حاشیه و متن معرفی برگزیدگان جشن بازیگر

حاشیه و متن معرفی برگزیدگان جشن بازیگر

چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر شامگاه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد و نکته قابل تأمل آن نبود نظم و برنامه ریزی در برگزاری این مراسم بود.

کد خبر : ۳۷۱۱۴
بازدید : ۱۰۰۸۸
چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر شامگاه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد و نکته قابل تأمل آن نبود نظم و برنامه ریزی در برگزاری این مراسم بود.

به گزارش مهر، چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر شامگاه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. این جشن با وجود اینکه چهاردهمین دوره خود را سپری می کرد ولی با نبود برنامه ریزی و نظم در بخش های مختلف همراه بود.

جشن بازیگر خانه تئاتر با نوروزخوانی جواد انصافی در لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر شروع شد و در داخل سالن ادامه پیدا کرد. انصافی که به عنوان مجری مراسم نیز حضور داشت در بخشی دیگر از مراسم به اجرای قطعه سیاه‌بازی پرداخت.

اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر اولین سخنران این مراسم بود که در سخنانی کوتاه به این موضوع اشاره کرد که امسال جشن های خانه تئاتر در سطح گسترده تری نسبت به دوره های گذشته برگزار شد. وی در این بخش از مدیران شهری کرمانشاه قدردانی کرد. نبود نظم کافی برای اهدای هدایای در نظر گرفته شده باعث شد تا اصغر همت هم در مقام مجری، هم در مقام مدیرعامل و هم در مقام کسی که هدایا را اهدا می کند، عمل کند.

در ادامه و با حضور اکبر زنجانپور قرار بر این شد که از ۲ گروه کودک و نوجوان قدردانی شود که در ادامه گروه نمایش های «خانه ابری» و «شلتر» مورد قدردانی قرار گرفتند که هیچ نسبتی با گروه های تئاتر کودک و نوجوان نداشتند.

نکته ای که بیش از همه در چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر مشهود بود، نبود جای کافی برای نشستن برخی از مهمانان و چهره ها بود و این امر تا حدی بود که مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای خود را به رضا کیانیان داد. بهزاد فراهانی نیز به عنوان دبیر جشن صندلی و جایگاهی برای نشستن نداشت و حتی نبود جای نشستن باعث دلخوری اسپانسر خصوصی این جشن نیز شد.

فراهانی در بخشی از مراسم با حضور روی صحنه سالن اصلی یادآور شد: ما از معاون هنری درخواست کردیم تالار وحدت را در اختیار ما قرار دهند اما تالار را به ما ندادند. اینجا برای نشستن جا کم داریم و من بابت این موضوع از همه عذرخواهی می کنم.

وی سپس با قدردانی از مهتا کریمی از همکاران روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد که سیامک قطایی سرایی از روابط عمومی تالار حافظ در این دوره از داوری های انجمن بازیگران خانه تئاتر، بیشترین همکاری را با خانه تئاتر داشته است.

دبیر جشن بازیگر خانه تئاتر در ادامه از محسن مرادی اسپانسر خصوصی جشن که سال گذشته نیز وعده اهدای قطعات زمین را به برگزیدگان، داوران جشن و تعدادی از هنرمندان تئاتر داده بود، دعوت کرد تا توضیحاتی درباره جوایز این دوره از جشن بازیگر بدهد.

مرادی با حضور روی صحنه سالن اصلی اظهار کرد: ما وعده ای را سال گذشته دادیم که قطعات زمینی در منطقه دماوند به برگزیدگان جشن، داوران و تقدیرشدگان آن اهدا کنیم که تا به امروز ۱۸۱ نفر سند قطعه زمین خود را گرفته اند. ما وعده داده بودیم که به ۴۳۰ نفر این قطعات را اهدا می کنیم که تا پایان تابستان تمام سندها واگذار خواهد شد.

وی تأکید کرد: امسال نیز به برگزیدگان اعم از فردی و گروهی، پیشکسوتان و داوران نیز قطعات زمین اهدا می شود.

در ادامه مراسم نیز با حضور بهزاد فراهانی، از اعضای خانه تئاتر کاشان، یحیی دیوانی گرگانی، علی باسره، فردوس کاویانی و آذر فخر تجلیل به عمل آمد. یحیی دیوانی گرگانی هدایای خود را به خانواده جان باختگان حادثه ریزش معدن در استان گلستان تقدیم کرد.

در ادامه با حضور فهیمه رحیم نیا و نصرت پرتوی از آذر فخر تجلیل شد که در داخل کشور نبود و به صورت تلفنی با او ارتباط گرفته شد.

پرتوی در این بخش گفت: تئاتر قابل احترام است و باید خیلی عزیزش بداریم.

رحیم نیا نیز در ادامه گفت: آرزو می کنم هنرمندان همیشه کار داشته باشند زیرا هر چقدر تئاتر داشته باشیم باز هم کم است.

در بخش معرفی برگزیدگان بازیگری زن، ثریا قاسمی روی صحنه حضور پیدا کرد. وی بعد از پایان این بخش گفت: خوشحالم که می بینیم بچه های نمایش «آندورا» حمید سمندریان بزرگ شدند. سمندریان به اقیانوسی که می خواست نرسید و همچون ماهی از آب بیرون افتاده پرواز کرد و رفت. خوشحالم «آنتیگونه» رکن الدین خسروی بزرگ شده است، زن نمایش «از پشت شیشه ها» اکبر رادی بزرگ شده است. جمیله شیخی، سعید پورصمیمی، محمدعلی کشاورز و خیلی های دیگر این صحنه را برای ما ساختند و راه را هموار کردند و ما هم برای دیگران این کار را کردیم. این صحنه در حال حاضر توسط دختران و پسران منضبط، دانا و آگاه اداره می شود و تنها نمی ماند.

در ادامه مراسم و در بخش معرفی بازیگران برگزیده مرد، محمود دولت آبادی روی صحنه حضور پیدا کرد. وی گفت: هم خوشحال و هم غمگین هستم. کافی است جوان های مملکت ما فقط باشند، لازم نیست خون یکدیگر را بریزند، همین که باشند پوست کهنه تغییر می کند.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: بهرام بیضایی در هر گوشه دنیا باشد، به دنبال تئاتر ایران می گردد. از اینجا به او سلام می کنم.

شمس لنگرودی و داریوش اسدزاده دیگر چهره هایی بودند که برای اهدای جوایز روی صحنه سالن اصلی حضور پیدا کردند.

اجرای موسیقی حرکت، موسیقی و پیش پرده خوانی از جمله برنامه های چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر بود. در پایان حاضران در مراسم روی صحنه سالن اصلی با هم عکس یادگاری گرفتند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید