزنامه آرمان» در گزارشی با عنوان «هزینه اینترنت در ایران 3500 برابر ژاپن! » می نویسد:

کد خبر : ۳۳۶۲
بازدید : ۱۴۷۶
«روزنامه آرمان» در گزارشی با عنوان «هزینه اینترنت در ایران 3500 برابر ژاپن! » می نویسد:

بر اساس گزارش سالانه وب‌سايت معتبر نتايندكس درباره ميانگين سرعت اينترنت در كشورهاي مختلف، ايران رتبه ١۶٩ را از ميان ١٩٢ كشور جهان از آن خود كرده است. اين رده‌بندي هرساله براساس ميليون‌ها تستي تنظيم مي‌شود كه كاربران كشورهاي مختلف براي ارزيابي سرعت اينترنت خود انجام داده‌اند. نكته جالب اينجاست كه ايران در سال‌هاي گذشته رتبه‌هاي بهتري ثبت كرده است.

به عنوان مثال در ٢٣ فوريه ٢0١٢ ايران رتبه ١۵۵ دنيا را به دست آورد و در تست سالانه ٢0١0 رتبه ١۴٣ را به خود اختصاص داد. اين موضوع نشان مي‌دهد كه ساير كشورهاي دنيا در زمينه ارتقاي خدمات اينترنتي خود با سرعت بيشتري نسبت به ايران پيشرفت كرده‌اند. با توجه به اينكه در برنامه پنجم توسعه رتبه ٢ منطقه در زمينه دسترسي به اينترنت براي كشور پيش‌بيني شده بود، اما حالا نه ‌تنها ايران از نظر سرعت اينترنت رتبه آخر منطقه را از آن خود كرده است كه قيمت اينترنت در ايران دو برابر افغانستان و بيشتر از ٣۵00 برابر ژاپن است.

بر اساس گزارش‌هاي منتشره، كمترين سرعت اينترنت در جهان متعلق به چند كشور آفريقايي مانند ليبي و اريتره و برخي از كشورهاي آمريكاي‌جنوبي مانند كوباست. از اين ميان ايران ركورددار كمترين سرعت اينترنت در خاورميانه نيز به‌شمار مي‌رود و افغانستان و ليبي در جايگاه‌هاي بالا‌تر از ايران دسته‌بندي شده‌اند. ايران از لحاظ قيمت دسترسي به اينترنت نيز يكي از گران‌قيمت‌ترين كشورهاي جهان به ‌شمار مي‌آيد.

چندي پيش مركز پژوهش‌هاي مجلس با انتشار گزارشي اعلام كرد، خدمات اينترنت با ٢۵برابر قيمت اوليه به دست كاربران خانگي مي‌رسد. بنابراين گزارش هر STM١ پهناي باند اينترنت با قيمت ٩‌ميليون‌تومان به كشور وارد مي‌شود اما با قيمت ٢٣٢‌ميليون تومان به كاربران فروخته مي‌شود.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سر ما!

  • ناشناس ارسالی در

    نمیدونم چطور وزیر ارتباطات اعلام کرده که کشور ایران در ارائه اینترنت وضعیت خوبی داره.آقای وزیر این دولت قرار بود دولت تدبیر و امید باشه نه دولت تزویر و دروغ.

  • تلنگر ارسالی در

    در عوض تا بخوای سانتریفوز داریم،اینترنت به چه درد میخوره!!!

  • ناشناس ارسالی در

    اگر تعرفه اینترنت شخصی در ایران به طور متوسط ماهانه 35 هزار تومان باشد، طبق این خبر باید در ژاپن ماهانه 10 تا تک تومانی هزینه اینترنت باشد که بطور قطع غلط است. البته شکی نیست که سرعت اینترنت در کشورهای دیگر چندین برابر ایران است و قیمت در همان حدود، اما نسبت 3500 برابری یک حرف من درآوردی است.

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید