دشمن مردان ایرانی!

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: همه نهادها و سازمان‌ها باید توجه داشته باشند که سلامت فردی و اجتماعی منوط به غذای سالم است.

کد خبر : ۳۸۸۴
بازدید : ۲۰۲۲
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: همه نهادها و سازمان‌ها باید توجه داشته باشند که سلامت فردی و اجتماعی منوط به غذای سالم است.

به گزارش فارس، حسین سیستانی ظهر امروز در آیین افتتاحیه سومین همایش ملی علوم و صنایع غذایی در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری همایش گفت: امید است این همایش برای دانشجویان، اساتید، کشاورزان و تولیدگران عرصه صنایع غذایی و همچنین عموم مردم مفید باشد.

وی با ارائه تعریفی از امنیت غذایی مطابق تعریف نهادهای بین‌المللی نظیر برنامه جهانی غذا افزود: موجود بودن، پایدار بودن و در دسترس بودن غذا، سه مولفه اصلی مسئله تغذیه در جامعه شناخته می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به مشکلات ناشی از عدم استفاده صحیح از مواد غذایی ادامه داد: نبود تعادل غذایی، بروز بیماری‌هایی نظیر چاقی و دیابت و همچنین بیماری‌های قلبی ـ عروقی می‌توانند منشا غذایی داشته باشند.

سیستانی گفت: بهره‌برداری نامتناسب از محیط‌زیست و استفاده نادرست از منابع کشاورزی که مشکلاتی نظیر فرسایش خاک، آلودگی آب و نابودی جنگل‌ها در کنار موضوع بحران کم‌آبی را در پی دارد از جمله مشکلاتی است که جهت رفع آن باید سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت غذایی افزود: همه نهادها و سازمان‌ها باید توجه داشته باشند که سلامت فردی و اجتماعی منوط به غذای سالم است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: متاسفانه بالاترین میزان ابتلا به سرطان معده مربوط به مردان ایرانی است و این زنگ خطر، نشان دهنده اهمیت حوزه سلامت غذایی در کشور است.

سیستانی ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی‌های جهانی افزود: در کنار ظرفیت دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین شهرک علمی تحقیقاتی، مشارکت کارخانجات تولید غذا می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد کیفیت صنایع غذایی کشور ایفا کند.

وی با اشاره به تاکید اسلام بر ضرورت پرداختن به سلامت جسم و روح تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه صنایع غذایی کشور هم در بخش دانشگاهی و هم در بخش مدیران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که امید است بتوانیم با ایجاد تشکل‌های مختلف در عرصه سلامت غذا قدم‌های خوبی برداریم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اصفهان در پایان گفت: ظرفیت‌های فراوانی در این بخش وجود دارد که حوزه علمی و فناوری ریاست جمهوری باید به لحاظ کمی و کیفی جهت تقویت آن تلاش کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید