چینی‌ها به موادمخدر مصنوعی روی آورده‌اند

کمیسیون ملی کنترل مواد مخدر چین در گزارشی اعلام کرد که اخیرا مصرف موادمخدر مصنوعی در این کشور طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

کد خبر : ۳۷۸۰
بازدید : ۶۹۷۵
کمیسیون ملی کنترل مواد مخدر چین در گزارشی اعلام کرد که اخیرا مصرف موادمخدر مصنوعی در این کشور طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش سالانه با عنوان «نظارت بر سوءمصرف مواد در 2014» تاکید شده که مصرف‌کنندگانِ جدید مواد در چین بیشتر متقاضی مواد مخدر مصنوعی نظیر متامفتامین هستند تا هروئین که جزو مخدرهای سنتی به شمار می‌آید.

در این گزارش که از سوی سازمان دارو و غذای چین و نیز کمیسیون ملی کنترل موادمخدر این کشور ارائه شده، آمده است که در سال 2014 میلادی، هروئین و متامفتامین جزو پرمصرف‌ترین مخدرها در چین بوده‌اند به طوری که از 245 هزار مورد گزارش شده به ترتیب 56.1 و 36.8 درصد را شامل شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: اگرچه رشد سریع استعمال موادمخدر سنتی مهار شده اما آمار نشان می‌دهد که مصرف مخدرها و محرک‌های مصنوعی در این کشور رو به افزایش است.

از میان 26 هزار مصرف‌کننده جدید موادمخدر 13.7 درصد مصرف‌کننده هروئین بوده‌اند که نسبت به سال 2010 کاهش 29 درصدی داشته درحالی که میزان استفاده از متامفتامین در همین دوره، افزایش 26.1 درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شینهوآ، بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان موادمخدر در چین به طور عمده از میان افراد زیر 35 سال و بیکار با سطح تحصیلات‌ پایین بوده اند. همچنین تعداد قابل توجهی از آنان را مردان تشکیل می‌دهند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید