ورود به مایکروفر ممنوع!

ورود به مایکروفر ممنوع!

چند سالی است که مایکروفر به خانه‌ها آمده و اما برای برخی هنوز ابهام برانگیز است. اگر تا حالا آتش در آن به وجود آورده‌اید، بدانید که تنها نیستید! نباید هر چیزی را داخل مایکروفر گذاشت.

کد خبر : ۳۵۹۶
بازدید : ۲۵۸۴۷
فرادید | چند سالی است که مایکروفر به خانه‌ها آمده و اما برای برخی هنوز ابهام برانگیز است. اگر تا حالا آتش در آن به وجود آورده‌اید، بدانید که تنها نیستید! نباید هر چیزی را داخل مایکروفر گذاشت.

به گزارش فرادید به نقل از هافینگتن پست، مایکروفر می‌تواند در کسری از ثانیه مواد غذایی را گرم کند، اما گاهی اوقات هم باعث انفجار مواد غذایی می‌شود. مایکروفر قادر است کارهای زیادی را برای انجام دهد. برای نمونه می‌تواند در چند دقیقه سیب‌زمینی پخته شده به ما تحویل دهد یا کیک‌ها را به سرعت آماده کند.

با این حال، حواستان باشد که هر چیزی را نباید در مایکروفر بگذارید، چرا که ممکن است دست به خرابکاری بزرگی زده باشید. در ادامه با وسایلی که ورودشان به مایکروفر ممنوع است آشنا خواهید شد.

جعبه‌های بیرون بر
بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب شده‌اند و وقتی این موضوع را می‌فهمند که دیر شده است. بنابراین حواستان باشد که جعبه‌های بیرون بر کاغذی را داخل مایکروفر نگذارید. علاوه بر کاغذ، فلز را نیز از مایکروفر دور نگه دارید، چرا که می‌تواند آتش ساز باشد. به طور کلی، جعبه‌ها و کیسه‌های پلاستیکی، کاغذی و آهنی را داخل مایکروفر نگذارید. روزنامه را هم درون مایکروفر قرار ندهید، چرا که به سرعت آتش می‌گیرد. در مورد کیسه‌های پلاستیکی باید گفت که ممکن است گاز سمی متصاعد کند.

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!

تخم‌مرغ
گول صحبت‌های دیگران را نخورید. اگر هوس کردید که تخم‌مرغ را در مایکروفر بگذارید تا به سرعت حاضر شود، باید به شما بگوییم که این کار را نکنید. دلیلش نیز این است که در نهایت باید داخل مایکروفر را تمیز کنید. حرارت بالای مایکروفر جذب تخم‌مرغ شده و تخم‌مرغ نیز چاره‌ای جز متلاشی شدن ندارد!

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!

ظروف یکبار مصرف
ظروف «استایروفوم» یا همان یونولیتی هم اجازه ورود به مایکروفر را ندارند، زیرا استایروفوم نیز نوعی پلاستیک است. در تهیه این ظروف از مواد شیمیایی استفاده شده که می‌تواند در مایکروفر دردسرساز شود.

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!

میوه
تعداد کمی از میوه‌ها توان مقاومت در برابر حرارت مایکروفر را دارند و بیشتر آن‌ها می‌ترکند. انگور جزو میوه‌هایی است که می‌ترکد و کشمش هم دود خواهد کرد. به طور کلی توصیه می‌شود هیچ نوع میوه‌ای درون مایکروفر نگذارید.

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!

ظروفی که با فلز تزئین شده‌اند
فراموش نکنید که فلز اجازه ورود به مایکروفر را ندارد. در تزئین برخی از ظرف‌ها از فلز استفاده شده که می‌تواند در مایکروفر مشکل‌ساز شود. بنابراین آن‌ها را هم داخل مایکروفر نگذارید.

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!

سس گوجه فرنگی
اگر یادتان رفته که سس گوجه فرنگی را از قبل تهیه کنید و می‌خواهید با عجله آن را در مایکروفر بگذارید، حواستان باشد که درب ظرف را بگذارید!

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!

ظروف پلاستیکی
این دسته از ظروف پلاستیکی به دلیل نشکن بودن از محبوبیت بالایی برخوردار است. ما قبلا در مورد اینکه نباید ظروف پلاستیکی را در مایکروفر بگذاریم، حرف زده‌ایم. با این حال، ظروف پلاستیکیِ مشابهی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را درون مایکروفر گذاشت. کافی است قبل از هر چیزی آن را چک کنید.

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!



فویل آلومینیومی
برخی عادت دارند که روی ظرف غذای اضافی را با فویل آلومینیومی بپوشانند. حالا ما می‌خواهیم بفهمیم که آیا شما منظور ما را فهمیده‌اید، چرا که ما قبلا گفتیم که نباید هیچ فلزی را داخل مایکروفر بگذارید و فویل آلومینیومی نیز شامل آن است. این احتمال وجود دارد که فویل آتش بگیرد.

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!

هیچ چیز
اگر ما هیچ چیزی داخل مایکروفر نگذارید و آن را روشن کنید، باز هم به مشکل بر خواهید خورد. دلیلش این است که چیزی داخل مایکروفر وجود ندارد که گرمای آن را جذب کند. در این صورت، مایکروفر خودش گرما را جذب کرده و به احتمال فراوان خراب خواهد شد.

این چیزها را در مایکروفر نگذارید!


۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    بی خودترین وسیله ممکن.ما بعد از خراب شدن ماکروویو دیگر آنرا تعمیر نکردیم و دیگر هم به آن احساس نیاز نکردیم.

  • ناشناس بیگ ارسالی در

    اتفاقا پر مصرف ترین و پر کارترین وسیله در خانه ما ماکروویو است همیشه فکر میکنم ما قبل از این که ماکروویو بخریم چکار میکردیم

  • ناشناس ارسالی در

    چرا مثبت و منفی ها کار نمیکنن؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید