آمار قربانیان ایرانی طوفان مکه بیشتر شد

معاون سازمان حج و زیارت از شناسایی چهار جسد ایرانی دیگر در جمع کشته‌شدگان طوفان دو روز پیش مکه خبر داد.

کد خبر : ۳۸۲۵
بازدید : ۲۰۵۲
معاون سازمان حج و زیارت از شناسایی چهار جسد ایرانی دیگر در جمع کشته‌شدگان طوفان دو روز پیش مکه خبر داد.

حمید محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تکذیب خبر منتشر شده در العربیه گفت: به دنبال سقوط مرگبار جرثقیلی در مسجدالاحرام و انتقال مجروحان به بیمارستان‌های عربستان، بلافاصله از تمام کاروان‌های ایرانی خواستیم تا مفقودشدگان و گم‌شدگان خود را اعلام کنند. وقتی که تعداد گم‌شدگان مشخص شد، تیم پزشکی و امدادگران حج و زیارت ایران به تمام موسسه‌های درمانی و پزشکی در مکه مراجعه کردند تا در جست‌وجوی مفقودین ایرانی باشند.

وی ادامه داد: پایان شب گذشته (شنبه) به دنبال این جست‌وجوها، چهار جسد ایرانی در بین کشته‌شدگان آن حادثه شناسایی شدند که به خانواده‌هایشان نیز اطلاع داده شده است.

محمدی با اعلام اینکه در حال حاضر هفت زائر ایرانی دیگر مفقود شده‌اند و گروه‌های تجسس پیگیر آن‌ها هستند تا وضعیت آن‌ها را شناسایی کنند، چهار زائر ایرانی فوت شده در حادثه طوفان مکه را سیدمحمد هاشم ذهی از استان سیستان و بلوچستان، علیرضا عامری از استان سمنان، ولی اسمعیلی از خراسان جنوبی و محمد مجلسی از تهران معرفی کرد که شب گذشته شناسایی شدند.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر اعلام کرده بود یک زائر ایرانی به نام سیف‌الله اسدی مینا از استان همدان در حادثه طوفان مکه درگذشته و 32 تن دیگر مجروح شده‌اند.

این در حالیست که شبکه العربیه امروز در گزارشی اعلام کرد، بر اثر حادثه روز جمعه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، 25 ایرانی کشته شده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
  • ابراهیم ارسالی در

    افراط و تفریط بلای جانمان شده است یادم میاد قبل از انقلاب اکثرا برای فریضه حج تمتتع (البته خیلی بندرت حج عمره بود ) افراد سالمند که توانائی درک بهتر مناسک را داشتند عازم حرم معبود می شدند اما الان با این تبلیغات نامناسب و غیر اسلامی و هزینه های غیرمتعارف انجام شده در عربستان منجمله آشپزخانه صنعتی و هتل دیگر راه برگش برای خود باقی نگذاشته اند خدایا ما را چه می شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید