از گیشه چه خبر؟

از گیشه چه خبر؟

بهار همیشه چند روز زودتر از تقویم بر پرده سینماهای کشور ظاهر می‌شود. استقبال از فیلم‌های روی پرده معمولا از هفته دوم اسفندماه هر سال روز به روز بیشتر می‌شود و فیلم‌های نوروزی به استقبال سال تازه می‌روند. امسال هم در هفته گذشته فروش گیشه سینماها در مقایسه با یکی، دو ماه گذشته به نحو قابل‌توجهی بیشتر شده و رنگ و بوی نوروزی به‌خود گرفته است.

کد خبر : ۳۴۷۸۸
بازدید : ۴۳۷۸
بهار همیشه چند روز زودتر از تقویم بر پرده سینماهای کشور ظاهر می‌شود. استقبال از فیلم‌های روی پرده معمولا از هفته دوم اسفندماه هر سال روز به روز بیشتر می‌شود و فیلم‌های نوروزی به استقبال سال تازه می‌روند. امسال هم در هفته گذشته فروش گیشه سینماها در مقایسه با یکی، دو ماه گذشته به نحو قابل‌توجهی بیشتر شده و رنگ و بوی نوروزی به‌خود گرفته است.
به گزارش دنیای اقتصاد، البته نمی‌توان از نظر دور داشت که حاشیه‌های به‌وجود آمده برای اسکار در چند روز اخیر بر بازار سینماها بی‌تاثیر نبوده و تمایل عمومی به دیدن فیلم‌های روی پرده را بیشتر کرده است. همین موضوع البته باعث شد تا فیلم اسکاری اصغر فرهادی دوباره در یکی از سینماهای شهر تهران روی پرده برود. «فروشنده» تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی که توانست علاوه‌بر درخشیدن در جشنواره کن، دومین اسکار را نیز برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد، این روزها در پردیس کوروش بار دیگر روی پرده رفته و با استقبال دوباره مخاطبان همراه شده است.
آخرین ساخته فرهادی تاکنون رقمی در حدود 16 میلیارد تومان فروش داشته است و تا همینجای کار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما لقب گرفته است. اما افزون بر این بازار سینما در روزهای اخیر همان‌طور که گفته شد با رشد قابل‌توجه مخاطبان همراه بوده و فیلم‌های روی پرده فروش مناسبی را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که هنوز برخی از فیلم‌های اکران نوروزی روی پرده نرفته‌اند.

خوب، بد، جلف
«خوب، بد، جلف» اولین ساخته پیمان قاسم‌خانی و به تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری یک کمدی فانتزی است که با استقبال خوبی مواجه شده و طی 16روز و با در اختیار داشتن 91 سالن در کشور توانست به فروش 3 میلیارد و 85 میلیون تومانی دست یابد. در این فیلم پژمان جمشیدی، حمید فرخ‌نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیر مهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی ایفای نقش می‌کنند.در خلاصه داستان آمده است؛ یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت‌فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آنها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آنها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

از گیشه چه خبر؟
هلن
«هلن» ساخته علی‌اکبر ثقفی و با بازی رویا نونهالی، پژمان بازغی، روشنک گرامی، ستاره پسیانی، هوتن شکیبا، اشکان مهری، سارا کاشفی و امین حیایی طی 9 روز اکران و با در اختیار داشتن 41 سالن سینمایی، توانسته تاکنون 120 میلیون تومان فروش داشته باشد. هلن داستان دختری است که قرار است به سفری برود اما به علت گرفتاری خانواده، مسیر دیگری در پیش می‌گیرد.
از گیشه چه خبر؟
سلام بمبئی
فیلم «سلام بمبئی» ساخته قربان محمدپور که این روزها اخباری مبنی بر ساخت فصل دوم این فیلم هم شنیده می‌شود، پس از گذشت 92 روز از آغاز اکرانش موفق به فروش 14 میلیارد و 400 میلیون تومان شده است.«سلام بمبئی» ملودرامی عاشقانه است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. در این فیلم محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی محمودی، بهروز چاهل، دیا میرزا، گلشن گروور، پونام و... به ایفای نقش می‌پردازند.
از گیشه چه خبر؟
خانه‌ای در خیابان چهل و یکم
«خانه‌ای در خیابان چهل‌ویکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی نیز توانست طی مدت 51 روز و با 27 سالن سینمایی به فروش کلی 989میلیون تومانی برسد.داستان فیلم درباره دعواى دو برادراست که بحرانى را در خانواده ایجاد می‌کند. مادر این خانواده و دو عروسش که در سه طبقه یک خانه زندگى می‌کنند، سعى می‌کنند هرکدام به تنهایى بار مشکلات پیش‌آمده در زندگیشان را به دوش کشند. مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، علیرضا کمالی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی، علیرضا نیکدل، بهناز نادری، بهزاد داوری، جمشید صفری، مجید رحمتی، بابک جعفریه، سارا نجفی و علی‌ سخن‌گو بازیگران این فیلم هستند.
از گیشه چه خبر؟
هفت ماهگی
«هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه‌کنندگی منصور لشگری تا چهارشنبه هفته گذشته طی 58 روز به رقم فروشی معادل 2 میلیارد و 750 میلیون تومان دست یافت. این فیلم نیز همانند آثار قبلی علیمردانی که در فضا و بستر اجتماعی می‌گذرند، حال و هوایی اجتماعی دارد. داستان این فیلم؛ بین دو خانواده طبقه متوسط اتفاقی رخ می‌دهد که برای رفع اختلافات روش‌های مختلفی پیش‌روی آنها گذاشته می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، گاهی پیش از آنکه بدانی، خیلی زود دیر می‌شود. در «هفت ماهگی» حامد بهداد و باران کوثری بار دیگر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، محمدرضا علیمردانی و رضا بهبودی نیز این دو را همراهی کردند.
از گیشه چه خبر؟
مبارک
فیلم «مبارک» انیمیشنی که محمدرضا نجفی امامی کارگردانی آن را برعهده دارد و محصول سال 92 است، طی 20 روز و با داشتن 77 سالن سینمایی تاکنون موفق به فروش 610 میلیون تومانی شده است. در این فیلم الناز شاکردوست وامیر رهبری به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره گل‌پری است که درگیر ماجرای عروسک‌هایی می‌شود که از داستان‌های نقالی پدربزرگش وارد زندگی او شده‌اند.
از گیشه چه خبر؟
افسونگر
«افسونگر» ساخته حسین تبریزی نیز طی مدت 20 روز و با در اختیار داشتن 35 سالن توانست فروش 160 میلیون تومانی را در هفته گذشته تجربه کند. «افسونگر» قصه شایان، وکیل‌مدافعی است که در اوج موفقیت قرار دارد. او دلباخته زنی می‌گردد و در جریان پرونده‌ای سعی دارد پرونده را از مسیر قانونی خارج کند. وی که تمام موفقیتش را مدیون همسرش دیبا است، با ورود رویا که به عقد موقت وی درآمده، با افشای راز زندگی مخفی‌اش، در موقعیت مشابه پرونده قرار می‌گیرد و تمام اعتبار زندگیش را در مرز فروپاشی می‌بیند.در این فیلم پژمان بازغی، لیلا اوتادی، تیرداد کیایی، نیلوفر شهیدی، نگار فروزنده، شقایق فراهانی، سیاوش تهمورث، نعیمه نظام‌دوست، امیر نوری، سعید داخ و داوود شیرعلی به ایفای نقش می‌پردازند.
از گیشه چه خبر؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید