در برنامه 90 چه گذشت؟

برنامه 90 این هفته درحالی گذشت که بررسی وضعیت قراردادهای بازیکنان و سرنوشت جوانان تیم فولاد نوین از بخش های اصلی برنامه بود.

کد خبر : ۳۹۴۸
بازدید : ۲۴۲۰
برنامه 90 این هفته درحالی گذشت که بررسی وضعیت قراردادهای بازیکنان و سرنوشت جوانان تیم فولاد نوین از بخش های اصلی برنامه بود.

به گزارش ایسنا، برنامه نود در هفته جاری به مسائل مختلفی پرداخت.

جام حذفی
بخش نخست برنامه نود را گزارشی از تیم های حاضر در جام حذفی فوتبال ایران تشکیل داد.در این بخش انتقاداتی نسبت به وضعیت برگزاری این رقابت ها مطرح شد و با مقایسه جام حذفی اسپانیا، انگلیس و آلمان با جام حذفی ایران کاستی های بزرگ این رقابت ها به نمایش درآمد.

افشای قراردادها
دومین مسئله اصلی ای که در برنامه نود بررسی و گزارشی درباره آن پخش شد، ماجرای افشای قرارداد بازیکنان و کادرفنی شاغل در لیگ برتر بود. در این گزارش ابهاماتی مطرح شد از جمله اینکه مصطفی قنبرپور مربی پرسپولیس از سه سرمربی لیگ برتری قرارداد بیشتری دارد و یا اینکه سانتوس، بازیکن نفت تهران قراردادی کمتر از آنچه که در ذوب آهن دریافت می کرده را با این تیم منعقد کرده است و یا اینکه رقم قرارداد آبشک و آهی از بازیکنان ملوان پر ابهام به نظر می رسد.

در ادامه این بخش طی یک بررسی نشان داده شد که پول پرداختی به فوتبالیست های ایرانی بیشتر از توانایی آنهاست و کمتر از 10 بازیکن شاغل در لیگ برتر می توانند رقمی در حدود 800 میلیون تومان دریافت کنند و سایر بازیکنان باید کمتر از این افراد پول بگیرند. همچنین در این بخش نشان داده شد که بیشترین پول هزینه شده در فوتبال ایران به مدافعان و پس از آن به مهاجمان پرداخت می شود.

از سپاهان نوین تا فولاد نوین
یکی از اصلی ترین بخش های برنامه نود، مروری بر آنچه که بر سر تیم فوتبال سپاهان نوین آمد، بود. در این گزارش نشان داده شد که تیم سپاهان نوین چند سال پیش با میانگین سنی 24 سال توانست جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد، ولی به یکباره این تیم به فولاد خوزستان فروخته شد. در این گزارش نشان داده شد که اکثر بازیکنان این تیم به مشاغلی از جمله پیک موتوری، لحاف دوزی، کارگر پمپ گاز و ... روی آورده اند. در ادامه گزارش به سرنوشت مشابه جوانان فولاد نوین که امتیاز تیمشان به استقلال اهواز فروخته شده بود پرداخته شد و از احتمال سرخوردگی اجتماعی و آسیب های جانبی مشابه برای بازیکنان این تیم صحبت شد.

در همین رابطه مسعود رضاییان، مدیرعامل اسبق فولاد درباره خرید امتیاز سپاهان نوین برای تیمش توضیحاتی ارائه داد و گفت: جالب است که بگویم تصادفا در همان سالی که ما امتیاز سپاهان نوین را خریدیم، پایه باشگاه فولاد نوین را گذاشتیم. ما امتیاز تیم دیهیم اهواز را که در لیگ دو حضور داشت را خریدیم و دلیل آن هم این بود که این تیم نمی توانست دیگر تیم داری کند و مجبور بود امتیازش را بفروشد. درباره خرید امتیاز سپاهان نوین هم دقیقا همین اتفاق رخ داد و آنها نمی توانستند رده لیگ برتر به میدان بروند و به همین دلیل امتیازشان را به فروش گذاشتند و جز ما، دو سه تیم دیگر هم خواهان خرید امتیاز شدند.

او افزود: نزدیک به 2 هزار بازیکن در لیگ های برتر، اول و دوم ایران بازی می کنند و نهایتا 500 نفر آنها در لیگ برتر به میدان می روند. ما در واقع خریدار بودیم و به تبعات پیش آمده برای بازیکنان سپاهان کاری نداشتیم. اینکه چند بازیکن نتوانند در لیگ برتر بازی کنند معنای فاجعه را ندارد. نکته بعدی هم این است که ما تصمیم به فروش امتیاز سپاهان نوین نگرفتیم و این باشگاه بود که آن را به فروش گذاشت و ما آن را خریدیم.

خیبر خرم آباد - آلومینیوم هرمزگان
از دیگر مسائل مورد بررسی قرار گرفته در این برنامه اتفاقات رخ داده در بازی خیبر خرم آباد و آلومینیوم هرمزگان بود. در این دیدار و در دقیقه 90+1 درحالی که تیم خیبر یک بر صفر از حریفش پیش بود با پرتاب یک سنگ از سوی تماشاگران خیبری، سر یکی از بازیکنان آلومینیوم شکست و به این ترتیب بازی ناتمام ماند.

در همین رابطه ایرانشاهی، مدیرعامل آلومینیوم هرمزگان روی خط برنامه 90 آمد و گفت: ترک زمین در این دیدار با دستور تیموری، ناظر فدراسیون صورت گرفته است. این راهم باید در نظر گرفت که اگر بازیکن ما به جای برخورد سنگ با سرش، با چشمش این برخورد صورت می گرفت چه کسی پاسخگو به خانواده اش بود؟ آیا می خواهید از این پس با لباس و کلاه مجهز به میدان برویم؟

در ادامه خسروی مدیرعامل خیبر خرم آباد هم در این باره صحبت کرد و افزود: تیم آلومینیوم قبل از اینکه داور و ناظر بازی چیزی بگویند بازی را ترک کرد. هیچ بحثی درباره نا امنی در آنجا مطرح نبود. تصاویر منتشر شده از بازیکن آلومینیوم که درحال خونریزی است، بخش بزرگی از آن مربوط به شست و شوی سر وی با بتادین است. قرار بود این بازیکن بعد از شست و شوی سرش به زمین برگردد چراکه تنها دو دقیقه به پایان بازی مانده بود اما حقدوست، سرمربی آلومینیوم تیمش را بیرون کشید.

نظرسنجی
در نظرسنجی این هفته برنامه نود سوال شده بود که برترین کاپیتان فوتبال ایران بعد از انقلاب اسلامی چه کسی بوده است که در نهایت از جمع یک میلیون و 600 هزار آرای بدست آمده، علی دایی با کسب 38 درصد، احمدرضا عابدزاده با کسب 33 درصد، سیروس قایقران با کسب 12 درصد، جواد نکونام با کسب 11 درصد و محمد پنجعلی با کسب 6 درصد آرا، مکان های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

سایر موارد
- در این برنامه گزارشی تحلیلی و فنی نسبت به عملکرد تیم ملی در مقابل هند پخش شد.

- آخرین وضعیت نفت تهران در اردوی خودش پیش از مصاف با الاهلی امارات از دیگر بخش های این برنامه بود.

- از نکات جالب پخش شده در این برنامه، وضعیت تیم ایثار جیرفت بود که 6 نفر از بازیکنان و مسئولین این تیم فامیلی مشترکی داشتند.

- گزارش نسبتا جامعی از وضعیت فوتبال در استان لرستان در این برنامه پخش شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید