تصاویر/ حادثه تروریستی در ملبورن

تصاویر/ حادثه تروریستی در ملبورن
کد خبر : ۳۸۳۴۵
بازدید : ۱۳۱۰
فرادید | در جریان گروگانگیری در ملبورن استرالیا تیم کشف و خنثی بمب به محل مورد تهدید عامل این حمله در "برایتون" اعزام شد.

به گزارش فرادید، ماموران دوشنبه به آدرسی در حومه ملبورن رفتند که پس از دریافت گزارش هایی دایر بر بمبگذاری بود. آنها با جسد یک مرد روبرو شدند. یک مرد دیگر که "یعقوب خیر" معرفی شده زنی را در داخل این خانه حبس کرده بود. یعقوب خیر در جریان این حادثه به یک شبکه محلی تلفن کرد تا بگوید به نام گروه داعش، عمل می کند.

یک نهاد خبری وابسته به داعش گفت که این گروه مسئول حمله است. سه مامور پلیس در تیراندازی متقابل با خیر زخمی شدند. او به ضرب گلوله کشته شد. گروگان به سلامت آزاد شده است. گراهام اشتون رئیس پلیس ایالت ویکتوریا گفت که قربانی کشته شده یک کارمند ساختمان بود که "از بخت بد در آنجا بود."

او گفت که یعقوب خیر در سال ۲۰۰۹ در ارتباط با طرح حمله ای به یک پادگان نظامی در سیدنی تبرئه شده بود. مقام ها می گویند که یعقوب خیر این زن را گروگان گرفت و قصد داشت ماموران را به محله ثروتمندنشین برایتون بکشاند.

همسایگان و مردم ناحیه می گویند صدای بلند تیراندازی را شنیده بودند. اشتون گفت که این فرد "سابقه طولانی جنایی" داشت و سال پیش در ارتباط با یک جرم دیگر به طور مشروط از زندان آزاد شده بود. رئیس پلیس ویکتوریا گفت نشانه ای در دست نیست که مهاجم به دستور گروهی از خارج عمل می کرد.

یعقوب خیر در حال ورود به دادگاهی در سال ۲۰۱۰
یعقوب خیر در حال ورود به دادگاهی در سال ۲۰۱۰

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید