30 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بر اساس آخرین آمار هم‌اینک 30 میلیون ایرانی کاربر تلگرام هستند که نسبت به جمعیت کشور رقم زیادی است.

کد خبر : ۳۴۸۱۵
بازدید : ۱۳۲۶
مدرس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بر اساس آخرین آمار هم‌اینک 30 میلیون ایرانی کاربر تلگرام هستند که نسبت به جمعیت کشور رقم زیادی است.

به گزارش ایسنا ،«مهدی جلیلی» در همایش صیانت از کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها در اداره کل بهزیستی ایلام بابیان اینکه هیچ رسانه‌ای به‌اندازه تلگرام مخاطب ندارد، اظهار کرد: تعداد مخاطبان صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی به‌مراتب کمتر از تلگرام است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام‌گرفته اکنون از هر 100 مرد ایرانی 55 نفر و از هر 100 زن ایرانی 51 نفر در تلگرام عضویت دارند که بیانگر محبوبیت فراوان این شبکه مجازی بین مردم و مهم‌ترین علت آن سهولت استفاده از این شبکه است.

این مدرس دانشگاه میانگین تعداد اعضای کانال‌های تلگرامی در ایران را هشت هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین بر اساس بررسی‌های انجام‌گرفته 29.7 درصد ایرانی‌ها به پهنای باند سیار دسترسی دارند و 77.9 درصد جمعیت بالای شش سال در کشور از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

جلیلی با تأکید بر اینکه دسترسی مردم به شبکه‌های مجازی قابل‌حذف نیست، اضافه کرد: باید با مدیریت درست در این زمینه از گسست نسبی بزرگ پیش روی این مسئله جلوگیری کرد چراکه ممکن است این گسست در آینده‌ای نه‌چندان دور رخ دهد.

در ادامه« ایوب مروتی» معاون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان ایلام نیز گفت: تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی باید موردبررسی قرارگرفته و در کنار استفاده درست آسیب‌های آن نیز بررسی شود.

وی دستیابی به اطلاعات موردنیاز در زمان کوتاه، برقراری ارتباط و آزادی بیان به‌تمام‌معنا و کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی اقتصادی را ازجمله فرصت‌های استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برشمرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید