هشدار درباره احتمال وقوع سیلاب در تهران و البرز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش رگبارهای بارانی و ناپایداری هوا، وقوع باران شدید در تعدادی از استان‌ها و احتمال سیلابی شدن استان‌های تهران و البرز خبر داد.

کد خبر : ۳۵۹۷
بازدید : ۱۷۱۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش رگبارهای بارانی و ناپایداری هوا، وقوع باران شدید در تعدادی از استان‌ها و احتمال سیلابی شدن استان‌های تهران و البرز خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی نقاط نیمه غربی کشور به خصوص در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه ضمن کاهش ناپایداری در مناطق شمال غرب کشور بر میزان آن در استان‌های جنوبی کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزوده می‌شود، اظهار کرد: شدت بارش‌ها روز دوشنبه درغرب آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات مرکزی زاگرس و جنوب فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب و شمال هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی امروز و فردا در شرق کشور وزش باد تداوم خواهد داشت که در برخی نقاط، بویژه زابل، باد گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، درپاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 33 و 24 درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این شهر در روز سه‌شنبه، 17 شهریور، قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در شهرهای شمالی بارش پراکنده، در ارتفاعات رگبار و رعد و برق و در روز چهارشنبه، 18 شهریور، صاف، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاعات رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 35 و 26 و 35 و 25 درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به اخطاریه امروز این سازمان افزود: به سبب رگبار و رعد و برق و وزش تندباد شدید موقت در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در غرب استان آذربایجان غربی، ارتفاعات لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب فارس، غرب هرمزگان و مناطق کوهستانی البرز مرکزی در شمال استان‌های تهران و البرز امکان سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و نواحی کوهپایه مناطق یاد شده در این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود از این رو اتخاذ تدابیر لازم برای مواجهه با شرایط فوق از جمله عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید