رقص دردسرساز در خیابان‌های چین

رقص دردسرساز در خیابان‌های چین

شهروندان چینی علاقه شدیدی به رقصیدن در مکان‌های عمومی دارند. اما این امر خالی از مشکل نبوده و درگیری‌هایی میان رقصنده‌ها و ساکنان محلی به وجود آورده است. نهادهای دولتی حال در صدد وضع قوانین برای رقص در اماکن عمومی هستند.

کد خبر : ۳۸۵۱
بازدید : ۱۳۰۶۲
رقص دردسرساز در خیابان‌های چین
فرادید | شهروندان چینی علاقه شدیدی به رقصیدن در مکان‌های عمومی دارند. اما این امر خالی از مشکل نبوده و درگیری‌هایی میان رقصنده‌ها و ساکنان محلی به وجود آورده است. نهادهای دولتی حال در صدد وضع قوانین برای رقص در اماکن عمومی هستند.

به گزارش فرادید به نقل از دویچه وله، رقصیدن در مکان‌های عمومی در چین امری معمول به شمار می‌رود و بسیار مورد علاقه شهروندان به شمار می‌رود. اما بروز پاره‌ای از مشکلات میان رقصنده‌ها و ساکنان محلی به دلیل بالا بودن صدای موسیقی موجب شده تا دولت چین برای رقص در فضای باز هم قانون وضع کند.

شماری از مقامات مسئول در چین در پی آن برآمده‌اند تا شیفتگی شهروندان به رقصیدن در اماکن عمومی را مهار کرده و با وضع قوانینی در این مورد به مشکلاتی که این علاقه مردمی پدید آورده پایان دهند.

خبرگزاری رسمی چین "شینهوا" گزارش داده است که شماری از وزارت‌خانه‌ها اعلامیه‌ای را تنظیم کرده‌اند که در آن از ایجاد "سیستم مدیریت برای رقصیدن در مکان‌های عمومی" سخن به میان آمده است.

در این اعلامیه آمده: «رقصیدن در مکان‌های عمومی یکی از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی شدیدا محبوب عامه مردم به شمار می‌رود و موجب غنی‌تر کردن زندگی معنوی آنان شده است.»

هنوز مشخص نیست که قوانین تازه در این زمینه دقیقا شامل چه جزئیاتی خواهند شد.

در چین گروه‌های علاقمند به رقص اغلب با جمع‌شدن در پارک‌ها با یکدیگر تمرین می‌کنند. در این میان بانوان سالخورده علاقه شدیدتری نسبت به این فعالیت فرهنگی و ورزشی دارند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    فعالیت فرهنگی ورزشی!!!!
    ((با لحن جناب خان بخونیدش))

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید