داعش دستور اخراج کُردها را صادر کرد

یک مقام کُرد سوری گفت: داعش به اهالی کُرد شهر منبج در نزدیکی کوبانی در شمال استان حلب سوریه دستور داده این شهر را ترک کنند.

کد خبر : ۳۸۰۵
بازدید : ۱۲۲۶
یک مقام کُرد سوری گفت: داعش به اهالی کُرد شهر منبج در نزدیکی کوبانی در شمال استان حلب سوریه دستور داده این شهر را ترک کنند.

دکتر محمد، شخصیت سیاسی کُرد سوری که شنبه شب با ایرنا صحبت می کرد، با اعلام این خبر افزود: داعش دستور داده است که کردهای شهر منبج ظرف 24 ساعت بدون برداشتن اموال منقول و دارایی و وسایل شخصی، شهر را ترک کنند.

ولید محمد روزنامه نگار کُرد سوری نیز در این خصوص گفت: داعش امروز نه تنها دشمن کردها، بلکه دشمن انسانیت بوده و هر کسی را که باب میلش نباشد و یا تأمین کننده منافع آنها نباشد، تکفیر کرده و مرتد اعلام می کند.

وی افزود: داعش نه تنها دشمن کُردها، بلکه بزرگترین دشمن جهان سنی است و ضروری است هرچه سریعتر تصمیم قاطعی در این خصوص گرفته شود.

در ارتباط با اخراج کُردها از منبج که در 65 کیلومتری شهر کوبانی قرار دارد، این روزنامه نگار سوری می گوید: داعش کردها را جزو مرتدین می داند و همین رفتار را در رقّه نیز با کُردهای این شهر کرد و بعد از بیرون راندن آنها اموال آنها را مصادره کرد.

همزمان با این اقدام داعش در شهر منبج، این گروه تروریستی در استان حسکه تلاش کرد در محور هول در 50 کیلومتری شرق حسکه پیشروی کند که با پاسخ تند نیروهای کُرد مواجه شد.
گروه ترویستی و تکفیری داعش به رغم حمایت های گسترده، در مناطق کُردنشین این کشور متحمل شکست های سنگینی شده است.

گروه تروریستی داعش 16 سپتامبر سال گذشته میلادی به شهر کوبانی یا عین العرب در شمال سوریه حمله کرد که در پی آن 350 روستا و نیمی از شهر کوبانی را به اشغال خود در آورد و بر اثر آن 200 هزار نفر از اهالی منطقه آواره شدند؛ اما سرانجام با مقاومت مردم منطقه، این گروه تروریستی مجبور به عقب نشینی از بخش های وسیعی از مناطقی که اشغال کرده بود، شد.
منبج شهری در شمال استان حلب سوریه با حدود 80 هزار نفر جمعیت است که در آن اقوام کُرد، تُرک و عرب زندگی می کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید