ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی استانهای پربارش امروز را اعلام کرد و گفت: از اواخر وقت پنجشنبه، سامانه بارشی جدید از سمت مرزهای غربی و شمال غرب وارد کشور خواهد شد که عمده بارش طی روز جمعه در همین مناطق خواهد بود.

کد خبر : ۳۵۷۹۹
بازدید : ۱۳۷۹
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی استانهای پربارش امروز را اعلام کرد و گفت: از اواخر وقت پنجشنبه، سامانه بارشی جدید از سمت مرزهای غربی و شمال غرب وارد کشور خواهد شد که عمده بارش طی روز جمعه در همین مناطق خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده را تشریح و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با گذر امواج تراز میانی جو از روی کشور طی چند روز آینده به تناوب کشور تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد بارندگی در برخی مناطق خواهیم بود.

وی افزود: امروز (چهارشنبه 23 فروردین) در برخی مناطق غرب ، دامنه های البرز، مناطق مرکزی و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید موقت پیش بینی می شود. این وضعیت در سواحل دریای خزر به ویژه در مناطق مرکزی آن نیز وجود داشته و از بعدازظهر با حرکت این سامانه به سمت شرق، بارش در مناطق شرقی سواحل دریای خزر نیز گسترش می یابد.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه وزش باد به نسبت شدید در جنوب غرب، سمنان و خراسان رضوی پیش بینی می شود، گفت: شدت بارش امروز در کرمانشاه، کردستان، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از خراسان رضوی پیش بینی می شود.

به گفته وظیفه، روز پنجشنبه 24 فروردین، بارش با شدت کمتر در دامنه های زاگرس، مناطق مرکزی و شمال شرق رخ خواهد داد، همچنین از اواخر وقت پنجشنبه، سامانه بارشی دیگری از سمت مرزهای غربی و شمال غرب وارد کشور خواهد شد که عمده بارش طی روز جمعه در همین مناطق خواهد بود.

پیش بینی وقوع گرد و خاک در جنوب غرب کشور
وی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه، پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور نیز محتمل خواهد بود، افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش قابل ملاحظه دما بین 10 تا 15 درجه سلسیوس در سواحل دریای خزر به همراه وزش باد پیش بینی می شود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید در اردبیل و گیلان نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی می شود.

وظیفه در مورد وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز پنجشنبه 24 فروردین، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 23 و 14 درجه سانتیگراد و در روز جمعه 25 فروردین، نیمه ابری، اوایل شب افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 27 و 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید