تصاویر/ وسعت بالای ویرانی‌ها در موصل

تصاویر/ وسعت بالای ویرانی‌ها در موصل
کد خبر : ۳۹۹۲۷
بازدید : ۶۴۷۰
فرادید | هرچند ساعاتی قبل حیدر عبادی، نخست وزیر عراق رسما شکست نیروهای داعش در موصل و آزادسازی این شهر را اعلام کرد اما تصاویر نشان می‌دهد داعش چیزی از این شهر باقی نگذاشته است.

به گزارش فرادید، نیروهای مسلح عراقی متشکل از ارتش عراق، پلیس فدرال، نیروهای حشد شعبی (بسیج مردمی) موفق شدند پس از ۹ ماه عملیات موصل را از عناصر داعش پس بگیرند.

شهر موصل، مرکز استان نینوا واقع در شمال عراق در تابستان سال ۲۰۱۴ با حمله برق‌آسای جنگجویان داعش و بدون مقاومت جدی ارتش عراق سقوط کرد. ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در مسجد نوری این شهر اعلام خلافت کرد و نام دولت اسلامی در عراق و سوریه را به «دولت اسلامی» تغیر داد.
العبادی در سخنانی از موصل که رسانه های عراق آن را منتشر کردند، گفت که پیروزی های محقق شده حاصل فداکاری های نیروهایی است که دنیا به شجاعت و شهامت آنان معترف است. او تاکید کرد بازسازی زیر ساخت ها و راه اندازی بخش های خدماتی این شهر هر چه سریعتر باید آغاز شود.

با اعلام پیروزی نیروهای عراقی و ورود نخست وزیر عراق به موصل خبرنگاران و عکاسان بیشتری توانستند از داخل این شهر جنگ زده گزارش تهیه کنند؛ این گزارشات همگی گویای وسعت بالای ویرانی در این شهر است.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید