قهر ادامه‌دار ایرانی‌ها با بازار خودرو

در روزهایی که باید خرید و فروش خودرو در اوج باشد، ایرانی ها هنوز هم با بازار خودرو کشور قهرند و این را می توان از دل اظهارات نمایشگاهداران خودرو فعالان بازار بیرون کشید.

کد خبر : ۳۴۹۴
بازدید : ۲۶۶۶
در روزهایی که باید خرید و فروش خودرو در اوج باشد، ایرانی ها هنوز هم با بازار خودرو کشور قهرند و این را می توان از دل اظهارات نمایشگاهداران خودرو فعالان بازار بیرون کشید.

به گفته فعالان بازار، مشتریان تمایلی به خرید خودرو نداشته و برای این کار چند دلیل دارند؛ برخی از آنها، توان مالی شان به خرید خودرو نمی رسد؛ برخی منتظر خودروهایی هستند که قرار است پس از لغو تحریم ها راهی کشور شوند و بخشی دیگر از مشتریان نیز رسما روی دنده لج با خودروسازان داخلی افتاده و می خواهند تلافی رفتارهای آنها (شرکت های خودروساز) را در این چند سال در بیاورند.

تحریم بازار خودرو از سوی مشتریان اما در حالی است که نه قرار است قیمت رسمی خودروها پایین بیاید و نه محصولات خارجی به زودی ها روانه کشور خواهند شد و نه خبری از تسهیلات و وام برای بالا بردن توان خرید مشتریان است. البته دو سه ماهی از تصویب وام 15 میلیون تومانی برای خرید خودرو می گذرد، اما ظاهرا این وام نیز آن طور که باید، در بین متقاضیان توزیع نشده و بنابراین اثر خاصی روی بازار نگذاشته است.

از طرفی، آن طور که خبر می رسد، شرکت های خودروساز داخلی قصد افزایش قیمت محصولات خود را دارند و هرچند اظهارات اخیر وزیر صنعت،معدن و تجارت مبنی بر «ضد انقلاب دانستن حامیان تحریم خودرو داخلی»، این کار را به تعویق انداخته، اما ظاهرا افزایش قیمت قطعی است.
هرچه هست، در حال حاضر بازار خودرو در رکودی تاریخی و شاید بی سابقه به سر می برد و باید منتظر ماند و دید خودروسازان با این بحران بزرگ چه خواهند کرد.

تداوم کاهش قیمت خودروها
اما آن‌طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت از بازار هفته گذشته روایت می کنند، کاهش قیمت ها همچنان ادامه دارد، به طوری‌که بین 100 هزار تا یک میلیون تومان از قیمت خودروهای داخلی کاسته شده است.

براساس گفته فعالان بازار، در هفته گذشته پژو 206 تیپ 5 کاهش قیمتی 100 هزار تومانی را تجربه کرد و 36 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش شد و مدل صندوقدار آن نیز با کاهشی 100 هزار تومانی 36 میلیون و 700 هزار تومان به فروش رفت.

همچنین پژو 405 نیز با کاهش 200 هزار تومانی در هفته‌ گذشته مواجه بود، 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید و پارس نیز با توجه به افت 100 هزار تومانی اش، 35 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رفت.

به گفته فعالان بازار، رانا نیز با افت 500 هزار تومانی 31 میلیون و 700 هزار تومان در هفته گذشته قیمت داشت و دنا نیز 42 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش شد.

اما از بازار تیبا و پراید نیز خبر می رسد که بیشتر این خودروها در هفته گذشته ثبات قیمت داشته اند و تنها مدل 111 (پراید هاچ بک) کمی افت کرده است.

بر این اساس، پراید 111 با قیمتی برابر با 20 میلیون و 100 هزار تومان در هفته گذشته به فروش رفت تا مشخص شود 100 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

در هفته گذشته، تیبا نیز 24 میلیون تومان خرید و فروش شد و پراید مدل 131 نیز با قیمتی برابر با 20 میلیون تومان به فروش رفت. همچنین مدل 132 پراید نیز در هفته گذشته 20 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت.

منبع: اقتصاد نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید