کشتار گردشگران به جای داعش!

کشتار گردشگران به جای داعش!

در تیراندازی اشتباهی پلیس و نیروهای ویژه مصر که حین یک عملیات تعقیب و گریز رخ داد، ۱۲ مصری و گردشگر مکزیکی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

کد خبر : ۳۸۸۹
بازدید : ۲۹۵۱
کشتار گردشگران به جای داعش!
فرادید | در تیراندازی اشتباهی پلیس و نیروهای ویژه مصر که حین یک عملیات تعقیب و گریز رخ داد، ۱۲ مصری و گردشگر مکزیکی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

وزارت کشور مصر اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور به اشتباه به سوی کاروان گردشگران مکزیکی تیراندازی کرده‌اند که طی آن 12 نفر کشته شده‌اند.

در بیانیه امروز وزارت کشور مصر آمده است که در تاریخ 13 سپتامبر (دیروز) در هنگام عملیات نیروهای مشترک پلیس و نیروهای مسلح، علیه تروریستها در منطقه صحرایی «الواحات»، به اشتباه به سوی 4 خودروی شاسی بلند تیراندازی شد که خودروی گردشگران مکزیکی که در این منطقه ممنوعه حضور داشت، یکی از آنها بود.

گفته می شود که در این تیراندازی 12 نفر از جمله چند گردشگر مکزیکی کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «العربیه» و بر اساس بیانیه وزارت کشور مصر، پلیس به صورت اشتباهی و در یک عملیات تعقیب و گریز برای بازداشت تروریست‌ها ۱۲ مصری و مکزیکی را کشت و ۱۰ تن دیگر را زخمی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حین تعقیب برخی عناصر تروریستی که با عملیات مشترک پلیس و نیروهای ویژه در منطقه «واحات» در حال انجام بود، چهار خودروی شاسی‌بلند اشتباهی هدف قرار گرفته شد و بعدا مشخص شد آنها مربوط به یک گروه گردشگری مکزیکی بوده‌اند.

بنا بر گزارش مذکور، یک گروه ویژه تحقیق برای این حادثه تشکیل شد.

«انریکه پنیا نیتو» رئیس‌جمهور مکزیک این حادثه را محکوم و از مقامات مصر درخواست کرد تحقیقی کامل درباره اینن حادثه و علت کشته شدن تعدادی مکزیکی انجام شود.

وی افزود که به وزارت خارجه مکزیک دستور داده دیپلمات‌های بیشتری را به مصر بفرستد تا به خانواده‌های قربانیان و زخمی‌ها کمک بیشتری برساند.

صحرای غربی مصر شاهد استقبال گسترده گردشگران خارجی است و هم‌چنین محل تجمع بسیار گروهک‌های تروریستی از جمله داعش نیز می‌باشد.

در اولین واکنش‌ها، وزارت گردشگری مصر اعلام کرد گروهک گردشگری مصری در یک منطقه ممنوعه مشغول گردش بوده‌اند و مجوزهای لازم برای این گردش را نگرفته بودند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید