مهمانی جنجالی در آستانه دربی!

سال‌های نه‌چندان دور رسم میهمانی مشترک بین سرخابی‌ها قبل از دربی‌ها لازمه این مسابقه‌ها بود. رسمی که آن‌قدر اهالی فوتبال از آن انتقاد کردند تا بالاخره حذف شد اما در آستانه دربی ٨٤ باز هم سروکله آن پیدا شد تا دوباره بوی تساوی‌های بی‌خاصیت از هیجان‌انگیزترین اتفاق پایتخت بلند شود.

کد خبر : ۳۳۷۹۳
بازدید : ۳۷۰۳
سال‌های نه‌چندان دور رسم میهمانی مشترک بین سرخابی‌ها قبل از دربی‌ها لازمه این مسابقه‌ها بود. رسمی که آن‌قدر اهالی فوتبال از آن انتقاد کردند تا بالاخره حذف شد اما در آستانه دربی ٨٤ باز هم سروکله آن پیدا شد تا دوباره بوی تساوی‌های بی‌خاصیت از هیجان‌انگیزترین اتفاق پایتخت بلند شود.

امان از دربی‌های کسل‌کننده
به گزارش شهروند، تساوی‌های بدون گل بی‌خاصیت دهه٨٠ را همه طرفداران استقلال و پرسپولیس یادشان است. قبل از هربازی سازمان تربیت بدنی و فدراسیون میهمانی مشترک بین دو اردوی قرمز و آبی برگزار می‌کردند. دراین میهمانی‌ها بازیکنان و مربیان دو تیم تظاهر به رفاقت و دوستی می‌کردند و لبخندهای مصنوعی تحویل عکاسان می‌دادند. جمله کلیشه‌ای‌شان هم این بود که: «در زمین رقیبیم و بیرون از زمین رفیق.» آن سال‌ها دربی کسل‌کننده‌ترین بازی‌های فوتبال ایران بود.

٩٠ دقیقه دو تیم زیر توپ می‌زدند و تماشاگران روی سکوها خمیازه می‌کشیدند. درچند بازی هم شعارهای عجیبی در اعتراض به این بازی‌های بی‌کیفیت سر داده شد تا معلوم شود حتی تیفوسی‌های استقلال و پرسپولیس به بازی زیبا بیشتر اهمیت می‌دهند تا به نتیجه بازی. اتفاقات آن سال‌ها این شایعه را بیشتر ترویج داد که صفر- صفر یا حتی یک- یک دربی‌ها سفارشی است.

نتیجه این شایعات شد برچیده شدن شام مشترک تا دربی، باز هم رنگ و بوی جنگ فوتبالی به خود بگیرد. در سال‌های دهه ٩٠ اخیر هرجور نتیجه‌ای که فکرش را بکنید در دربی رقم خورده است. از ٤ برد معروف و پی‌درپی استقلال تا پیروزی دراماتیک پرسپولیس در بازی که با دو گل عقب بود. دربی برگشت لیگ چهاردهم هم که پرگل‌ترین دربی ادوار تاریخ بود، نشان داد که دیگر خبری از احتیاط و توصیه در دربی نیست. بازی رفت دو تیم هم که جوری بود که می‌شد برنده داشته باشد اما چهارشنبه هفته پیش اتفاقی افتاد که همه اهالی فوتبال را نگران کرده است.

میهمانی با طعم تساوی
شرایط خوب استقلال و پرسپولیس نوید یک دربی زیبا را می‌خواهد. پرسپولیس برانکو امسال تیمی شده که همه چیز دارد. هم نتیجه می‌گیرد هم زیبا بازی می‌کند. پرسپولیس اگر امروز برنده شود، فقط یک نفس تا قهرمانی فاصله دارد.

استقلال منصوریان هم توانسته ازبحران خارج شود و با شکست‌دادن ژاوی و یارانش درتهران روحیه‌ای دوچندان گرفته است.

برد در دربی برای منصوریان مثل داشتن یک قلب اضافی برای یک انسان است. قطعا هر دو تیم نباید به چیزی جز پیروزی فکر کنند اما میهمانی مشترک اسپانسر دو باشگاه همه را نگران کرده است.

میهمانی که بدون هیچ دوراندیشی و تدبیری برگزار شد و نه توجیه اقتصادی برای اسپانسر دارد نه توجیه فوتبالی برای باشگاه‌ها. درهیچ کجای دنیا هم رسم نیست که تیم‌های رقیب قبل از بازی با هم شام بخورند و رو به دوربین‌ها لبخندهای تصنعی بزنند اما این‌جا فوتبال ایران است و هر لحظه باید منتظر باشید که سورپرایز شوید. برگزارشدن این میهمانی شائبه توصیه به تیم‌ها برای تساوی را مطرح کرده و اهالی فوتبال را ازهمین الان نگران کرده است.

طارمی؛ تنها معترض
تنها بازیکنی که دراین میهمانی چهره‌ای گرفته و معترض داشت، مهدی طارمی بود. طارمی حتی درعکس‌های تبلیغاتی هم ناراحت به نظر می‌رسد تا مشخص شود دل خوشی از این اسپانسر ندارد. او در میهمانی چهارشنبه‌شب رسما به برگزاری این شام مشترک اعتراض کرد و حقیقت را گفت: «دلیلی ندارد چنین مراسمی برگزار شود. هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. ما با استقلالی‌ها دوست هستیم اما این‌که دور هم جمع شویم، خوب نیست.»

دلخوری سرمربیان آبی و قرمز
علیرضا منصوریان و برانکو هم از برگزاری این شام مشترک دل خوشی نداشتند و درکنفرانس مطبوعاتی دیروز به این موضوع اشاره کردند. برانکو اعتراف کرد، با این میهمانی موافق نبود: «این درخواست اسپانسر باشگاه بوده و خودم اصلا موافق آن نبودم ولی چون درحیطه وظایف باشگاه بود، به این جلسه رفتیم. این جلسات ممکن است تمرکز بازیکن را از بین ببرد، ولی من از حالا رفاقت حالی‌ام نمی‌شود و فقط به برد استقلال فکر می‌کنم. بعد از بازی ما دوباره رفیق هستیم.»

منصوریان هم دراین مورد با برانکو موافق است: «برگزاری این میهمانی اشتباه بود. امروز بازیکنان دوتیم مقابل هم بی‌رحم بازی می‌کنند و اصلا نیازی نبود که درآن مراسم باشیم، اما چون این اسپانسر دو‌سال است که دو باشگاه را سرپا نگه داشته، به خاطر منافع باشگاه به این جلسه رفتم وگرنه من هم با حرف برانکو موافقم.» باید دید این میهمانی مشترک تأثیرش را روی دربی ٨٤ می‌گذارد یا نه؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید