هفت جان ابوبکر بغدادی

تکراری‌ترین خبر تروریستی در دنیا شاید خبر مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر خودخوانده داعش باشد! هر از چند گاهی یکی از رسانه‌های منطقه‌ای یا بین المللی خبر می‌دهد که البغدادی به درک واصل شده اما دوباره مدتی بعد می‌گویند او بازهم کشته شد! البغدادی چند نفر است؟ او چند جان دارد؟

کد خبر : ۳۸۶۴۷
بازدید : ۱۵۴۹
تکراری‌ترین خبر تروریستی در دنیا شاید خبر مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر خودخوانده داعش باشد! هر از چند گاهی یکی از رسانه‌های منطقه‌ای یا بین المللی خبر می‌دهد که البغدادی به درک واصل شده اما دوباره مدتی بعد می‌گویند او بازهم کشته شد! البغدادی چند نفر است؟ او چند جان دارد؟

به گزارش قانون، مگر با بازی‌های کامپیوتری طرف هستیم که شخصیت منفور داستان با تزریق «خونی تازه» دوباره به صحنه مبارزه برگردد یا داعش «ورد خاصی» دارد که البغدادی را هر بار زنده می‌کند! خبر مرگ رهبر داعشی‌ها به جای اینکه جدی تلقی شود، بیشتر شبیه طنز شده است. همه خسته شده‌اند از بس شنیدند که او کشته شده اما دوباره زنده و باز کشته شده است!!!

داعش، متكي به شخص نیست
اگر بخواهیم اطلاعات و ماهیت گروه تروریستی داعش را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، آن‌گاه متوجه می‌شویم که داعش مثل القاعده و طالبان، قائم به يك شخص نیست که با کشته شدن رهبر خود، دچار گسست و نابودی چند مرحله‌ای شود. حتي اگر ملاعمر یا بن لادن زنده نباشند، حرکت‌ داعش ادامه دارد. بله، داعش قائم به برنامه است.

عملیات تروریستی تهران را یک‌بار دیگر مرور کنید. پنج نفری که تراژدی هفدهم خرداد 96 را رقم زدند، تنها باقی‌مانده‌ای کوچک از گروهی بزرگ‌تر به فرماندهی ابوعایشه بودند که اتفاقا سرکرده‌شان پیشتر کشته شده بود. اگر این‌ها متكي به شخص بودند باید عملیات‌شان متوقف و تا تعیین وضعیت جدید و رهبری تازه‌نفس، همه چیز تعلیق می‌شد اما چون داعشی‌ها، برنامه محور هستند و «اختیار» نهایی دست خودشان است، حتی اگر یک نفرشان نيز باقی بماند، عملیات و ماموریت خود را به انجام خواهند رساند. برای یک داعشی بر عکس اعضای القاعده و طالبان، فرقی ندارد که رهبر بزرگ شان زنده باشد یا نباشد. آن‌ها کار خود را خواهند کرد. اگر قرار بود خبر مرگ البغدادی باعث تضعیف روحیه آن‌ها شود، تاكنون باید چندین بار این گروه تروریستی از هم پاشیده و نابوده مي‌شد اما می‌بینید که از فیلیپین گرفته تا ایران، از سوریه گرفته تا فرانسه، از بریتانیا گرفته تا آمریکا، عملیات تروریستی عوامل داعش در حال پیگیری است.

شباهت های البغدادی با جیمز باند
بدون‌شك شما چند قسمت از مجموعه فیلم‌های جیمز باند را دیده‌اید؛ مامور 007! تاكنون، 24 قسمت از سری فیلم‌های مامور دو صفر هفت، ساخته شده است. نکته مهم اما این است که در تمام این قسمت‌ها، بازیگر نقش جیمز باند، یک نفر نبوده است! شون کانری، جورج لازانبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و دنیل کریگ، کسانی بوده‌اند که همگی نقش یک نفر را بازی کرده‌اند! بگذارید راحت‌تر توضیح دهم، جیمز باند یک نفر است اما چندین نفر نقش او را بازی کرده‌اند. به نظر می‌رسد که ابوبکر البغدادی نيز فقط یک نام باشد، درست مثل جیمز باند. در واقع ابوبکر البغدادی یک نفر نیست و شاید در طول این سال‌ها، بارها کشته شده اما شخصی دیگر، نقش او را ادامه داده است. پس نباید به این فکر کنیم که با هر بار کشته شدن البغدادی، قصه داعش به سر می‌رسد و همه چیز تمام می‌شود! عدد 24 را به یاد بیاورید؛ تعداد قسمت‌های فیلم جیمز باند! شاید شما هم تاكنون 24 بار خبر کشته شدن البوبکر البغدادی را شنیده باشید اما اگر برای بار بیست و پنجم هم شنیدید، تعجب نکنید! بارها در خبرها خواندیم که او در محلی بین عراق و سوریه، تیر خورده و اوضاع جسمانی‌اش وخیم است و مرگ او قطعی است! اصلا نمی‌خواهم اصل خبر را زیر سوال ببرم. اتفاقا به اصالت خبر شکی نیست اما کسی که می‌میرد فقط یک نفر ازمیان البغدادی‌هاست! این را نيز بگویم که موضوع اصلا داشتن بدل نیست، اینجا موضوع کاراکتر یا همان شخصیت است. نقشی که در طول زمان به شخص تازه‌ای سپرده می‌شود! چه کسی ابوبکر البغدادی واقعی یا شماره یک را دیده است؟ تقریبا هیچ‌کس! حتی همان تروریست‌های داعشی که در عراق و سوریه می‌جنگند، از نزدیک رهبرشان را ندیده‌اند! همه چیز روی هواست! شخصیتی خیالی که مثل بدمن است و هر کسی می‌تواند لباس او را بپوشد!

گروه جلوه‌های ویژه و گریم داعش!
در سال 2017 هستیم. امکانات و جلوه‌های ویژه کامپیوتری آن‌قدر پیشرفته شده که صاحبان اصلی داعش، همان‌هایی که دلارهای نفتی را خرج این گروه تروریستی می‌کنند و جان 17 ایرانی را می‌گیرند، به راحتی می‌توانند با یک انیمیشن-رئال، فیم سخنرانی البغدادی با متد روز هالیوودی را تولید کنند! شایدم نیاز به این کار نباشد. هر کسی را می‌توانند با گریم روز اول سخنرانی البغدادی در مسجد موصل، جلوی دوربین بفرستند!

شباهت‌های البغدادی با بن لادن!
چند نفر از ما، مرگ بن لادن را باور کردیم؟ اصلا بن لادن که بود؟ چند نفر نقش او را بازی کردند؟ بن لادن اصلی الان کجاست؟ آن دنیا؟ شاید هم این دنیا! بله، هیچ‌کس لحظه مرگ بن‌لادن را ندیده است و حتی جسد او نيزطبق ادعای آمریکایی‌ها در دریا انداخته شده است! راستی، صدام کجاست؟ مهندس قذافی کجاست؟ آیا این‌ها واقعا کشته شدند؟ می‌خواهم این را بگویم که حتی اگر این بار خبر مرگ البغدادی درست باشد، این فقط پایان حیات سیاسی البغدادی است! پایان ماموریت او. شاید همین الان او نیز به جمع بن لادن و قذافی و صدام ملحق شده باشد! به قول ناظران بین‌المللی، تنها کسی که واقعا درگذشته است، هوگو چاوز است. در مورد کشته شدن بقیه رهبران ، شک و شبهه‌های زیادی وجود دارد! همان‌گونه که چند وقت پیش قذافی را با شکل و شمایل جدید در عمان دیدند و چند وقت قبل‌تر از آن در یک جزیره در اسپانیا. این داستان ادامه دارد!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید