توفان شن لبنان 4 کشته برجا گذاشت

با شروع توفان شن، سراسر لبنان درغباری فرو رفته است که در تاریخ این کشور سابقه ندارد و تاکنون چهار تن کشته برجای گذاشته و صدها تن دچار حالت خفگی و تنگی نفس و در بیمارستان ها بستری شده اند.

کد خبر : ۳۶۸۸
بازدید : ۱۱۸۲
با شروع توفان شن، سراسر لبنان درغباری فرو رفته است که در تاریخ این کشور سابقه ندارد و تاکنون چهار تن کشته برجای گذاشته و صدها تن دچار حالت خفگی و تنگی نفس و در بیمارستان ها بستری شده اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر تاکید کرد که لبنانی ها از تجربه کمی برای مواجهه با این نوع توفان ها برخوردار هستند و به همین دلیل شاهد افزایش شمار کشته ها و آسیب دیدگان ناشی از توفان شن هستیم.

السفیر نوشت: استفاده از ماسک ها هم موجب کاهش خسارت های جانی این توفان شن نشده است.

معین حمزه دبیر کل شورای ملی تحقیقات علمی لبنان خاطرنشان کرد که توفان شن در فصل بهار هر سال دو یا سه بار در لبنان رخ می دهد اما این توفان بسیار تعجب برانگیز است.

مقامات وزارت بهداشت لبنان ضمن اعلام وضعیت آماده باش و ارائه توصیه ها به مردم، از مرگ سه شهروند لبنانی در شهربعلبک و شهرک های الخریبه و المونسه و یک پناه جوی سوری خبر داده اند.

مقامات وزارت بهداشت لبنان همچنین اعلام کرده اند که تاکنون حدود 2000 تن در اثر توفان شن و غبار شدید دچار حالت خفگی و تنگی نفس و در بیمارستان های سراسر این کشور بستری شده اند.

میشل افرام مدیرکل موسسه تحقیقات کشاورزی لبنان خاطرنشان کرد که منشا این توفان شن و غبار شدید که در تاریخ لبنان برای اولین بار ثبت می شود، عربستان و شمال عراق است.

این توفان علاوه بر لبنان ، بخش هایی از سوریه و ترکیه را هم در نوردیده است.

مرکزهواشناسی فرودگاه بین المللی بیروت اعلام کرد که توفان شن و غبار شدید تاثیری در فرود و بلند شدن هواپیماها و حرکت کشتی ها نداشته و از عصر سه شنبه در حال کاهش است.

درهمین حال تمام سلام نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که همه ادارات و مراکز آموزشی این کشور به جز بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز امدادرسانی روز چهارشنبه تعطیل هستند.

رسانه های لبنانی خاطرنشان کردند که توفان شن و غبار شدید در لبنان دست کم تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید