سرنوشت مبهم ٣ ایرانی ساکن گرنفل

سرنوشت مبهم ٣ ایرانی ساکن گرنفل

شهردار لندن هم از احتمال افزایش تعداد قربانیان این حادثه خبر داد. صادق‌خان با حضور در یک کنفرانس خبری درباره آتش‌سوزی برج گرنفل گفت: «متأسفم که بگویم ما از مرگ چند نفر در این سانحه مطلع شده‌ایم، اما من بیم آن دارم که شمار تلفات افزایش یابد. ما می‌دانیم که شماری از مردم به بیمارستان‌های مختلف منتقل شده‌اند. با این وجود نیروهای اورژانس و آتش‌نشانان- به معنای واقعی کلمه- به سوی آتش و به سمت خطر می‌دویدند و به‌طور همزمان دیگران را تشویق می‌کردند که از محل حادثه بگریزند.»

کد خبر : ۳۸۸۴۹
بازدید : ۱۷۵۹
سرنوشت مبهم ٣ ایرانی ساکن گرنفل
سه نفر از مفقودشدگان این حادثه از ایرانیان مقیم لندن بوده‌اند.
به گزارش شهروند، در پی آتش‌سوزی مهیب برج مسکونی «گرنفل» در لندن تاکنون ۶۵ تن ناپدید شده‌اند که به احتمال زیاد در این حادثه کشته شده‌اند، اما تاکنون جان‌باختن ٣٠نفر در این آتش‌سوزی مهیب به‌طور قطعی تأیید شده است.
سه نفر از مفقودشدگان این حادثه از ایرانیان مقیم لندن بوده‌اند. با این وجود احتمال می‌رود افزایش تلفات چهارشنبه سیاه لندن بیش از اینها باشد. با گذشت سه روز از آتش‌سوزی برج مسلمان‌نشین «گرنفل» در غرب لندن آمار دقیق مصدومان این حادثه هم مشخص نیست اما براساس اعلام منابع محلی حال ٢٠نفر از مصدومان این حادثه وخیم است.
این ساختمان ١٢٠واحده با ١٢٥ خانوار، حدود ٧٠٠نفر ساکن داشت که اغلب آنها، پناهنده و مهاجر بودند. احتمال می‌رود بیشتر کشته‌شدن این حادثه از ساکنان طبقات بالایی این برج باشند.
علت این حادثه هم تاکنون به‌طور رسمی اعلام نشده، اما براساس برخی اخبار تأییدنشده، آتش‌سوزی در اثر اتصالی سیم برق در طبقه چهارم این برج آغاز شده و به علت جنس نمای این ساختمان بلندمرتبه به آتش به سرعت به سیار طبقات هم سرایت می‌کند.

سرنوشت مبهم ٣ ایرانی ساکن گرنفل
حمید کنی ٦١ساله، صابر ندا ٥٧ساله و علی یاور جعفری ٨٢ساله نام سه‌نفر از مفقودان این حادثه است که روزنامه تلگراف اسامی آنها را منتشر کرده است. براساس اعلام این روزنامه این سه‌نفر از ایرانیان مقیم لندن هستند.
حمید کنی ساکن طبقه پانزدهم این برج بوده و صابر ندا در طبقه دهم این برج سکونت داشته است که پس از این حادثه هیچ اثری از آن دو نیست. این روزنامه در ادامه گزارش مفقودان این حادثه به سرنوشت مبهم علی یار جعفری اشاره کرد و به نقل از محمدعلی پسر این پیرمرد مفقودشده گفت: «پدرم همراه با مادر و خواهرم سوار آسانسور بودند که آتش‌سوزی شروع شد، آنها به طبقه دهم که رسیدند، به علت دود غلیظ توقف کردند و پدرم از آسانسور خارج شد، بعد از آن مادر و خواهرم با آسانسور به پایین برگشتند اما از پدرم هیچ خبری در دست نیست.»
درهمین حال، پلیس لندن هویت یکی دیگر از قربانیان این حادثه را منتشر کرده است: «محمد ۲۳ساله پناهجویی از سوریه از اولین قربانیان این حادثه بود. او در‌ سال ۲۰۱۴ به انگلیس آمده بود و در رشته مهندسی عمران درس می‌خواند و مدتی بود که در این برج ساکن شده بود.»

٣٠ کشته و ٦٥ مفقود
درهمان ساعات اولیه حادثه اعلام شد که به علت مسلمان‌نشین‌بودن این برج ٢٤ طبقه و همزمانی آغاز آتش‌سوزی با مراسم سحری، بسیاری از ساکنان ١٢٠واحد آپارتمان به سرعت از خانه‌هایشان خارج می‌شوند و به سایر همسایگان هم اطلاع می‌دهند، اما با گذشت چند ساعت از این حادثه هولناک و کنترل و مهار آتش‌سوزی آمار جانباختگان این حادثه افزایش پیدا کرد.
از ابتدای شروع آتش‌سوزی رسانه‌های انگلیسی تعداد کشته‌شدگان این حادثه را ٦نفر اعلام می‌کردند. با این وجود، یکی از مقامات ارشد پلیس لندن از افزایش شمار کشته‌شدگان این حادثه خبر داد.
استوارت کندی رئیس پلیس لندن دراین‌باره گفت: «در حادثه آتش‌سوزی برج گرنفل تاکنون دست‌کم ٣٠ تن جان خود را از دست داده و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.» او ادامه داد: «امیدواریم شمار تلفات فعلی این حادثه به سه برابر افزایش پیدا نکند. ممکن است هرگز نتوانیم تمام افرادی را که در سانحه آتش‌سوزی برج گرنفل در غرب لندن جان خود را از دست داده‌اند، شناسایی کنیم.»
با این حال، رئیس پلیس لندن با تأکید بر ادامه عملیات امدادو نجات تا مشخص‌شدن سرنوشت همه ساکنان این برج گفت: «امدادگران و نیروهای تجسس قرار است برای سومین روز متوالی پس از وقوع حادثه، جست‌وجوی اجساد در داخل برج سوخته را ادامه دهند.
در رویدادهای اینچنینی مشخص‌کردن شمار تلفات خیلی سخت است و همه دستگاه‌های امدادی تلاش می‌کنند در گام نخست سرنوشت کسانی را مشخص کنند که در برج گرنفل سکونت داشته‌اند. افراد بسیاری پس از این رویداد آسیب دیده‌اند اما از همه مردم درخواست می‌کنیم برای آگاهی از وضع دوستان و آشنایان خود با دستگاه‌های مسئول تماس بگیرند.» او همچنین از رسانه‌ها خواست از بازنشر تصاویر تکان‌دهنده‌ای که در پایگاه‌های اجتماعی منتشر شده، بشدت خودداری کنند.»

درهمین حال، رسانه‌های انگلیسی از مفقودشدن بیش از ٦٥نفر و از احتمال بالای کشته‌شدن ساکنان طبقات ٢١ به بالای برج گرنفل خبر می‌دهند. تارنمای روزنامه دیلی اکسپرس نوشت: از آنجایی که آتش‌سوزی در ساعت یک بامداد رخ داده و دستگاه‌های ردیابی دود و هشدار آتش کار نکردند، احتمالا ساکنان سه طبقه بالایی این برج، جان باخته‌اند.
ده‌ها نفر از ساکنان این ساختمان مسکونی که ٤٣‌سال پیش ساخته شد، مفقودند و حال ٢٠نفر از مصدومان، وخیم گزارش شده است.» روزنامه گاردین هم تعداد کشته‌شدگان این حادثه را حداقل ٣٠نفر اعلام کرد و از افزایش تعداد تلفات این حادثه هولناک خبر داد. این درحالی است که بسیاری از مفقودشدگان این حادثه خانواده‌هایی هستند که هنوز اثری از آنها یافت نشده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، شهردار لندن هم از احتمال افزایش تعداد قربانیان این حادثه خبر داد. صادق‌خان با حضور در یک کنفرانس خبری درباره آتش‌سوزی برج گرنفل گفت: «متأسفم که بگویم ما از مرگ چند نفر در این سانحه مطلع شده‌ایم، اما من بیم آن دارم که شمار تلفات افزایش یابد. ما می‌دانیم که شماری از مردم به بیمارستان‌های مختلف منتقل شده‌اند. با این وجود نیروهای اورژانس و آتش‌نشانان- به معنای واقعی کلمه- به سوی آتش و به سمت خطر می‌دویدند و به‌طور همزمان دیگران را تشویق می‌کردند که از محل حادثه بگریزند.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید