ته چین مرغ

ته چین مرغ

ته چین با مرغ از مجموعه دستورغذایی های ایرانی است که طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.

کد خبر : ۳۸۷۷۹
بازدید : ۳۸۶۱
ته چین مرغ
ته چین با مرغ از مجموعه دستورغذایی های ایرانی است که طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است.

به گزارش آشپزباشی، ته چین مرغ یک غذای همیشگی است، ناهار، شام یا هر زمان دیگر که احساس گرسنگی می کنید ته چین مرغ می تواند یک انتخاب مناسب در بین انواع غذای ایرانی برایتان باشد. البته ته چین مرغ یک غذای گران قیمت است چرا که مواد اولیه آن به میزان نسبتا زیاد و از انواع مختلف می باشد.
ماست موجود در این غذا به آن ماهیتی سرد می دهد. وبسایت آشپزباشی برای این ساعت اموزش اشپزی ، دستور پخت ته چین مرغ را به شما تقدیم می کند. این غذای خوشمزه پیشنهاد ما برای سفره افطار شماست. نوش جان!

گوشت مرغ منبع بسیار مناسبی برای تامین پروتئین است و از آنجایی که حاوی مقادیر بالایی نیاسین است برای بیماری هایی چوا آلزایمر موثر است. مقدار چربی اشباع آن نسبت به گوشت خیلی کمتر است و به همین علت می تواند بیشتر در رژیم غذایی گنجانده شود در عین اینکه چربی اشباع پوست مرغ بالاست و پر است از هورمونهای مضر برای سلامت.
پس از خوردن آن و طبخ غذا با مرغ با پوست خودداری کنید. برنج یکی از منابع کربوهیدرات است و حاوی مقادیر بالایی ویتامین B۱ یا همان تیامین است البته این ویتامین در سبوس برنج وجود دارد و در برنج سفید معمولی نیست. مصرف برنج باعث کاهش تری گلیسیرید و فشار خون هم می شود.

ابتدا برنج را شسته و بخیسانید.

پیاز را خرد کرده در کمی روغن تفت دهید.

مرغ را به تکه های کوچک برش بزنید و در پیاز تفت دهید و بپزید .به آن نمک و کمی زرچوبه هم اضافه کنید. می توانید قدری از زعفران ساییده و آماده شده را هم داخل مرغ بریزید.

برنج را آبکش کنید و با ماست و تخم مرغ و زعفران و کمی نمک مخلوط کنید.

شما می توانید ته چینتان را هم در قابلمه و هم در پیرکس و در فر درست کنید. من اینجا در تابه دیواره بلند درست کردم. باید ته ظرفتان را روغن بریزید و دیواره ها را هم چرب کنید.

سپس مخلوط برنج را داخل ظرف ریخته ، مرغ را روی آن بچینید و داخل مایه فرو کنید. بعد در قابلمه را گذاشته و روی گاز آن را دم کنید. نیم ساعت با شعله متوسط زمان می خواهد.

در فر هم روی ظرفتان را با فویل آلومینیوم بپوشانید و در دمای ۱۶۰ درجه یک ساعت قرار دهید تا برشته شود. در نهایت در ظرف مورد نظر برگردانید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید