انتقاد آیت‌الله جنتی از کثرت کاندیداها

آیت الله احمد جنتی با اشاره به این که تنها چیزی که در قیامت با انسان محشور می شود، عمل اوست و فقط همین اعمال برای او می ماند.گفت: در نظام اسلامی، افراد قبل از قبول هر مسئولیتی، باید به فکر اصلاح خود باشند.

کد خبر : ۳۵۹۷۹
بازدید : ۱۱۶۶
آیت الله احمد جنتی با اشاره به این که تنها چیزی که در قیامت با انسان محشور می شود، عمل اوست و فقط همین اعمال برای او می ماند.گفت: در نظام اسلامی، افراد قبل از قبول هر مسئولیتی، باید به فکر اصلاح خود باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله احمد جنتی در همایش سراسری رؤسای استانها و مدیران ستادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد، با تبریک ایام بافضیلت رجب گفت: امام رضا علیه السلام در حدیثی فرمودند: کسی که بار سفر ببندد و به زیارت من بیاید، گناهانش آمرزیده و دعایش مستجاب می شود.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: انسان باید به این مسائل فکر کند و خود را اصلاح کند تا بتواند دیگران را اصلاح کند. قبل از قبول هر مسئولیت و اقدامی انسان باید به فکر اصلاح خودش باشد.

وی با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی نیز اگر افراد مسئولیتی دارند ، ابتدا باید به فکر اصلاح خودشان باشند، افزود: زیارت ائمه به انسان امید می دهد، انسان را تطهیر می کند. امیدوارم در این همایش، غیر از برنامه های کاری با دست پر از مشهد برویم و از کرامت ائمه بهرمند شویم.

آیت الله احمد جنتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: امسال تعداد زیادی از افراد برای شوراها ثبت نام کردند. شناخت از این افراد، کار خیلی مهم و دشواری است. تشخیص این که آیا داوطلبان، توانایی و صلاحیت لازم را دارند یا خیر امری بسیار مهم است. اعضای منتخب شورای شهر، بسیاری از امکانات را در اختیار دارند و در فضاهای مختلف کارهای فرهنگی می کنند بنابراین عملکرد آنها در فرهنگ کشور و جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی در خصوص داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی از افرادی که برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند، کمترین اطلاعاتی در خصوص مسئولیت های رئیس جمهور ندارند و لذا باید قانونی تدوین شود، که محدودیت هایی در خصوص ثبت نام داوطلبین ایجاد کند. مجلس باید در این خصوص قانونگذاری کند و ما هم کمک می کنیم تا شرایط خاصی برای ثبت نام کنندگان درنظر گرفته شود.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که، اصل 115 قانون اساسی شرایطی را برای ریاست جمهوری قرار داده که یکی از آنها تقوی است، گفت: تقوا مسئله بسیار مهمی است و موضوعی است بالاتر از عدالت. این یکی از شرایط رئیس جمهور در نظام اسلامی است. اگر قوانین، اصلاح و اعمال شود، خیلی از مشکلات برطرف می شود و کسانی با شرایط محدود حق ثبت نام خواهند شد.

وی با اشاره به این که بخش عظیمی از آینده کشور به دست ریاست جمهوری است. گفت: برای ثبت نام، باید شرایط و محدودیت هایی قرار داده شود، تا افراد با شرایط خاص بتوانند ثبت نام کنند. در این خصوص باید روشنگری کرد و رسانه ها باید این موضوعات را برای مردم تبیین کنند. وظیفه شرعی؛ عقلی، اجتماعی و ملی هر ایرانی است که نسبت به انتخابات حساس باشد و رسانه ها نیز باید مردم را با شرایط ریاست جمهوری و حضور در انتخابات آشنا نمایند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش افزود: انتخاب اصلح مهم است. اصلح کسی است که دلسوز مردم و خدمتگذار جامعه باشد و همچنین توانمندی لازم را برای اداره کشور داشته باشد. سوابق و گذشته افراد، میزان دلسوزی و توانمندی آنها را در مدیریت و اداره کشور نشان می دهد.

وی افزود: فرد اصلح، باید دشمن شناس و انقلابی باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید