کنایه پدر داماد احمدی‌نژاد به ثروت وزیر روحانی

احمد خورشیدی‌آزاد با اشاره به اظهارات اخیر نعمت‌زاده وزیر صنایع و بازخوردهای آن در جامعه اظهار کرد: این روزها کمپینی در جامعه مبنی بر نخریدن خودروی صفر بی‌کیفیت ایرانی به وجود آمده و تأثیرات زیادی هم داشته است.

کد خبر : ۳۴۵۳
بازدید : ۲۲۳۷
احمد خورشیدی‌آزاد با اشاره به اظهارات اخیر نعمت‌زاده وزیر صنایع و بازخوردهای آن در جامعه اظهار کرد: این روزها کمپینی در جامعه مبنی بر نخریدن خودروی صفر بی‌کیفیت ایرانی به وجود آمده و تأثیرات زیادی هم داشته است.

وی در گفتگو با فارس گفت: خودروسازان ما سال‌های سال است که به مردم اجحاف می‌کنند و از رهگذر این اجحاف میلیاردها تومان جمع کرده‌اند.

دبیر جمعیت خدمت‌گزاران ایران اسلامی افزود: سالی 23 هزار تلفات جانی جاده‌ای داریم که بر اساس گزارش پلیس یکی از عامل‌های اصلی آن خودروی بی‌کیفیت داخلی است.

خورشدی‌آزاد بیان کرد: مردم حق دارند که نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند چرا قیمت تمام شده بسیاری از خودروها بسیار پایین‌تر از آن قیمتی است که اکنون می‌بینیم.

وی گفت: قیمت فروش این خودروها در کشورهایی مانند عراق بسیار نازل‌تر از آن چیزی است که اکنون در کشور فروخته می‌شود و این نوعی توهین به مردم است.

خورشیدی‌آزاد افزود: خودروی داخلی به چندین برابر قیمت فروخته می‌شود و سال‌های سال است که مردم از خودروسازان و خدمات پس از فروش و کیفیت‌ها نگران هستند.

وی با انتقاد شدید از وزیری که در رسانه ملی به مردم توهین می‌کند، افزود: مردم را بد معرفی کردن فضای بسیار بدی ایجاد کرد اگر چه به دنبال اصلاح اظهارات بود اما موفق نشد.

این کارشناس اقتصادی با رد این نظریه که اگر مردم ایران خودروها را نخرند کارگران بیکار می‌شوند، اظهار کرد: به عنوان کارشناس می‌گویم شرکت‌هایی که 400 تا 500 درصد سود دارند با این سود حجیم و زیاد اگر دو یا سه ماه خودروهای آن‌ها به فروش نرود کارگران آن‌ها بیکار نمی‌شوند و می‌توانند با آن چه که سال‌ها اندوخته‌اند دو تا سه ماه حقوق بدهند و البته این شانتاژ را خود خودروسازان راه انداخته‌اند.

وی با تأکید بر این که این‌ها خودروساز نبوده بلکه مونتاژکار هستند، تصریح کرد: قطعات بی‌کیفیت درجه آخر چینی را روی هم سوار می‌کنند و به قیمت گزاف به خورد مردم می‌دهند.

خورشیدی‌آزاد افزود: کارگران ایران خودور و سایپا را در سال‌های قبل اخراج کردند زیرا تولید را تبدیل به مونتاژ کرده‌اند و تجربه می‌گوید که مونتاژکاری کمکی به اشتغال پایدار نمی‌کند.

وی گفت: حال چرا برخی وزارتخانه‌ها با این همه مشکل در بخش‌های مختلف مواجه هستند زیرا بر اساس اطلاعات رسانه‌ها برخی وزرا هزار میلیاردی هستند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: برای مثال برخی گفته‌اند که وزیر صنعت سهام‌دار چندین شرکت پتروشیمی است و مشکل دیگر این است که وی مدیران کارخانه‌های بخش خصوصی خود را به وزارتخانه آورده و آن‌را تبدیل تبدیل به شرکت خصوصی کرده‌اند و به همین خاطر این‌ها نمی‌توانند خارج از منافع شرکت‌های خود عمل کنند.

وی افزود: آقای نعمت‌زاده برای تولید داخل ارزش چندانی قائل نیست و وزرایی از این دست دائم می‌گویند که تولید به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

خورشیدی‌آزاد در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: کارشناسان می‌گویند اقتصاد ایران به سه کالای معدن و توریسم و نفت وابسته بوده و معدن یک سوم ظرفیت اقتصادی کشور دست که باید دید آقای نعمت‌زاده است در بخش معدن چه کرده است.

وی گفت: با اطلاعاتی که گرفته شده اکتشاف معادن ما کلی کاهش پیدا کرده و باید وزیر جوابگوی این مورد باشد.

این کارشناس امور اقتصادی افزود: تفکر اقتصادی دولت این است که باید بسیاری از کالاها را چون گران تمام می‌شود ارزان‌تر وارد کرد که این دیدگاه اقتصادی متناسب با وضعیت فعلی کشور نیست.

خورشیدی‌آزاد در همین ارتباط گفت: تفکر اقتصادی دولت نخبه‌گرا بوده و مثل تفکر خاتمی که نخبه‌گرایی آن دانشجویان بود، نخبه این دولت سرمایه‌داران است.

وی در این خصوص افزود: سال گذشته در شورای پول و اعتبار موضوعی را تصویب کردند که شامل تعدادی کارخانه‌دار می‌شد.

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: کسانی که وام ارزی از صندوق ذخیره ارزی گرفته‌اند تعداد 5200 کارخانه‌دار هستند و 75 هزار میلیارد تومان وام گرفته و معوقاتی دارند.

وی گفت: دولت به آن‌ها اعلام کرده بود اگر معوقات را 6 ماهه پس بدهند در تسهیلات ارزی به آن‌ها تخفیف داده می‌شود که 19 هزار میلیارد تومان به سرمایه‌دار تسهیلات داده شد.

این کارشناس امور اقتصادی با بیان این که نخبه مورد نظر دولت سرمایه‌دار است، تصریح کرد: اقتصادی که سرمایه‌دار محور می‌شود وزیر 1000 میلیارد تومانی تحویل می‌دهد و این گونه وزیران هم انگیزه‌ای برای کار نداشته و نمی‌توانند وضع مردم را بهتر کنند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    ۸ سال همه صنعت واقتصاد نابود شد حالا جالبه که باز مثلا دارند از حقوق ملت دفاع می کنند.
    واقعا این آقایان چه فکری می کنند مگر دولت داماد حضرتعالی با شعارهای الکی دنیا را برعلیه ایران نکرد وبا اعمال تحریم ها صنعت خودرو هم کلا خوابید.
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    حرفش حقه حالا هرکی باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید