کدام مهره‌های میانی دولت جابجا شدند؟

در شش ماهه اول سال 94 اگرچه تغییر کلیدی در بدنه دولت ایجاد نشده، اما مهره‌های میانی بدنه دولت با تغییراتی مواجه بوده‌اند. در این شش ماه چه کسانی به دولت آمده‌اند و چه کسانی از دولت رفته‌اند؟

کد خبر : ۳۸۰۲
بازدید : ۱۵۳۷
در شش ماهه اول سال 94 اگرچه تغییر کلیدی در بدنه دولت ایجاد نشده، اما مهره‌های میانی بدنه دولت با تغییراتی مواجه بوده‌اند. در این شش ماه چه کسانی به دولت آمده‌اند و چه کسانی از دولت رفته‌اند؟

به گزارش اقتصادنیوز، برای نمونه شرکت دخانیات ایران از جمله شرکت‌هایی است که ظرف مدت هشت ماه چهار مدیر و سرپرست جدید را تجربه کرده است. یعنی به طور متوسط هر دو ماه یک مدیر یا سرپرست جدید. برخی از تغییرات در سودای رفتن به بهارستان و برای حضور در مجلس دهم رخ داده و برخی هم به دلایل سیاسی. اما چه کسانی در دولت تغییر کرده‌اند؟ در جدول خلاصه‌ای از این جابه‌جایی‌ها آمده است.

سازمان

مدیر قبلی، مدیر جدید و علت جابجایی

کشتیرانی

در پی تحولات ادامه‌دار تغییر مدیریتی در «شستا» محمدحسین داجمر بعد از 10 سال از کشتیرانی رفت و محمد سعیدی مدیر سابق شستا به جای وی به کشتیرانی آمد.

سازمان هواپیمایی

علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشور استعفا داد و علی عابدزاده به جای وی به سازمان هواپیمایی رفت. برخی معتقدند دلیل استعفای جهانگیریان، فشار نمایندگان روی وزیر بوده است. اما برخی معتقدند عملکرد ضعیف این سازمان منجر به استعفای وی شده. اما همه معتقدند علت اصلی استعفا داستان سقوط هواپیما بوده و گزارشی که بعد از یکسال همچنان توسط سازمان هواپیمایی کشور منتشر نشده است.

بورس کالا

حسین پناهیان بعد از چهار سال رسما از بورس کالا رفت و حامد سلطانی‌نژاد، جوانترین رئیس سازمان بورس کالا شد. این تغییر در پی تغییر ترکیب هیات مدیره بورس کالا رخ داد اما انتقاد به جوان و کم تجربه بودن سلطانی‌نژاد همچنان ادامه دارد.

شستا

بعد از رفتن محمد سعیدی به سازمان کشتیرانی، محمدرضا آیت اللهی به عنوان مدیر عامل جدید شستا انتخاب شد. البته سعیدی تنها مدت دو ماه سرپرست شستا بود و قبل از آن احمد فیاض‌بخش دو سال در شستا حکم مدیریت داشت.

دخانیات

بعد از هشت ماه پر تغییر، محمد حسین برخوردار رئیس شرکت دخانیات ایران شد. پیش از وی محمدرضا سراج‌القوم تنها دو هفته مدیر دخانیات بود. قبل‌تر از وی هم محسن شهباززاده مدتی سرپرستی شرکت دخانیات را بر عهده داشت. پیش از وی هم، نعمت‌الله شهبازی اولین مدیر عامل دخانیات در دولت روحانی بود.

استانداری فارس

محمد احمدی استاندار منتصب به جناح اصولگرا به بهانه شرکت در انتخابات مجلس دهم از استانداری فارس استعفا داد و محمدعلی افشانی استاندار نزدیک به اصلاح‌طلبان به فارس رفت. اگرچه این انتصاب حواشی بسیاری از جمله استعفای دسته‌جمعی نمایندگان فارس را به همراه داشت.

سازمان مالیاتی

حسین وکیلی، معاون ماليات‌های مستقيم سازمان مالیات کشوری از این سازمان رفت و محمد تقی پاکدامن به‌عنوان سرپرست معاونت ماليات‌های مستقيم این سازمان انتخاب شد. برخی معتقدند حواشی حضور وکیلی در سازمان مالیاتی باعث شد تا دولت با بازنشستگی پیش از موعد وی موافقت کند.

استانداری مرکزی

بعد از محمدحسین مقیمی، محمود زمانی قمی اردیبهشت ماه به سمت استانداری مرکزی منصوب شد.

استانداری قم

حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش، استاندار قم برای شرکت در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی استعفا داد و بعد از آن وزیر کشور ابتدا فریدون همتی را به عنوان سرپرست استانداری قم انتخاب کرد و کمتر از دو ماه بعد از آن مهدی صادقی به‌عنوان استاندار جدید قم منصوب شد.

وزارت نفت

سید عماد حسینی، معاون امور مهندسی وزارت نفت برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم از سمت خود استعفا داد.

وزارت اقتصاد

علی اصغر یوسف‌نژاد، معاون پارلمانی وزیر اقتصاد برای حضور در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داد.

وزارت نفت

عزت الله اکبری، مدیرکل تهیه کالای نفت وزارت نفت هم جزو مدیرانی است که از سمت خود استعفا داده تا به مجلس دهم برود و به عنوان نماینده قائمشهر سوادکوه و جویبار در مجلس حاضر شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید