پیمانکار پارک را نمی‌بخشم

پیمانکار پارک را نمی‌بخشم

پس از گذشت یک‌سال از ماجرای مرگ تلخ فاطمه ٥ساله در حوض آب‌نمای پارک کوهسار، دادگاه پیمانکار پارک را مقصر معرفی کرد.

کد خبر : ۳۹۴۰۶
بازدید : ۲۱۳۲
پیمانکار پارک را نمی‌بخشم
براساس حکم دادگاه، پیمانکار به ٤ ماه حبس و پرداخت دیه محکوم شده است.

به گزارش شهروند، پس از گذشت یک‌سال از ماجرای مرگ تلخ فاطمه ٥ساله در حوض آب‌نمای پارک کوهسار، دادگاه پیمانکار پارک را مقصر معرفی کرد. براساس حکم دادگاه، پیمانکار به ٤ ماه حبس و پرداخت دیه محکوم شده است. این حکم درحالی صادر شده که خانواده فاطمه نسبت به آن اعتراض دارند و خواستار رسیدگی مجدد به این پرونده هستند.

ساعت ٢٠:٤٥ چهارم خردادماه سال گذشته ماموران کلانتری ١٦٩ مشیریه در تماس با بازپرس ویژه قتل از ماجرای مرگ هولناک دختری در آب‌نمای پارک کوهسار شهرک رضویه خبر دادند. با اعلام این خبر، بازپرس محسن مدیر روستا همراه تیم‌های تخصصی پلیس و پزشکی قانونی در محل حاضر و با صحنه تلخی روبه‌رو شدند.
تیم‌های امدادی و آتش‌نشانان با ورود به آب‌نمای پارک به جست‌وجوی دختر ٥ساله پرداختند اما با تکه‌های جسد او که در سطح آب پخش شده بود، روبه‌رو شدند.
بدین ترتیب، ماموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند و پی بردند که خانواده فاطمه حدود ٢٠‌سال است در این منطقه زندگی می‌کنند و روز حادثه فاطمه و مادرش به پارک نزدیکی خانه‌شان رفته بودند که ناگهان مادر فاطمه متوجه ناپدید شدن دخترش می‌شود و زمانی که به سمت حوض آب‌نما می‌رود، دمپایی دخترش را روی آب مشاهده می‌کند.
او از نگهبان پارک می‌خواهد که پمپ آب را خاموش کند، اما دیگر کار از کار گذشته بود و پمپ مکش آب داخل حوض دختر کوچولو را بلعیده بود. بررسی‌های ابتدایی در محل نشان از آن داشت که اطراف حوض آب هیچ حصار محافظتی وجود ندارد و قسمتی که آب از آن مسیر توسط دستگاه پمپ مکش می‌شود نیز هیچ محافظی ندارد، اما فردای روز حادثه و خیلی زود اطراف حوض آب‌نما نرده‌کشی و روی مسیر ورودی پمپ حوض آب، توری فلزی نصب شده بود.
ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که ناظر شهرداری به این پارک، دختر جوانی است که از چندی قبل با ارایه گزارش‌هایی از ماجرای به سرقت رفتن حفاظ آب‌نما به پیمانکار و شهرداری گزارش و هشدارهای لازم را ارایه داده بود و با ‌وجود این، برای پیشگیری از بروز حادثه باید این آب‌نما تعطیل می‌شد اما این اقدام صورت نگرفت.

بازسازی صحنه مرگ دخترکوچولو
روز سه‌شنبه ١٢ خردادماه ‌سال گذشته، بازپرس محسن مدیر روستا همراه تیم‌های تشخیص هویت و پزشکی قانونی برای بررسی‌های دقیق و بازسازی صحنه مرگ تلخ فاطمه در محل حادثه حاضر شدند و با گذشت یک هفته از این ماجرا استخوان‌های به‌جامانده‌ای از دختر کوچولو در بخش آبشار آب‌نمای پارک به دست آمد.

دستگیری پیمانکار
بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پس از بررسی‌های دقیق و بررسی نظریه‌های کارشناسی و اظهارات شهردار منطقه و مسئولان مربوط در این پرونده، روز ١٩ خردادماه دستور بازداشت پیمانکار بوستان را به اتهام بی‌مبالاتی منجر به مرگ (قتل غیرعمد) با صدور قرار وثیقه ٢٠٠‌میلیون تومانی صادر کرد که این پیمانکار پارک با گذاشتن وثیقه ٢٠٠‌میلیون تومانی از بازداشت پلیس آزاد شد. در ادامه، جزییات مبهم در پرونده فاطمه رفع شد و پرونده برای صدور حکم نهایی در اختیار دادگاه بعثت قرار گرفت.

صدور حکم برای پیمانکار
در نهایت پس از گذشت یک‌سال از این حادثه دردناک، جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ١١ دادگاه بعثت برگزار شد و براساس رأی دادگاه، مدیرعامل شرکت پیمانکار به ۴ ماه حبس و پرداخت نصف دیه مرد کامل محکوم شد.

رضا سلیمی، وکیل خانواده فاطمه درباره حکم صادره شده از سوی دادگاه گفت: «براساس رأی دادگاه، مدیرعامل شرکت پیمانکار به ۴ ماه حبس و پرداخت نصف دیه مرد کامل محکوم شده است. قرار است، نصف دیگر دیه هم توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی پرداخت شود. در حقیقت به خانواده امیری دیه کامل تعلق می‌گیرد، البته نصف آن را مقصر و بقیه توسط صندوق مذکور پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت پیمانکار می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند و امکان دارد رأی در دادگاه تجدیدنظر تغییر یابد و پرداخت دیه نیز منوط به نتیجه دادگاه تجدیدنظر است.» وکیل خانواده فاطمه ادامه داد: «پیش‌بینی می‌کردیم حبس بیشتری به پیمانکار تعلق گیرد و ۴ ماه حبس به واقع ما را شوکه کرد.
قاضی می‌توانست تا سه‌سال هم حبس بدهد، اما از آنجایی که متهم سابقه نداشته و متاهل بوده، با دو درجه تخفیف به او ٤ماه حبس دادند. سهم دیه مقصر توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد و برای دوران حبس نیز اگر بتواند رضایت خانواده را بگیرد، تخفیف خواهد گرفت و این در شرایطی است که رأی قطعی شود. البته اگر رضایت بگیرد، می‌تواند همان ٤ماه حبس را نرود.»

درد دل مادرانه
یک‌سال از این ماجرای تلخ می‌گذرد و مادر فاطمه هنوز با دیدن عکس دخترش به آرامی اشک می‌ریزد و باور ندارد بازی دخترش در پارک، آخرین روز زندگی‌اش بوده است.
مرگ تلخ فاطمه باعث خاموشی شادی و سکوت در خانه پرهیاهو شده؛ هرکدام از اعضای خانواده به هر جای خانه که نگاه می‌کنند، خاطره‌های کودکانه دختر کوچولو را می‌بینند. برادر٢٠ساله فاطمه که کر و لال است پس از مرگ تلخ و ناگهانی خواهرش دیگر آن جوان همیشگی نیست و دلتنگی خواهر و خاطراتش او را گوشه‌گیر کرده است.
این حرف‌ها را مادر دختر ٥ساله می‌زند که یک‌سال قبل با وجود این‌که صحنه تلخی را دیده بود، نمی‌خواست باور کند که دیگر دخترش را نخواهد دید و از مردم کمک می‌خواست و تلخ‌تر از همه این بود که جسد دختر که به داخل دستگاه پمپ حوض آب رفته بود حتی قابل شناسایی هم نبود.
مادر فاطمه گفت: «پس از این اتفاق پسرم گوشه‌گیر شده و افسردگی گرفته است و بارها از خانه خارج شده و پس از این‌که همه جا را به دنبالش می‌گشتیم او را در بهشت زهرا و بالای قبر خواهرش پیدا می‌کردیم. آخرین‌بار همین سه‌شنبه‌شب بود که متوجه نبودن پسرم در خانه شدیم و هر جایی را که فکر می‌کردیم به دنبالش گشتیم و از پلیس کمک خواستیم تا این‌که او را درحالی‌که بالای قبر خواهرش نشسته بود در بهشت زهرا پیدا کردیم.
روز شنبه وقتی ماجرای حکم دادگاه را برای پیمانکار شهرداری که باعث مرگ تلخ دخترم شده بود، شنیدیم شوکه شدیم چون فکر می‌کردیم حکم سنگین‌تری بدهند و با این تصور که باید حداقل ٦‌سال در زندان باشد حکم به ٤ ماه زندان دادند.
در این مدت بارها شهرداری منطقه به دیدن ما آمدند و با ما ابراز همدردی‌کردند، اما هیچ وقت از سوی خانواده یا خود پیمانکار کسی به سراغمان نیامد و به خاطر همین به این حکم اعتراض داریم و هیچ راهی برای بخشیدن این پیمانکار که باعث مرگ تلخ دخترم شده است، وجود ندارد. چندماه قبل پسرم در یک حادثه تصادف آسیب دید ولی از همان لحظه تصادف، خانواده راننده خودرو پیگیر سلامت پسرم بودند و بارها به سراغمان آمدند و ابراز همدردی و ناراحتی می‌کردند تا این‌که پسرم از بیمارستان مرخص شد.
خودرو مرد جوان به خاطر تصادف با پسرم توقیف شده بود اما رفتار انسان‌دوستانه راننده باعث شد که خودمان تصمیم به بخشش بگیریم اما پیمانکار شهرداری چه توقعی از ما دارد که او را ببخشیم، وقتی در این یک‌سال یک‌بار هم به دیدن ما نیامده است.
من خودم هنوز اصلا او را ندیده‌ام. برای همین هیچ بخششی در کار نیست و قطعا به همین حکم هم اعتراض می‌کنیم. چراکه باید مجازاتش سنگین‌تر از این باشد. یک بچه به طرز هولناکی جان باخته و باید مقصرانش مجازات شوند.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید