پلوی اگه؛ برنج ترکی با ذائقه ایرانی

پلوی اگه؛ برنج ترکی با ذائقه ایرانی

اصلی ترین ماده غذایی ما ایرانیان، بدون شک برنج است. کشورهای همسایه ما نیز کمابیش غذاهای مشابهی می پزند که یاد گرفتن آنها به سفره شما تنوعی جالب می بخشد.

کد خبر : ۳۹۰۶۹
بازدید : ۲۰۹۰
پلوی اگه؛ برنج ترکی با ذائقه ایرانی
این طبیعت انسان است که بر خلاف بقیه مسایل در مورد غذا چندان تنوع طلب و ماجراجو نیست.

به گزارش لیدیز: اصلی ترین ماده غذایی ما ایرانیان، بدون شک برنج است. کشورهای همسایه ما نیز کمابیش غذاهای مشابهی می پزند که یاد گرفتن آنها به سفره شما تنوعی جالب می بخشد. شاید اعضای خانواده شما به خوردن غذاهای آسیای شرقی یا حتی فرانسوی علاقه چندانی نشان ندهند. این طبیعت انسان است که بر خلاف بقیه مسایل در مورد غذا چندان تنوع طلب و ماجراجو نیست. این پلوی ترکی بسیار به ذائقه ما ایرانی ها نزدیک است و حتما از پختن و میل کردن آن در کنار خانواده لذت خواهید برد.

آنچه برای تهیه این غذا نیاز دارید این مواد هستند:

2 پیمانه برنج

3 قاشق روغن زیتون

1 عدد پیاز

1 عدد فلفل دلمه ای رنگی

2 حبه سیر

2 ساقه پیازچه

1 قاشق پودر کاری

3 پیمانه آب مرغ

2 عدد گوجه فرنگی

2 قاشق جعفری خرد شده

فلفل سیاه


طرز تهیه:

1-اول برنج را بشویید و با آب ولرم و نمک برای یک ساعت آن را نگه دارید، بعد از یک ساعت آب برنج را خالی کنید.

2-یک قابلمه متوسط را روی گاز بگذارید و روغن زیتون را درون آن داغ کنید.

3-حالا پیازی را که از قبل خرد کرده اید را داخل روغن زیتون بریزید و بعد فلفل دلمه ای خرد شده، سیر له یا رنده شده و پیازچه خرد شده ، پودر کاری و نمک را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. مراقب باشید که شعله گاز را زیاد نکنید. چون روغن زیتون به نسبت روغن های دیگر زود می سوزد.

4-در قابلمه ای کوچک یا یک شیرجوش آب مرغ را بریزید و روی شعله قرار دهید. وقتی آب مرغ جوشید، برنج تان را داخل آب مرغ بریزید و بعد سبزیجات را نیز به آن اضافه کنید. و برنج را روی حرارت ملایم برای 20 دقیقه تا نیم ساعت نگه دارید.

5-حالا یک عدد گوجه فرنگی خرد شده و جعفری ها را به برنج اضافه کنید اگر مایل نیستید از گوجه فرنگی خرد شده استفاده کنید می توانید آن را رنده کنید.

6-برنج را بصورت کته دم کنید و بعد سرو نمایید.

7-ترک ها برای تزیین این برنج از گوجه فرنگی خرد شده خام و جعفری استفاده می کنند، اما شما می توانید از زیتون یا هر چیز دیگری که با طبع و سلیقه تان موافق است استفاده کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید