تهدید خلیفه در کرمانشاه!

با ممنوع شدن استفاده از حیوانات برای نمایش در سیرک‌ها از ابتدای سال آتی، رقابتی میان این دسته از سیرک ها به وجود آمده که عجیب و غریب است؛ اینقدر عجیب که یکی از مدیران سیرک ها معتقد است ناسالم پیش می‌رود و زد و بند در آن راه یافته است!

کد خبر : ۳۷۲۳
بازدید : ۲۷۱۰
با ممنوع شدن استفاده از حیوانات برای نمایش در سیرک‌ها از ابتدای سال آتی، رقابتی میان این دسته از سیرک ها به وجود آمده که عجیب و غریب است؛ اینقدر عجیب که یکی از مدیران سیرک ها معتقد است ناسالم پیش می‌رود و زد و بند در آن راه یافته است!

به گزارش تابناک، به دلیل اعتراضات مردمی نسبت به حیوان آزاری در سیرکها و وعده سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ممنوعیت به کارگیری حیوانات در هرگونه نمایش از آغاز سال 95، این روزها بازار سیرک حیوانات کساد است به طوری که در سراسر کشور تنها سه سیرک موفق به دریافت اجرای مجوز به کارگیری حیوانات در نمایشها هستند و حیوانات دیگر سیرکها و معرکه گیرها طی ماه های اخیر یا توسط سازمان حفاظت محیط زیست، ضبط و یا توسط صاحبانشان به این سازمان اهدا شده‌اند.

اما جالب اینجاست که به غیر از یکی از این سیرکها که در زادگاهش شیراز، به اجرای برنامه می‌پردازد، دو سیرک دیگر به همراه یک سیرک کلاسیک بدون حیوان، کرمانشاه را برای ارتزاق برگزیده‌اند و چند روزی است در این شهر به یکدیگر چنگ و دندان نشان می‌دهند؛ «سیرک ستارگان آسیا» و «سیرک خلیل عقاب».

مدیریت سیرک ستارگان آسیا را فرهاد امیری عهده‌دار است. فرهاد امیری که به «خلیفه» شهرت دارد، در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: 20 روز پیش موفق به دریافت مجوزی یک ماهه برای اجرا در کرمانشاه شدیم و بناست به زودی سیرک ستارگان را در کرمانشاه افتتاح کنیم، ولی چند روزی‌ست سر و کله دو سیرک رقیب پیدا شده که مجوز شهرداری ندارند و یکی از آنها با حمایت یک نماینده مجلس موفق به دریافت مجوز از شهرداری منطقه دو شده است. امیدواریم با نامه‌ای که معاونت شهرداری مرکز به شهرداری ناحیه 2 ارسال کرده، از افتتاح سیرک عقاب ممانعت به عمل آورند.

تهدید خلیفه در کرمانشاه!
امیری با تاکید بر اینکه مدتها پیش از این دو سیرک برای اجرا در کرمانشاه برنامه ریزی و اقدام کرده، می‌گوید: حضور این دو سیرک رقیب در کرمانشاه را با انگیزه سیاسی می‌دانم و به کسانی که چوب لای چرخم می‌گذارند هشدار می‌دهم، هرچه سریع‌تر دلجویی کنند وگرنه هرکاری ممکن است انجام دهم؛ با من و سیرکم شوخی نکنید!

وی در خصوص برنامه های سیرکش می‌گوید: علاوه بر برنامه های هنری متنوع، با همکاری آقای یاراحمدی، از معرکه گیران سابقه دار کشور، با شیر، خرس، میمون و تمساح هم به اجرای نمایش خواهیم پرداخت.

این در حالی‌ست که کاظم علیزاده، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه در گفت‌وگو با «تابناک» ضمن اشاره به برنامه مدون حذف تدریجی حیوانات از سیرک‌ها که توسط سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده، می‌گوید: برای سیرک ستارگان، فقط و فقط برای اجرا با یک خرس و یک میمون مجوز صادر کرده‌ایم. این دو حیوان هم متعلق به یکی از معرکه‌گیران هستند که درآخرین روز اجرای سیرک در کرمانشاه برای همیشه با نمایش خداحافظی کرده و توسط سازمان حفاظت محیط زیست به باغ وحش منتقل می‌شوند.

او درباره سیرک «خلیل عقاب» هم می‌گوید: این سیرک که امروز با مشارکت سیرک تازه وارد ایتالیا به کرمانشاه رسیده، طی یک سال گذشته، در راستای برنامه حذف تدریجی حیوانات از سیرک‌ها، تمامی حیوانات خود را به جز ببرها از چرخه نمایش خارج کرده و بناست این گربه‌سانان را هم تا پایان سال جاری به طور کامل حذف کند. البته سیرک سوم کلاسیک است و هیچ حیوانی برای نمایش ندارد.

چالش به وجود آمده میان دو سیرک خلیل عقاب و ستارگان آسیا که تنها بر سر یک ماه اجرای برنامه در کرمانشاه شکل گرفته، از یک سو و حساسیت فعالان حقوق حیوانات بر وفادار ماندن یا نماندن مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست به وعده هایشان، از سوی دیگر، کرمانشاه را در ماه آینده زیر ذره بین خواهد برد؛ ذره بینی که قرار است نشانمان دهد آیا سه سیرک رقیب می‌توانند یک ماه کنار هم دوام بیاورند؟ آیا به جز خرس، میمون و ببر، حیوان دیگری برای نمایش دادن به علاقمندان کرمانشاهی به کار گرفته خواهد شد؟ آیا خرس و میمون در این شهر برای همیشه با صحنه خداحافظی خواهند کرد؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید