مورد عجیب شیوا امینی!

مورد عجیب شیوا امینی!
کد خبر : ۳۶۶۶۲
بازدید : ۱۴۷۵۵
خبرآنلاین نوشت: فرصت‌طلب یا قربانی؟ این سئوالی است که بعد از ادعای یک دختر فوتسالیست و پاسخ فدراسیون فوتبال به وجود آمده است.

ادعای شیوا امینی درباره محرومیتش از تیم ملی فوتسال بانوان، به دلیل عدم رعایت حجاب در سفری خارج از کشور، خیلی زود بهانه ای شد برای انعکاس بسیار خبری و هجمه ای بزرگ. حتی این خبر و نوشته این دختر بقدری اثرگذار شد که ترانه علیدوستی هنرپیشه سرشناس برایش پستی توئیت کرد تا این حرف ها بیشتر دیده شوند. فدراسیون فوتبال اما در یکی از معدود اقدامات موثر و به موقعش در جوابیه ای تاکید کرده است که این بازیکن اصلا از سال 1389 و بعد از یک مصدومیت دیگر توسط مربیان مختلف به تیم های ملی دعوت نشده که مسئله حجابش خیلی به چشم بیاید.
مورد عجیب شیوا امینی!
شیوا امینی شاید در آن سال های دولت دهم در دوره ریاست علی کفاشیان و نایب رئیسی بانوان فریده شجاعی یکی از ملی پوشان ایران بوده اما پس از آن در همه موفقیت های بدست آمده توسط همه مربیان بعدی تیم از جمله تیم هایی که زیر نظر مدیران فنی آقا از ژوراندیرو تا علی صانعی بودند و نایب قهرمانی یا قهرمانی آسیا را برای کشورمان فتح کرده اند جایی نداشته و از چهره های معروف فوتسال بانوان ایران هم نبوده که در لیگ درخشش فوق العاده ای برای خود ثبت کرده باشد.

حرف های او درباره حذفش به دلیل مسئله حجاب اگرچه به کلی تکذیب شده و هنوز خود این دختر واکنشی به پاسخ فدراسیون فوتبال و حرف های سرپرست تیم ملی نداشته اما حتی اگر واقعیت هم داشت، به دلیل فشاری که چنین رفتاری به کل ورزش بانوان می آورد و باعث سختگیری برای سایر همبازیانش می شوند که قوانین را اجرا می کنند تا اقلا بتوانند ورزش بانوان را با رعایت حجاب در کشور زنده نگه دارند ، رفتاری قابل نقد بود.
واکنش رسمی به یک ادعا
به گزارش فرادید، فدراسیون فوتبال در اطلاعیه ای اعلام کرد که اظهارات شیوا امینی در فضای مجاری مبنی بر خط خوردن از فهرست تیم ملی فوتسال بانوان ایران بخاطر عدم رعایت حجاب ادعای نادرستی است و وی از سال ١٣٨٩ به این سو عضو تیم ملی نبوده است.

خانم امینی در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «هیچ وقت فکر نمی کردم که به خاطرِ یه تکه پارچه که سرم نبود یا پاهام پوشیده نبود آن هم درست در یک سفر شخصی و نه در زمان مسابقات رسمی، دیگر هیچ وقت نتوانم توی کشورم بازی کنم. متاسفم برای جامعه ورزشی که حجاب از خودِ ورزش برایشان مهمتر است. با محروم کردن و حذف کردن کسانی مثل ما که همیشه به سربلندی ایران فکر می کردیم چه را می خواهید ثابت کنید، مگر خارج کشورهم قانون حجاب اجباری است که من باید رعایت می کردم؟».

شیوا امینی همچنین توضیح داده بود که بدلیل بازی و گرفتن عکس بی حجاب در یک بازی دوستانه شخصی در خارج از کشور برای همیشه از حضور در تیم ملی محروم شده است و انتشار این عکس های بی حجاب در صفحه شخصی او برایش دردسر ساز شده اند و او دیگر نمی تواند بطور حرفه ای در رقابتهای فوتسال حضور داشته باشد.

اما در وب سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران آمده است: «پيرو انتشار ادعاي شيوا اميني در فضاي مجازي مبني بر خط خوردن از فهرست تيم ملي به دليل عدم رعايت حجاب اسلامي در سفر شخصي، فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران به اطلاع مي رساند نامبرده طي سال ٢٠٠٩ براي حضور در بازيهاي داخل سالن آسيايي به تيم ملي دعوت و به ويتنام اعزام شدند و آخرين حضورشان در عرصه فوتسال به عنوان بازيكن تيم باشگاهي متين ورامين بوده كه در دومين بازي ليگ در سال ١٣٨٩دچار آسيب ديدگي شدند و در اولويت انتخاب توسط كادر فني فوتسال براي تيم ملي قرار نگرفتند و پس از آن به هيچ عنوان از سال ١٣٨٩عضو تيم ملي نبودند كه موضوع عدم رعايت حجاب در سفر شخصي دليلي براي حذف نامبرده باشد.»
مورد عجیب شیوا امینی!
نیویورک تایمز خبرش را اصلاح کرد
خبر محرومیت شیوا امینی در روزهای گذشته علاوه بر رسانه های ایران، مورد توجه رسانه های غربی هم قرار گرفته بود. برای اولین بار روزنامه نیویورک تایمز این خبر را منتشر کرد اما با اعلام فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه او از سال 2009 دیگر به تیم ملی دعوت نشده بود خبرش را اصلاح کرد و نوشت: «شیوا امینی هنگام محرومیت عضو تیم ملی نبوده است». نیویورك تایمز پیش از این نوشته بود كه شیوا امینی به دلیل بد حجابی از تیم ملی كنار گذاشته شده است اما حالا مشخص شده كه او اصلا سال‌هاست به تیم ملی دعوت نشده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید